کد خبر: ۵۲۵۹۷
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
مجله دامپزشکی بیطار منتشر کرد:
مجله دامپزشکی بیطار (فصلنامه انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل) در شماره اخیر خود به گفت‌وگو با «دکتر هاتف اسدی» پرداخت ...
 

حکیم مهر: مجله دامپزشکی بیطار (فصلنامه انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل) در شماره اخیر خود به گفتگو با «دکتر هاتف اسدی» فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بابل و رزیدنت بیماری های داخلی دام های کوچک دانشگاه شهید چمران اهواز پرداخت.

متن این گفتگو به شرح زیر است:

1- لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید.

بنده، محمد (هاتف) اسدی ایرایی، متولد سال 1369 در شهرستان آمل، استان مازندران و ورودی سال 1389 رشته دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد بابل که پس از طی دوران خدمت سربازی، موفق به قبولی در رشته دستیاری تخصصی طب داخلی حیوانات خانگی در دو دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، به عنوان نفر اول قبولی در مجموع مصاحبه و آزمون کتبی شده ام.

 2- سوابق علمی و پژوهشی و به طور کلی فعالیت های دانشجویی خود را شرح دهید.

در دوران دکتری عمومی به علت علاقه زیاد بنده به فعالیت پژوهشی اعم از اجرای طرح های تحقیقاتی و نوشتار مقالات، از ابتدای تحصیل در کلاس های آموزشی این دو بخش از حوزه پژوهش در اقصی نقاط کشور شرکت کردم و توانستم پس از کسب دانش و مهارت مربوطه در این زمینه ها، اولین مقاله خود را در ترم سه دانشگاه نوشته و به چاپ برسانم. ماحصل این روند در طی شش سال دکتری عمومی شامل چاپ 5 مقاله بین المللی ISI  ،  8 مقاله علمی و پژوهشی به زبان های فارسی و انگلیسی و 29 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی در کنگره ها، جشنواره ها و مجامع علمی دامپزشکی و پزشکی بوده است.

در کنار این حوزه با توجه به علاقه بنده به زبان انگلیسی و نوشتار، تصمیم به ترجمه نخستین کتاب تغذیه سگ سانان و گربه سانان کشور گرفته ام که جلد نخست آن در سال 95 به همراه دو همکار بنده جنابان دکتر آریا حاجتی و دکتر رضا امانی به چاپ رسیده و مورد توجه علاقمندان این حوزه از دانش گسترده طب داخلی حیوانات خانگی قرار گرفت که به امید خداوند و درخواست علاقمندان، جلد دوم این کتاب نیز به زودی روانه بازار خواهد شد.

در حوزه علمی و آموزشی در دوره دکترای عمومی در سال های تحصیلی 9۴ - 93 به عنوان نفر اول پژوهشی دانشکده و در سال 95 مفتخر به کسب مقام دانشجوی برتر دانشگاه در بین دانشکده های مختلف دانشگاه گردیدم که این جایگاه ها را مدیون اساتید فعال خود در حوزه پژوهشی و آموزشی می دانم. در این حوزه در سال 9۴ به عنوان دبیر علمی انجمن علمی دانشکده و عضو فعال باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان پس از طی مرحله عضو عادی انتخاب گشتم.

3- از چه زمانی و روزی چند ساعت مطالعه برای امتحان داشتید؟

شروع علاقمندی و مطالعه بنده در حوزه طب داخلی حیوانات خانگی تقریباً از سال سوم تحصیلی ام به شکل پراکنده بوده است ولی به شکل متمرکز و برای آزمون دستیاری از حدود یک سال قبل از تاریخ آزمون، شروع به خواندن مطالب تخصصی کردم که این روند در روزهای نخست از روزی ۴ - 3 ساعت و با نزدیک شدن به امتحان و با توجه به برنامه ریزی شخصی و خصوصیات فردی هر شخص که مختص خود آن شخص است، به این ساعات اضافه گردید و تا روزی 13 - 12 ساعت در هفته های آخر ختم گردید. که باز هم متذکر می شوم این ساعات برای هر فرد متفاوت است و وحی منزل نمی باشد ولی با توجه به حجم بالای مطالب و سختی آن، این میزان ساعت مطالعه واقعا نیاز است.

 4- آیا تحصیل همزمان دوره عمومی و مطالعه برای امتحان تخصص امکان پذیر است؟

بله، چون اگر هدف و رشته مورد نظر از قبل مشخص شود، کاملا در راستای دروس دوران عمومی می توان با تمرکز بر دروس مورد نظر و وقت بیشتری برای آنها گذاشتن، به خواندن مطالب پرداخت و علاوه بر این در ترم های انتهایی دکتری عمومی وقت بیشتری وجود دارد که فرصت مناسبی است برای مطالعه دروس اختصاصی مورد نظری که در آزمون دستیاری خواهد آمد.

 5- در مصاحبه کدام دانشگاه شرکت کردید؟

دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

6- سوالات مصاحبه بیشتر چه بودند؟

در اصل به سه بخش سوالات علمی، پژوهشی و خصوصیات فردی تقسیم می شود که سوالات علمی در هر دانشگاه با توجه به علاقه اساتید آن بخش تعیین می گردد. به طور مثال اگر یک استاد علاقه به بیماریهای پوست داشته باشد، احتمالا در زمان مصاحبه سوالاتی با موضوع پوست و مو خواهد پرسید.

در مبحث پژوهشی، درباره نوع نقش فرد در این حیطه، اعم از این که بیشتر در بخش نوشتار فعال بوده اید یا انجام کارهای عملی و در بخش خصوصیات فردی که انواع سوالات مانند: شغل، خانواده، محل زندگی، مسکن که در رابطه با دانشگاه آزاد، میزان تمکن مالی و تذکر مبنی بر اینکه در دوران رزیدنتی باید در بخش مربوطه بیمارستان حضور کامل داشته باشید که معمولا این مبحث مربوط به دانشگاه سراسری است. پاسخ به این بخش از این سوالات باید معقول و مورد نظر اساتید مورد مصاحبه باشد.

 7- تاثیر سوابق علمی، مقالات و موضوع پایان نامه بر مصاحبه و پذیرفته شدن چگونه است؟

بسیار زیاد می باشد؛ به نحوی که کاملا می توانید با وجود نداشتن رتبه های یک تا سه، در مجموع مصاحبه و کتبی رتبه نخست را کسب کنید. در این مسیر حتما پایان نامه در راستای رشته انتخابی برای آزمون ورودی باشد و مقالات نیز به همین سبک. البته در دوران عمومی انتظار بر عمومی کار کردن است ولی با محوریت تعداد مقالات بیشتر در زمینه تخصصی رشته مربوطه.

 8- افراد موثر در پذیرفته شدن شما در آزمون چه کسانی بودند؟

اولین شخص، شخصیت خودتان است که مربوط به دو نوع شخصیت علمی و پژوهشی و برخوردتان در روز مصاحبه است. استفاده از اساتید مشهور و اساتیدی که در آینده در مصاحبه شرکت دارند در رشته تخصصی خودتان در امور پایان نامه بسیار موثر است.

 9- منابع مورد مطالعه شما برای آزمون چه بود؟

برای شرکت در آزمون دستیاری طب حیوانات خانگی بهتر است از کتب منابع طب داخلی که شامل نلسون، اتینجر، مولر، گرین و غیره است، استفاده شود ولی به علت حجم بالا و نداشتن تبحر کافی در خواندن این کتب در دانشجویان عمومی، بهتر است از جزوات به روز دانشگاه های مادر کشور که در این رشته رزیدنت می پذیرند، مانند دانشگاه تهران، اهواز و مشهد، استفاده شود. در کنار این منابع از کتب فارسی طب داخلی نیز می توان کمک گرفت.

 10- توصیه شما به دانشجویان دوره عمومی درباره انتخاب تخصص و شرکت در امتحان تخصص چیست؟

انتخاب رشته مورد نظر یک امر کاملا شخصی است که به نظر بنده باید با علاقه کامل نسبت به رشته انتخابی صورت گیرد زیرا برای قبولی باید علاوه بر وقت گذاشتن برای خواندن حجم مطالب بالا، علاقه وافری داشت که مطالب کاملا درک شود و این علاقه از سخت بودن حجم بالا بکاهد. البته فاکتورهای دیگر شامل میزان سختی و آسانی در قبولی رشته مورد نظر یا میزان ظرفیت پذیرش آن است که برای طب حیوانات خانگی این میزان بین 3 الی 6 نفر در سال در دانشگاه های سراسری است.

فاکتور بعدی ترسیم یک آینده شغلی در رابطه با انتخاب رشته مورد نظر در منطقه زندگی خودتان، کشور و جهان است که مهمترین بخش آن همین است که بدانید هدفتان از خواندن تخصص چیست. در رابطه با شرکت در آزمون دستیاری، علاوه بر احاطه کامل بر دروس اختصاصی، مطالعه دروس عمومی مانند زبان و استعداد تحصیلی است که در سالیان اخیر نقش بسزایی در کسب رتبه های برتر داشته است و به نوعی یک نوع تکنیک برای کسب رتبه عالی شده است. بطور مثال رتبه اول با درصد اختصاصی ۴0 درصد، زبان 90 درصد و استعداد 70 درصد بوده است ولی نفر هشتم درصد اختصاصی 60 درصد، زبان 20 درصد و استعداد 10 درصد بوده است. زیرا با توجه به ضریب بالای دروس اختصاصی، این دروس عمومی اند که تراز بالایی به فرد می دهد که باعث بهتر شدن رتبه شخص می گردد مانند درس عربی در کنکور سراسری.

 11- کلام آخر...

جامعه حال حاضر و آینده طب داخلی حیوانات خانگی هر روز به سمت پیشرفت و استفاده از روش های جدید در تشخیص می رود و هم جامعه عمومی و هم جامعه دامپزشکی نیاز به افراد متخصص به همراه علم روز دارد. اگر قصد ادامه فعالیت در این رشته را دارید، حتما سعی بر اخذ تخصص های بالینی و حتی پاراکلینیکال داشته باشید زیرا امروزه به طور نمونه رادیولوژیست ها و کلینیکال پاتولوژیست ها به عنوان دو بازوی اصلی طب داخلی حیوانات خانگی در تشخیص درست و دقیق می باشند. دوران آزمون و خطا کردن و یاد گرفتن مطالب در درمانگاه ها و سوء استفاده از عدم آگاهی مردم عامه از علم تخصصی به پایان رسیده است و بهتر است با علم و تخصص کافی و آگاهی دادن به مردم و صاحبان حیوانات خانگی که حیوانات برای ما و آنها مانند یک فرزند ارزشمند هستند، راه پیشرفت خود در این رشته را طی کنیم و سلامت این مخلوقات خدا و رضایت صاحبانشان را که آرزوی قلبی همه ماست را به ارمغان بیاوریم.

مصاحبه: محمد مهدی یزدانی رستم

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
رزیدنت خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
1
11
درود بر تلاش شما. ولی در بندهای گفته شده برای برخی دوستان پارتی، تماس تلفنی، آشنایان، سفارش برادرزاده و اقوام و... هست که کلا نیازی به تلاش نداره. چه دوستان با استعداد و توانمندی که با کسب رتبه تک رقمی، با هزار امید رفتن برای مصاحبه ولی به هر دلیلی که شاید نکات بالا هم شاملش بشه دوستان موفق نشدن تا مسیرشون رو ادامه بدن. بنظرم بهتره با دوستانی که رتبه تک‌رقمی داشتن ولی قبول نشدن هم مصاحبه کنید شاید حرفای جالبی برای گفتن داشته باشن که میتونه کمک حال دوستانی که قصد ادامه تحصیل در دوره تخصصی را دارند باشه. تشکر (امیدوارم صدای ما به جایی برسه حکیم مهر)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
7
15
منم یه توصیه بهشون دارم.. کسی که تو دامپزشکی تخصص میخونه مث کسی هس که تو باتلاق گیر کرده. هرچی بیشتر دست وپا میزنه بیشتر غرق میشه. تا دیر نشده بی‌خیال شو اگرچه الانم خیلی دیر شده.
پاسخ ها
روياي خوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
بهتر نيست اميد بدين به دانشجوهايي هايي سال اولي مثل ما و ازينكه ايشون اينهمه تلاش كردن هم در خواندن مطالب و هم در كار پژوهشي، به فال نيك گرفته بشود؟ بله متخصص بيكار هم داريم ولي افرادي مثل ايشون كه با اينهمه پشتكار شروع كردند نه تنها بيكار نيستند بلكه آينده اي روشن دارند، اميدوارم بتونيم روزي مثل ايشون باشيم..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
همه‌ی اینها برمیگرده به هدف و اراده اشخاص، باتلاق ها زیادن تو هر شغل و فیلدی که کار کنیم، مهم اینه که تو چیزی که بقیه بهش میگن باتلاق برای خودمون موفیقت بسازیم...
دامپزشك متخصص موفق در طيور
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
با سلام خدمت شما عزيز موفق همه ادمها هم موافق دارن هم مخالف خوشا بحال اونايي كه مخالفان زيادي دارن چون كسي كه مخالف زياد داره يعني هست و مراتب بالايي داره واگرنه ادمهايي كه نيستن وحرفي براي گفتن ندارن كه مخالف ندارن وادمهايي كه توانايي ذهني ندارن و خودشون گير كردن با دست خودشون افراد موفق مثل دكتر هاتف اسدي رو معروفتر ميكنند زنده باد مخالفان ايشون
ناشناس
|
Sweden
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
6
8
این همه رزیدنت دانشگاه تهران و شیراز داشتیم ولی مصاحبه ای از این عزیزان صورت نگرفته .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
واقعا
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
واقعا همه‌ی دکترهای عزیزی که در دوره‌های تخصص قبول میشن به نظرم افرادی پرتلاش هستن و حرف برای گفتن و تجربه برای انتقال به باقیِ داوطلب‌ها دارن. یه بارم تو انتخاب افراد برتر، این نگاه ظاهر بینانه و سطحی رو کنار بذاریم ...
رزيدنت پاتولوژي شيراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خدمتتون بگم دانشگاه شيراز حتي استاد داخلي دام كوچك نداره چه برسه به گرفتن رزيدنت، به نظر شما دانشگاه اهواز كه يك سال در ميان اونهم ٢-٣ رزيدنت ميگيره الان كمتر از بقيه شده؟ دانشگاه تهران هم فقط براي تعداد زياد كيس خوبه نه هيچ چيز ديگه چون اگر اطلاعي داشته باشين اساتيد اين دو دلنشگاه در دوران رزيدنتي همكلاس بودن و فرقي ندارن از لحاظ علمي چون دوران رزيدنسي يعني خواندن مطالب توسط خود شخص نه استاد و دانشگاه، حتي دانشجويان دانشگاه ازادي داريم كه از ١٠ تا دانشگاه سراسري هم بهتر عمل مي كنند.
ناشناس
| France |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
نشریه توسط انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه آزاد بابل چاپ شده و طبیعی هست با فارغ‌التحصیل همون دانشگاه که موفق به قبولی در آزمون تخصص شده مصاحبه کنه،علاوه بر اینکه رزومه‌ای که دکتر اسدی دارن گویای توانایی‌های ایشون هست..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
2
10
تخصص دامپزشکی در کشور ما یک شوخی تلخ...
امیدوارم دوستان دیگه این اشتباه که من و امثال من کردیم و وارد دوره تخصص شدیم رو نکنند (اونم در به اصطلاح دانشگاه دولتی و جز تراز اول ها!!!).
پاسخ ها
عاشق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
بله ولي نه تخصص داخلي دام كوچك كه ارزوي خيلي از ماست و جايگاه و درامد عاليش كه ايشالا بتونيم بهش برسيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
7
6
این همه تعداد مقاله کمی مشکوک به نظر نمیرسد؟
پاسخ ها
دانشجو تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
بهتر نيست اندكي به خودمون بباليم كه همكاراني مثل ايشون اسم رشته دامپزشكي را بالا ميبرند در حوزه پژوهش؟ به جاي كوچك نشان دادن كار اين عزيزان، افتخار كنيم و به نظر من اين شك شما مبني بر اين است كه خود شما علاقه دارين به پژوهش و چون سختي چاپ آن را درك مي كنيد اينگونه مي فرماييد ولي از افرادي مثل ايشون كه اينگونه پيگير بودن و مراحل نوشتار و كاراي عملي را طبق گفته خود آموختن نبايد بعيد باشد و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
مشکوک نیست تو دانشگاه
آزاد بابل دو نفر از ......... اساتید (دکتر ............. و دکتر ..........) هستن که کلا بنگاه تولید مقاله تشکیل دادن و به جای تدریس و استفاده از پتانسیل تمام دانشجو ها ، با یکسری دانشجو ها ....... تولید مقاله تشکیل دادن و ............... همشون هم با هم ............ فقط براساس کمیت مقاله میان بالا.
ازاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
نه مشكوك نيست چون اين يك روند عادي است در تمام دانشگاه ها كه چند استاد فعال در زمينه پژوهش فعاليت زيادي دارند كه معمولا از اساتيد علوم پايه به حساب مي آيند و انتخاب دانشجو با اين استاد است ان هم از بين فعال ترين ها و شاگرد اول ها چون كار هر كسي نيست حتي يك مقاله در كنگره نوشتن و اساتيد هم با هركسي كار نمي كنند اگر مطلع باشين و اگر نه دانشجويان فاميل اسانيد نيستند كه،، هركسي علاقه مند باشد و با سواد مي تواند.... به جاي انرژي منفي به جوانان خود اميد بدهيم
چرچیل
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
5
0
دوره ی تخصص هم دگ تموم شده.استاد تمام در دانشگاه دیروز به ما میگه من بزرگترین اشتباه رو کردم اومدم این رشته تازه این استاد جد و آبادش سیاسی ان و نسبت فامیلی با رئیس جمهور داره و رئیس واحد 3تا دانشگاهم بوده.فرار کنید برید از اینجا
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
4
1
بنظرم رسيدن به هر درجه اي بستگي به شناخت پتانسيل هاي دروني مون داره...يكي اين استعدادش استفاده ميكنه و ازش بهره ميبره و يكي هم تو تخريب و خنده به ديگران باقي ميمونه...
موفقيت با تلاش و آگاهي بدست مياد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
2
3
دانشگاه شهید چمران اهواز 10 نفر اعلام نیاز میکنه بعد 45 نفر بیشتر نمیان. بعد نفرات اخر بقیه دانشگاه ها رو میگییره.
پاسخ ها
دامپزشك متخصص داخلي دانشگاه تهران
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
شمايي كه ميگي ده تا اعلام ميكنه و بعد نفر اخرو ميگيره عزيز دلم مگه جاهاي ديگه چنتا اعلام ميكنن و چنتاميگيرن دام كوچك كل كشور دوتا دانشگاه ميگيره و مجموعا پنجتا ميگيره عزيزم شما هم اگر ميتوني برو مثلا فلان رشته كم طرفدار اخرين نفر بشو عزيزم كار به حرف نيس به عمله
عادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
يعني متاسفم براي اين حجم از حسادت و نامردي نسبت به همكارامون، بهتره دفترچه و روند جذب آزمون دستياري رو نگاه بكنين بعد اينارو بگين. بنده خدا كل كشور ٢ دانشگاه داخلي دام كوچك داره اونم مجموع ٥-٦ نفر ميگيرن البته به جز دانشگاه ازاد كه به تنهايي ٦-٧ نفر جذب ميكنه. والله اگه خودتون نميتونين و قدرتشو ندارين، حداقل ساكت بمونين چون اين افراد با حرفاي ادم هايي مثل شما انگيزشون بيشتر ميشه نه كمتر
ابزيان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
...................؟ انحصار دانشگاه تهران براي دانشجويان خود هست و طبيعي هست بقيه به سمت تنها يك دانشگاه ديگه سوق پيدا كنند. در اخر از بين چندين نفر ٢-٣ نفر جذب ميشن، اگه اينقدر راحته چرا خودتون كه ارزوي داخلي دام كوچيك دارين با اين حجم از حسودي، نميرين قبول بشين؟
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
3
2
ايشالا ما هم يك روزي مثل ايشون بشيم با اين حجم از تلاش و در مصاحبه كم نياريم
گمنام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
3
3
عزيزان من اينقدر حسادت نكنين فقط دارين خودتونو ازار ميدين حيفه بخدا مريض ميشين از قديم ميگفتن حسود هرگز نياسود من كه خيلي ارزومه قبول بشم تو يكي از رشتها البته داخلي رو كه تو خوابم هم تصور نميكنم تو كل ايران پنجتا خيلي سخته اينقدر بتوني رزومه داشته باشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
3
دوستان گرامی حالا تخصص چیه و ارزشش توی ایران چقدره؟دوستان در صورت علاقه ی زیاد به این رشته می توانند چند تا workshop خوب رفته و هیچ احتاجی 4 سال وقت و هزینه و عمر ندارد
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
كدوم وركشاپ حداقل ١٤ بخش داخلي كه هر كدوم براي خوندنش بالاي ٢٠٠ صفحه بايد وقت گذاشت با كار عملي بهت ياد ميدن؟ لطفا اگه قدرت رسيدن به چيزيو ندارين از ارزشش كم نكنيد چون با حرف شما ها ارزش اين دوستان بيشتر ميشه نه كمتر
دانش آموخته چمران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
2
4
یه طور حرف می زنید انگار ما تو گینه بیسائو درس خوندیم و نمیدونیم تو ایران چ خبره و نمیدونیم که اساتید بنگاه معاملاتی راه انداختن. مقاله دادن در ترم سه یعنی فاجعه، می فهمید چی میگم!!!!!! علم هم در کشور ما بزک شده است، دامپزشکی در کشور ما بزک شده است، از دامپزشکی فقط عکس گرفتن با کیس ها را یاد گرفته ایم. وقتی بزرگی مثل پروفسور نوری موضع سکوت و تاسف اختیار کرده و استادنما های اطرافش در هیاهوی مقاله ها، ترجمه ها و سرقت های علمی هستند باید گریست به حال و روز و اینده مان...
دامپزشکی تنها رشته ای هست که متخصص از دکتر عمومی بیشتر ضرر میکنه:
1-عمر و هزینه بیشتری تلف کرده
2-به جای یک پایان نامه بی خود باید دوتا پایان نامه بی خود انجام بده
3-همون چیزارو می تونست توی کار عملی یاد بگیره ن به بهای چهار سال رفت و آمد و بیگاری تو بخش
پاسخ ها
دانشجو اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دوست و همكار عزيز شما چرا به جاي درست خواندن متن مصاحبه، انتقاد نا درست مي كنيد و اين كه ايشون ترم سوم مقاله را نوشتن نه اينكه اجراي تماميت كار مقاله را انجام دهند، تلاش كردن و ياد گرفتن و نوشتن، انشاالله روزي شود به جاي حسادت، تلاش كنيم براي نداشته هايمان
دامپزشك تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دوست عزيز همين كه ايشون ترم سوم دانشگاه فكر مقاله و كار پژوهشي بودن حالا اينكه زمانش درست بوده يا نه يعني ١٠٠ تا پله از من و شماييكه الان حسادت ميكنيد بالاتر و جلوتر بودند، اين چنين ادمايي هميشه موفق هستند
نظر شما
ادامه