کد خبر: ۵۲۵۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: همایش روز ملی دامپزشکی جنوب کرمان با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور در جیرفت برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این همایش «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی تنها سازمانی است که با توجه به حجم مسوولیت هایش با چندین وزارتخانه همکاری دارد و ۴۰۰  خدمت تعریف شده را دارد که این خدمات در قالب ۴۰ هزار نیرو از بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به جامعه ارائه می‌دهد.

وی افزود: کارکنان دامپزشکی به عنوان حافظان سلامت و سرمایه مردم، همواره جان خود را به خطر می‌اندازند تا حافظ سلامت مردم باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: دشمن امروز در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه حوزه کشاورزی را نشانه گرفته و به جنگ تولید و به خطرانداختن امنیت غذایی مردم روی آورده است.

«دکتر احمد حمزه» نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از سازمان دامپزشکی کشور به واسطه اجرای طرح رایگان تب برفکی در جنوب کرمان گفت: در پنج شهرستان جنوب کرمان دامپزشکی با کمترین نیرو فعالیت می کند که هر نیرو وظیفه پنج کارشناس را متحمل می شود.

احمد حمزه با اشاره به وجود منطقه تالاب جازموریان در جنوب کرمان گفت: این منطقه یکی از مناطق پر استعداد کشور در حوزه پرورش دام به ویژه شتر است که با حمایت از دامداران و بهره برداران می توان این منطقه را در زمره مناطق تامین کننده قسمت عمده ای از نیاز بازار گوشت کشور لحاظ کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این مراسم از ظرفیت خوب جنوب کرمان برای تولید علوفه خبر داد و گفت: در کنار ظرفیت خوب تولید علوفه در استان، توجه به صنعت دامپروری نیز می تواند به رونق تولید در استان  کمک شایانی نماید.

«جهانگیر برخوری» با بیان اینکه در دامپروری 70 درصد امکانات وابسته به تآمین علوفه است، گفت: این مهم در جنوب کرمان با توجه به شرایط  آب و هوایی در دسترس است.

وی با بیان اینکه هر ساله با توجه به نزدیکی جنوب کرمان با مرزهای شرقی حجم زیادی دام قاچاق به منطقه جنوب استان کرمان وارد می شود، تامین پست های قرنطینه ای را از نیازهای ضروری منطقه دانست و گفت: با توجه به وجود ظرفیت خوب دامپروری در جنوب کرمان، احداث کشتارگاه های صنعتی در منطقه و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری می تواند به توسعه صنعت دامپروری استان کمک دوچندان نماید.

«زهرا موسی پور» مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان هم با اشاره به عملکرد خوب اداره کل  دامپزشکی جنوب کرمان و کشور در زمینه جلوگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام گفت: در حال حاضر با مدیریت آقای فدایی استاندار در حال برنامه ریزی در حوزه تولید شیر در استان هستیم که امیدواریم با همکاری دستگاه های متولی بتوانیم از ظرفیت تولید شیر استان برای تولید محصولات با کیفیت استفاده کنیم.

وی ورود دام قاچاق به کشور را بعنوان زنگ خطر جدی برای به خطر افتادن صنعت دامپروری اعلام نمود و افزود: با جدیت نیروی انتظامی و ادارات کل دامپزشکی در شمال و جنوب استان، ان شاااله شاهد رونق بیشتر در صنعت دامپروری منطقه باشیم.

«حجت الاسلام حسینی» نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم  در این مراسم بر ضرورت توجه به ذبح شرعی و بهداشتی دام و رعایت حقوق حیوانات تأکید کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
2
آمار گیری و 400 خدمت اعلام کردن به درد دامدار نمی خوره.
دامدار این رو می فهمه که قبلاً دامپزشکی به روستا می آمد و رایگان واکسن می زد اما حالا با پول هم جواب سلامش را نمی دهند.
آن وقت ادعای حمایت از تولید داریم.

ادارات دامپزشکی خمار موندن و فقط زیراب همدیگر را می زنند و آمار می نویسند
فقط آمار
ان شاالله که صفر های آمارها اضافه نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
همین افزایش صفر هاست که کار ئست مسئولین می دهد.
مثلا وقتی اعلام می شود که 80 درصد کاهش بیماری داریم یعنی ....
حتی احتمال دارد جای کاهش و افزایش هم اشتباه افتد.
نظر شما
ادامه