کد خبر: ۵۲۵۹۸
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدارهای جداگانه با استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان روز یکشنبه 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی در جریان حضورش در استان هرمزگان، با استاندار این استان دیدار کرد و ضمن تشریح بخشی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور در حوزه امنیت غذایی و بهداشت عمومی، گفت: اقدامات سازمان دامپزشکی کشور موجب مدیریت تولید و افزایش بهره وری و رشد صادرات کشور می‌شود.

در بخشی از این دیدار نیز دکتر رفیعی‌پور پیشنهاداتی مرتبط با فعالیت های اقتصادی در حوزه دامپروری را مطرح کرد که مورد اقبال دکتر فریدون همتی قرار گرفت.

بر اساس پیشنهاد رئیس سازمان دامپزشکی و استقبال استاندار که مقرر شد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تمهیدات آن فراهم گردد. بر اساس پیشنهاد ریاست سازمان دامپزشکی کشور بنا شد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ویژه این استان در زمینه پرورش شتر، بز و ماهی در قفس و نظایر آن در قالب گزارشی تهیه تا بر اساس آن و با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در صدور مجوزهای بهداشتی لازم، پروژه های مرتبط با این طرح ها در استان اجرا و یا توسعه یابد.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به تمام مجموعه دامپزشکی گفت: اداره کل دامپزشکی استان با توجه به اجرای طرح‌های متعدد پرورش میگو در سطح استان هرمزگان، در تولید محصول سالم  و امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش رسالت مهمی بر عهده دارد تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه نسبت به تولید محصول سالم اقدام نمایند.

استاندار هرمزگان در این جلسه اعلام نمود که استانداری از مجموعه اداره کل دامپزشکی استان برای انجام ماموریت‌های محوّله حمایت کرده و این روند حمایت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به گستردگی وظایف و ماموریت‌های اداره کل دامپزشکی هرمزگان، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور به صورت ویژه استان هرمزگان را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات حمایت و تقویت کنند .

همتی افزود: با توجه به جایگاهی که استان هرمزگان در حوزه تولید محصولات دامی و واردات این محصولات در کشور دارد، تقویت اداره کل دامپزشکی نیازمند نگاه ویژه است و استانداری از تقویت این مجموعه نیز حمایت خواهد کرد .

حمایت امام جمعه بندرعباس از کمک به فرهنگ‌سازی در حوزه دامپزشکی

بنابراین گزارش، دکتر رفیعی‌پور در ادامه دیدارهای خود با مسئولین استان به دفتر «حجت‌الاسلام شیخ محمّد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس رفت.

در این دیدار ریاست سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به ویژگی‌های مهم طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ در کشور، از شروع این طرح در 14 استان دارای کشتارگاه‌های واجد رتبه‌های   و A+ خبر داد و در ادامه به زمینه مسئولیت‌های این سازمان در رابطه با نظارت شرعی اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی کشور دستگاهی است که افتخار دارد ناظرین شرعی آن در حال خدمت به تامین گوشت حلال برای مردم هستند.

حجت‌الاسلام محمّد عبادی‌زاده، امام جمعه بندرعباس نیز ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی و تشکر از خدمات دامپزشکی در سنگر تولید غذای سالم و ایمن، اطمینان خاطر داد که روحانیون هرمزگان هرگونه همکاری که لازم باشد با اداره کل دامپزشکی استان خواهند داشت و در این رابطه مقرر شد در جلسه مشترکی راهکارهای فرهنگ  ‌سازی در مورد مسائل بهداشتی و شرعی در بخش دامپزشکی با استفاده از ظرفیت های این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه