کد خبر: ۵۲۵۸۶


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از نهایی شدن تدوین دستور العمل نظارت بر عملکرد مراکز نگهداری و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «شینا انصاری» مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص تدوین دستور العمل نظارت بر عملکرد مراکز نگهداری و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب گفت: همانطور که اطلاع دارید از سوی شهردار تهران یک وظیفه نظارتی به اداره کل محیط زیست سپرده شد.

وی افزود: از آنجایی که باید برای نظارت بهتر دستورالعملی تهیه می‌شد، جلساتی را با عنوان کارگروه نظارتی برگزار کردیم که در آن جلسات نمایندگان دامپزشکی، محیط زیست استان تهران، فرمانداری، ساماندهی مشاغل، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد، نمایندگان اعضای شورای شهر و نمایندگان ستاد توان‌افزایی سمن‌ها حضور داشتند

انصاری گفت: یکی از مشکلات ما در برگزاری 4 جلسه کارگروه این بود که تعداد سمن‌های حامی حقوق حیوانات زیاد است و از آنجایی که قرار بود یک دستورالعمل نهایی شود، تکثر آراء باعث می‌شد تا این کار زمان‌بر و سخت باشد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از این رو قرار شد در جلسات سه نماینده از کل سمن‌های حامی حقوق حیوانات حضور داشته باشند.

انصاری گفت: از ستاد توان‌افزایی سمن‌ها با ظرفیت تسهیلگری در ارتباط با تشکل های مردمی مرتبط و همین طور از شبکه تشکل‌های زیست محیطی استان در زمینه معرفی نهادهای تخصصی ذی صلاح هم استفاده می کنیم.

وی گفت: در حال حاضر کلیات دستورالعمل نظارتی تدوین شد که البته این دستورالعمل بر مبنای دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در سال 87 بوده است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخی از سمن‌های محیط زیستی ایراداتی به دستورالعمل وارد می‌دانند. با استناد به دستورالعمل سال ٨٧، بازنگری این دستورالعمل ملی باید در دستور کار قرار گیرد از این رو با توجه به ضرورت همکاری سایر دستگاههای اجرایی مانند دامپزشکی و سازمان محیط زیست و فرمانداری، شهرداری تهران صرفاً می‌تواند پیشنهادات خود را برای اصلاح آن به وزارت کشور ارائه کند.

انصاری در پاسخ به این سؤال که چه زمانی این دستورالعمل اجرایی می‌شود، گفت: این دستورالعمل یک دستورالعمل داخلی نظارتی برای شهرداری تهران است و ما آن را به کمیسیون محیط زیست شورای شهر می‌فرستیم تا انشالله پس از تصویب در موضوع نظارت بر کنترل جمعیت سگهای رها شده به اجرا در بیاید.


نظر شما
ادامه