کد خبر: ۵۲۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: معدوم سازی جوجه‌های یک روزه حاصل عدم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذار در مدیریت بازار مصرف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان تولید جوجه یک روزه در کشور، گفت: باید توجه کرد در صنعت طیور گوشتی و تخم گذار در قالب زنجیره‌های مرتبط با یکدیگر تولید صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مزارع پرورش مرغ اجداد در کشور وجود دارند که پایه تولید مرغ مادر هستند، از مرغ‌های مادر نیز جوجه یک روزه تولید می‌شود در ادامه نیز از جوجه‌های یک روزه نیز در زمینه پرورش مرغ گوشتی و یا تخم‌گذار استفاده می‌کنند، ادامه داد: نژاد جوجه‌های یک روزه مورد استفاده در صنعت مرغ گوشتی و یا مرغ تخم گذار بسته به نوع نیاز متفاوت است.

ظرفیت تولید سه میلیون تن مرغ گوشتی در کشور ایجاد شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه در تولید مرغ اجداد به معنای افزایش تولید مرغ مادر و در ادامه تولید جوجه یک روزه است، عنوان کرد: ظرفیت سالن‌های پرورش مرغ گوشتی در کشور خوشبختانه برای تولید سه میلیون تن در سال فراهم شده است که جدای از ایجاد زیرساخت، سالن‌های پرورش و نهاده‌ نیاز به بازار مصرف نیز دارد.

بازار مصرف داخلی ماهانه به 100میلیون قطعه مرغ نیاز دارد

وی با بیان اینکه متاسفانه در ایجاد بازار مصرف مرغ گوشتی اقدامات خوبی صورت نگرفته در حال حاضر مجبور به سرمایه گذاری برای تولید کشور هستیم، تصریح کرد: بازار مصرف داخلی درحال حاضر به صورت ماهانه به یک صد میلیون قطعه نیاز دارد که در برخی موارد تولید ماهانه به 120 میلیون قطعه نیز می‌ر سد.

کاهش تقاضا صرفه اقتصادی تولید جوجه یک روزه را از بین می‌برد

ابراهیمی با اشاره به اینکه افزایش میزان تولید ماهانه مرغ گوشتی باعث می‌شود که قیمت جوجه یک روزه تا حدی کاهش پیدا کند که هزینه حمل و نقل آن صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: کاهش قیمت جوجه یک روزه باعث می‌شود تا آن را در قالب معدوم سازی به پودر گوشت تبدیل کنند که اتفاق ناگواری در صنعت طیور است.

بازار مرغ کشورهای همسایه در دسترس است

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه معدوم سازی جوجه‌های یک روزه حاصل عدم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذار در مدیریت بازار مصرف است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید ممنوعیت صادرات گوشت مرغ را اعمال نکنند، محدودیت‌های حساب نشده اعمالی در این زمینه موجب زیان تولیدکنندگان شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از تصویب قانون تمرکز وظایف، اولین سالی بود که شاهد اتفاق ناگوار معدوم سازی جوجه‌های یک روزه بوده‌ایم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
0
مسئله فقط اشتباه مدیریتی نیست!

مسئله منافع و مطامع رانت خواران دلال واردکننده با دلار دولتی است که اجازه نمی دهند مصوبه 18 اسفند 1397 در خصوص افزایش توان خرید مصرف کنندگان نهایی با اختصاص سهمیه الکترونیک کالای پروتئینی عملی شود!
نظر شما
ادامه