کد خبر: ۵۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: سرمایه دامی کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با درآمد نفت برابری می‌کند ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ارزش سرمایه های دام و طیور کشور بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که صیانت از آن رسالت مهم این نهاد است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح چهارشنبه با «هدایت الله جمالی پور» استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

رفیعی پور در این دیدار اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حوزه دام و طیور با برنامه ریزی در حال رفع شدن است.

وی با بیان اینکه سرمایه دامی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با درآمد نفت برابری می کند، افزود: ظرفیت دام کشور ۵۵ میلیون دام و سبک و سنگین است که بیشتر آن دام سبک است؛ از این سرمایه باید صیانت کنیم زیرا شغل کشاورزی و دامداری پایدار است و تامین غذای مردم را بر عهده دارد.

رفیعی بیان کرد: ۴۰ سال است با همه مشکلات این سرمایه حفظ شده و با کاهش جمعیت دامی با استفاده از دام اصلاح شده و تغییر الگوی کشت توانسته ایم بیش از ۱۵ میلیون تن انواع فرآورده دامی تولید کنیم؛ این موفقیت با افزایش سطح زیر کشت حاصل شده است.

وی یادآور شد: امروز صادرات شیر، عسل، گوشت و مرغ مازاد افزایش یافته است، چون ۴۰ هزار نفر در دامپزشکی در خدمت تولید هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل می کند، تصریح کرد: در حوزه تجارت بین الملل با کنترل بیماریهای دام و طیور برای صادرات فرآورده های دامی تلاش می کنیم.

وی افزود: بهداشت هزینه محور است به طوری که در سال های گذشته بیماری آنفلوانزا بین ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان خسارت زد که با ۱۰۰ میلیارد تومان می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رفیعی پور اظهار کرد: تلفات تب مالت از ۲۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده که یک افتخار است و نشان می دهد اگر در پیشگیری خوب عمل کنیم بسیار صرفه جویی خواهد شد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: بی توجهی به مشاغل خرد روستایی موجب مهاجرت، کاهش تولید محلی و بروز آسیب های اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه امروز دامپروری تخصصی شده و افراد تحصیل کرده وارد کار شده اند، افزود: باید کشاورزی و دامداری را به مردم آموزش دهیم به نظر می رسد دامداری را رها کرده ایم و از این ظرفیت کمتر استفاده کرده ایم.

جمالی پور بیان کرد: همیشه دچار توسعه نامتوازن هستیم، امروز شاهد توسعه صنعت دام و طیور هستیم اگر در روستا ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کردیم از هزاران میلیارد تومان خسارت ناشی از بیکاری و مهاجرت جلوگیری می شد.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر روستایی بی نیاز می شد امروز از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می شد.

وی یادآور شد: متاسفانه به اقتصاد خرد روستایی کمتر توجه کردیم و آسیب دیدیم، کاری کردیم که روستایی انگیزه حضور در روستا و تولید را نداشته باشد در حالی که باید انگیزه ماندن و کار و معیشت در روستا را مهیا کنیم.

استاندار قزوین در پایان بر حفظ شغل روستایی و حفظ تولید محلی تاکید کرد.

 

 


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
1
اگر پرداخت یارانه های دولتی 15 میلیارد دلار دولتی به دلالان رانت خوار مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی قطع می شد و به جای آن برای افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان سهمیه اعتباری خرید کالاهای پروتئینی به مردم اختصاص می یافت در عمل نه 1000 میلیارد تومان که معلوم نیست از کجا تامین می شد،
بلکه سالی 200 تریلیارد تومان به تولیدکنندگان دام و طیور یارانه مستقیم داده می شد.

حیف که هنوز نمی دانند ریشه مشکلات در چیست و هنوز هم بر طبل پوسیده یارانه ها که جز محملی برای لفت و لیس برخی افراد نورچشمی نیست می کوبند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
2
0
انصافا آقای دکتر رفیعی پور در زمینه کنترل آنفلوانزا موفق عمل کردند و‌لطف خداوند بود که ایشان رییس سازمان دامپزشکی شدند.
.............................
انشاله با درایتشان مشکلات مسوولان فنی کشور را حل و‌ فصل نمایند تا در تاریخ دامپزشکی کشور اسمشان ثبت شود.
نظر شما
ادامه