کد خبر: ۵۲۶۰۳
 

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در فردیس گشایش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی دارای بخش تخصصی شامل  میکروب شناسی، سلولزی، تشخیص، مولکولی، آنالیز موادغذایی، بافت شناسی و پاتولوژی، بیوشیمی، سرولوژی و همانولوژی و بخش تولیدی نمونه  کیت ها و معرف های مورد نیاز بخش آزمایشگاهی و بخش تحقیقاتی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در افتتاح این آزمایشگاه گفت: اکنون   ۳۰۰  واحد آزمایشگاهی در کشور وجود دارد که به صورت عمومی خدمات ارائه می دهند.

 «دکتر محمدرضا صفری» با اشاره به اینکه آزمایشگاه دامپزشکی شهرستان فردیس  نسبت به آزمایشگاه های دیگر کشور متمایز است، اظهار داشت: در این آزمایشگاه برای هر بخش، تجهیزات، امکانات مرتبط و افراد متخصص  وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور  بخش دامپزشکی در کنار پزشکی قرار گرفته و هر دو رشته در خدمت سلامت مردم هستند، گفت: ۳۵  سال پیش  آموزش پزشکی از دامپزشکی جدا شد که آسیب های فراوانی در پی داشت .

صفری  با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ کنگره بین المللی در حوزه دامپزشکی  کشور برگزار شده است، عنوان کرد: بیست یکمین کنگره  بهمن ماه سال  جاری برگزار خواهد شد.

رئیس  سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: صدور پروانه بهداشتی دامداری ها، مرغداری ها، آبزیان، اسب و غیره بر عهده نظام دامپزشکی است .

 

نظر شما
ادامه