کد خبر: ۵۲۵۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان:
«دکتر محمد جانباز» افزود: در هفته گذشته تصمیماتی گرفته شد که ان‌شاالله مشکل آنها حل شود، اما علت اصلی این معضل، عدم تامین اعتبار بوده است...

حکیم مهر: چند روز پیش بود که ۱۱ نفر از کارکنان تازه استخدام شده اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان که در آزمون استخدامی شهریور ماه سال ۱۳۹۶ شرکت کرده بودند، طی نامه‌ای به حکیم مهر، توضیح دادند که حدود ۶ ماه است در شهرستان‌های مختلف استان مشغول به کار شده اما هنوز ریالی حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند. آنها ضمن انتقاد از این موضوع و عدم دریافت جواب قانع‌کننده‌ای در این خصوص، خواستار پیگیری مشکل از سوی حکیم مهر شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان معتقد است که دامپزشکی تامین کننده اعتبار نیروها نیست و توپ را به زمین سازمان برنامه و بودجه پرتاب می‌کند. «دکتر محمد جانباز» البته حامل خبر خوبی هم هست و امیدوار است که ماحصل جلسه هفته گذشته با مدیران سازمان برنامه و بودجه، حل سریع مشکل پرداخت این افراد باشد.

حکیم مهر: آقای دکتر، آخرین وضعیت پرداخت حقوق این ۱۱ نفر چگونه است؟

این عزیزان از استخدامی‌های آزمون کشوری سال ۹۶ بودند که بعد از آزمون، به منظور طی مراحل گزینش آمدند، کد شناسه دریافت کردند و از ابتدای سال هم مشغول به کار شدند. البته ما احتمال می‌دادیم که در تامین اعتبار آنها تاخیر پیش بیاید. تلاش‌های زیادی در این زمینه کردیم، هم به سازمان دامپزشکی و هم سازمان برنامه و بودجه رفتیم. از طریق برنامه و بودجه استان نیز پیگیری کردیم.

حکیم مهر:‌ علت چه بود؟

به خاطر مشکلات اعتباری به وجود آمده، تا این لحظه نتوانستند حقوق پرداخت کنند. البته در هفته گذشته تصمیماتی گرفته شد که ان‌شاالله مشکل آنها حل شود. اما علت اصلی این معضل، عدم تامین اعتبار بوده است. ما امیدواریم که با رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل حل شود.

حکیم مهر: این افراد، از حدود ۲ سال درگیر پروسه شرکت در آزمون و استخدام و گزینش و ... بوده‌اند و احتمالا در این مدت اجازه اشتغال در سایر بخش‌ها را نداشته‌اند. آنها شاید تشکیل زندگی داده‌اند و مخارج زیادی دارند. چه باید بکنند؟

آزمون استخدامی سال ۹۶ به شکل سراسری بود و این افراد از آن زمان منعی برای فعالیت در بخش خصوصی نداشته‌اند. کمااینکه عده‌ای از آنها شاید مشغول به کار بودند. اما به هر ترتیب این انتقاد کاملا وارد است. کسی که از ابتدای امسال به کار گرفته شده‌، باید حقوق و مزایای خود را دریافت کند و این را ما قبول داریم. پیگیری‌های زیادی هم کردیم.

حکیم مهر: چرا علی‌رغم پیگیری‌ها، این مشکل حل نشده است؟

متاسفانه مسئولین امری که باید همکاری کنند، همکاری نکردند. چون اعتبار و حقوق دست ما نیست.

حکیم مهر: پس در اختیار کیست؟ این مسئولین امر که باید همکاری می‌کردند و نکردند، چه کسانی هستند؟

سازمان برنامه و بودجه کل کشور و همچنین اداره برنامه و بودجه استان باید تامین اعتبار ‌کنند. اداره کل دامپزشکی اعتباری از خود ندارد که بخواهد تامین کند.

حکیم مهر: پس چرا در ادارات دیگر این مشکل وجود ندارد و فقط دامپزشکی با این مشکل مواجه است؟

اداره کل دامپزشکی هم چندین بار تجربه جذب نیرو داشته و ما در سال‌های قبل اصلا با چنین مشکلی مواجه نبودیم و همه همکاران تامین اعتبار شدند. اما این بار به دلیل کمبود اعتبار این مشکل را داشتیم.

حکیم مهر: فرمودید که هفته گذشته اتفاقات خوبی افتاده است. چه اتفاقاتی؟

با حضور همکاران در سازمان دامپزشکی و همراهی آنها، در سازمان برنامه و بودجه نشستی را با حضور کارشناسان برگزار کردیم، صحبت‌هایی انجام شده و قرار شده مشکل آنها حل شود.

حکیم مهر: آیا برای رفع این مشکل، تاریخ هم مشخص شد؟

تاریخ مشخص نشده اما قول دادند که به زودی حل شود. ما در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان معتقدیم که باید پایداری حقوق افراد برای سال ۹۹ در برنامه و بودجه کشور دیده شود تا این مشکل حل شود و در سال‌های آینده هم پایداری حقوق داشته باشند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر..

از پایگاه خبری حکیم مهر که این مشکل را پیگیری کرد، واقعا ممنون هستیم. خود ما هم معتقدیم که هر کس سر کار حاضر می‌شود، باید حقوق بگیرد، اما واقعا دست ما نیست و مساله سراسری است. دامپزشکی تامین کننده اعتبار نیست. ما فقط نیروهایی را که در آزمون شرکت کرده بودند و رتبه قبولی آورده بودند، به کار گرفتیم و امیدواریم به زودی مشکل آنها حل شود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
4
با سلام
سوال اینجاست که چرا همه ادارات دامپزشکی در سایر استان‌ها از همان اول شروع بکار، حقوق و مزایا گرفتند ولی استان هرمزگان نگرفته؟؟؟ همه این افراد از طریق یک آزمون واحد و تاریخ یکسان بکارگیری و شروع بکار شده‌اند.
..................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
5
حکیم مهر.باسلام.آیا شما جواب قانع کننده ای گرفتید؟ لطفا از مراجع قانونی و بالاتر پیگیری کنید و مشکل رامطرح بفرمائید تا حل شود . موضوع رو باید از برنامه بودجه پیگیر بشید ببینید آیا واقعا مشکل از آنجا بوده ؟!!!! باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
5
بنظر من مشکل اصلی عدم تلاش موثر منابع انسانی و اعتبارات هست . ماشالا اونقد حاشیه و مشغله های بی اساس دراداره کل وجود داره که پیگیری حقوق همکاران جدید محلی از اعراب ندارد . ۶ ماه بدون حقوق وسایقه بیمه هیچ . اگر اتفاقی برای همکاران در این مدت پیش می امد که با توجه به جنس کار دامپزشکی احتمالش زیاد است ،چه کسی پاسخگو بود . نهایت میگفتند مجبور نبودید . میخواهم بدانم اصافه کار و ماموریت مسولین با کمبود اعتبار مواجه نیست . حتما هست ولی با هماهنگی ذیحساب رفع میشه . دیوان محاسبات هم که سالها در خواب بسر میبره .
دکتر تحقیر شده با آزمون استخدامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
3
مسئولای البرز این خبر حقوق ندادن هرمزگان شنیدن، اضافه کار و ماموریت استخدام جدیدا را قطع کردن. گفتن همین که یه حقوق پایه با کسر کسورات بهتون میدیم بستون هست.
جالبه که ۱۴ تا استان دیگه را ملاک عمل نذاشتن که ۱ سال زودتر از ما با تمام مزایا استخدام شدن
الان با حقوق کمتر از یه سر کارگر و مسئولیت های بیشتر از یه مدیر عامل بیگاری میدیم
نظر شما
ادامه