کد خبر: ۵۲۵۸۷


فرماندار زرند با اشاره به نقش بی بدیل و اهمیت دامپزشکی در توسعه پایدار کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت عمومی، گفت: اقدامات و خدمات مجموعه دامپزشکی در سطح جامعه ماندگار و مشهود خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ۱۶ مهرماه، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند به اتفاق جمعی از کارکنان بمناسبت گرامیداشت چهاردهم مهر روز دامپزشکی با «علی صادق زاده» فرماندار در محل فرمانداری، دیدار کرد.

صادق زاده فرماندار زرند ضمن گرامیداشت و تبریک روز دامپزشک گفت: تاثیرگذاری خدمات دامپزشکی در ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و این اقدامات در بین مردم ماندگار و مشهود خواهد بود.

او یکی از وظایف بسیار مهم مجموعه دامپزشکی را در حوزه کشتارگاه‌ها دانست و افزود: از آنجا که کشتارگاه‌ها مستقیما با جان و سلامت مردم ارتباط دارند؛ ساماندهی، نظارت، رصد، بازرسی و کنترل مستمر و دقیق از این اماکن باید در دستور کار ویژه قرار گیرد و به طور جدی با متخلفین، مخلان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه برخورد شود.

علی صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از متن سوگندنامه دامپزشکی با مضمون، کوشش برای حفظ منابع حیات دام ها، تلاش در بهبود بهداشت همگانی و پیشبرد دانش دامپزشکی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، تصریح کرد: تعهد، تجربه و تخصص در افراد دامپزشک از مولفه‌های مهم در پیشبرد اهداف والا این سازمان و گسترش سلامت، بهداشت و امنیت غذایی در جوامع بشری است.

فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان همچنین بر تقویت بنیه مالی و اقتصادی اداره دامپزشکی شهرستان به عنوان پیش قدم و خط مقدم در عرصه حفظ جان و سلامت مردم تاکید و آمادگی خود را برای همکاری و حمایت قاطعانه و همه جانبه از دامپزشکی، در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی اعلام کرد.

«لطفعلی پور»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نیز در این دیدار، پرسنل دامپزشکی را سربازان گمنام جامعه سلامت نامید و با تشریح بخشی از اقدامات و خدمات این اداره در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: اداره دامپزشکی شهرستان زرند با ۱۰ نفر نیرو، سلامت تعداد بیش از ۱۲۰ هزار دام سبک، ۳ هزار دام سنگین و ۲ هزار نفر شتر را در سطح شهرستان تامین و تضمین می کند.



نظر شما
ادامه