کد خبر: ۵۲۶۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: استان قزوین از حیث حمایت‌های ملی محروم است؛ در این استان تلاش شده و در بخش کشاورزی به خوداتکائی رسیده اما دلیل نمی‌شود که دیگر از آن حمایت نشود و وظیفه داریم که به این استان خدمت کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شاخص، «دکتر محمدرضا صفری» در همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی که ظهر امروز در سالن اجتماعات تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که باعث رشد قزوین در بخش دامپزشکی و کشاورزی شد به دلیل تفکر همگانی و پشتکار بود که این مسیر را توسعه دادیم.

وی افزود: استان قزوین پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد و سند توسعه دشت قزوین را که باز می‌کنیم به این جمله بر می خوریم که قزوین پایلوت کشاورزی مدرن فلات ایران است و این یک واقعیت بسیار ارزشمند است که می‌تواند الگو باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: ۵۰ سال پیش برنامه توسعه قزوین آب بود یعنی کشاورزی بر مبنای آب اما امروز این مسئله مهم است که چه میزان آب تولید می‌کنیم و چه میزان بهره وری اقتصادی داریم.

این مسئول گفت: موضوع خصوصی سازی دامپزشکی کشور از قزوین آغاز شد و امروز بخش خصوصی و عمومی دامپزشکی و بخش کشاورزی توسعه یافته است اما یک نقصی که در کشور داریم این است که وقتی در جایی توسعه پیدا می‌کنیم دیگر رها می‌شود.

صفری ادامه داد: استان قزوین از حیث حمایت‌های ملی محروم است؛ در این استان تلاش شده و در بخش کشاورزی به خوداتکائی رسیده اما دلیل نمی‌شود که دیگر از آن حمایت نشود و وظیفه داریم که به این استان خدمت کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: پتانسیل استان قزوین پتانسیل کشاورزی است که در سفر رهبری به این استان هم اشاره شده به طوری که تاکید کردند؛ صنعت هم باید در خدمت کشاورزی باشد.

آب مورد نیاز کشاورزی استان قزوین باید تامین شود

وی تصریح کرد: برخلاف تصور غلطی که درباره بهره وری و اشتغال در حدزه صنعت وجود دارد نیز میزان ارزش افزوده و کسب و کار بخش کشاورزی عدد بزرگی است که در قزوین ۵۰ درصد است که باید صنایع مربوط به کشاورزی را توسعه دهیم.

این مسئول عنوان کرد: موضوع آب کشاورزی مهم است در حالی که ۶۵درصد آب کانال قزوین را برای شرب اختصاص دادند اما باید توجه داشت که  کشاورزی هم نیازمند تامین آب دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه قزوین قطب تولید تخم مرغ در کشور است، تصریح کرد: کشاورزی محور توسعه است اما متاسفانه در واقعیت اینگونه عمل نمی‌شود لذا توسعه استان مدیون کشاورزی است و باید به لحاظ اعتبارات ملی و حمایت‌های زیرساختی مورد توجه قرار گیرد.

صفری در پایان ابراز کرد: دامپزشکی در بخش سلامت خدمت می‌کند در حالی که نظام بهداشتی و پزشکی متاسفانه بیمار محور و درمان محور است و سلامت محور نیست چراکه به دنبال کسب درآمد است اما هر چه در حوزه سلامت هزینه کنیم جلوتر هستیم و بخش خصوصی نیازمند حمایت است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
1
1
................. تو همه روستا ها بهورز هست که کارش واکسیناسیون و آموزش و پایش بیماری و مسائل بهداشتیه در مورد بهداشت مواد غذایی حوزه عمل بسیار وسیعتر از دامپزشکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
تعرفه نظام پزشکی که شما میفرمایید بیمار محور است هر ساله چند برابر شده ولی تعرفه ما دامپزشکان به قول شما سلامت محور دوسال و نیم است که ثابت مانده . حالا مخاطبان نظر بدن سلامت محور خوبه یا بیمار محور ؟ با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
دمت گرم خوب گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
با چه زبانی باید بگیم که آقا ما این روش شماها را نمی خواهیم

شهری هست که میگه
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید

شما هم ما را مثل وزارت بهداشت کنید
براش ایراد هم نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
2
شما اول روی حرفتون باشید و تعرفه ها رو اعلام کنید بعد از بقیه ایراد بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
خنده داره توی این اوضاع اسفناک بازم خودمونو برتر میدونیم
نظر شما
ادامه