کد خبر: ۵۲۵۸

حکیم مهر - مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی در واکنش به مطرح شدن واردات تخم‌مرغ‌های آلوده به آنفولانزای فوق حاد مرغی این گونه واکنش نشان داد: چنین چیزی صحت ندارد و دستگاه متولی باید پاسخ این مسئله را بدهد.

صادقی در حالی این واکنش را بروز می‌دهد که پیش از این از سوی دستگاه متولی یعنی سازمان دامپزشکی کشور نیز اعلام شده بود: تاکنون از مبادی ورودی رسمی که تحت کنترل و نظارت این سازمان بوده تخم مرغ آلوده به آنفولانزای فوق حاد مرغی وارد کشور نشده است.

مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی در مورد این دستگاه متولی در بخش سلامت تخم‌مرغ‌های وارداتی یادآور می‌شود: سازمان دامپزشکی در مورد سلامت محصولات دیگر هم متولی است.

وی در ادامه در مورد واردات تخم‌مرغ‌های ترک که چند روز قبل خبر داده بود حدود سه هزار تن از این محصول ثبت‌سفارش شده تا در روزهای آتی وارد ایران شوند، اظهار می‌کند: هنوز این واردات عملی نشده و این کار در شرف انجام و کارهای مربوط به مجوز آن در حال انجام است.

این مقام وزارت بازرگانی در پایان تایید می‌کند که فعلا محموله دیگری از تخم‌مرغ یا محصول دیگری به دلیل کمبود، برای واردات ثبت‌سفارش نشده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه