کد خبر: ۵۲۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باید با ایجاد پست‌های قرنطینه دائمی در راستای تأمین سلامت گوشت حاصل از دام وارداتی گام برداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مشیرالحق عابدی» صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با داشتن مرز مشترک با افغانستان می‌تواند در حوزه توسعه صادرات قدم‌های خوبی بردارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: البته در صورت عدم مراقبت این مرز مشترک می‌تواند تهدیدات زیستی و خساراتی به همراه داشته باشد.

عابدی با بیان اینکه این تهدیدات می‌تواند مشکلاتی در حوزه بیوتروریسم به وجودآورد، بیان کرد: از این جهت دستگاه‌های متولی تأمین سلامت غذایی وظایف متعددی دارد.

وی ادامه داد: در برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تلاش فعالان حوزه دامپزشکی و تعهد آنان موجب شد که خراسان‌جنوبی نام استان پاک را به خود بگیرد.

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با تبیین تلاش‌های صورت گرفته در زمینه واردات دام گفت: با پست‌های قرنطینه دائمی باید سلامت دام وارداتی و گوشت حاصل از آن تأمین شود.

عابدی گفت: انجام وظایف محوله توسط سازمان دامپزشکی از بسیاری از هزینه‌های بعدی در زمینه درمان بیماری‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که غذای سالم و بهداشتی و مبتی بر فرهنگ بومی در جذب گردشگر نیز تأثیرگذار است، دامپزشکی حتی در زمینه رونق گردشگری در خراسان‌جنوبی و تقویت بنیان های اقتصادی از این طریق نقش آفرین است.

«دکتر محمد اصغرزاده» مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: شعار امسال روز ملی دامپزشکی «امنیت غذایی و رونق تولید» است.

وی بیان کرد: در امنیت غذایی، سلامت و حلیت بسیاری از حوزه‌های غذایی بر عهده دامپزشکی است که نهایت تلاش خود را در این زمینه خواهیم داشت.

اصغرزاده ادامه داد: خراسان‌جنوبی از حیث بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در وضعیت مطلوبی است که نشان تلاش همکاران حوزه دامپزشکی است.

وی افزود: خراسان‌جنوبی در برخی از حوزه‌های تولیدی دامی چون محصولات مرتبط با شتر و همچنین عسل یک زنجیره کامل دارد که مغفول مانده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه توجه به موضوع پرورش شتر در خراسان‌جنوبی گفت: باید به سمت برندسازی محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی که زنجیره کامل دارند، حرکت کنیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
............... هیچ بیماری اعلام نمیشه
ناشناس
|
France
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
خراسان جنوبی ...................
حقوق مسوول فنیها اینجا ۲ تومن یا زیر دو تومنه اداره و‌نظام حمایتم‌ میکنن از کارفرما
نظر شما
ادامه