کد خبر: ۵۲۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

همزمان با روز ملی دامپزشکی، اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در ۱۴ استان کشور به طور همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس با اعلام رئیس سازمان دامپزشکی کشور آغاز شد و در این طرح، ۳۸ کشتارگاه مجهز به خط دو اقدام به تولید مرغهای رتبه هایA و  A پلاس شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، سرانجام روز موعود فراهم شدن امکان عرضه مرغهای کشتارگاه های رتبه بندی شده با رتبه های  A و  A پلاس فرا رسید تا از این پس فرق بین دوغ و دوشاب مشخص شود و کشتارگاه های دارای خط  B در این بازار رقابتی به ارتقای سریع تر خطوط کشتارگاهی خود به رتبه های  A و حتی  A پلاس بیندیشند.

دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز یکشنبه ۱۴ مهرماه بمناسبت روز ملی دامپزشکی و بصورت ویدیوکنفرانس شروع طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ را اعلام کرد و افزود: در رابطه با تعداد کشتارگاه های مجهز به خط دو از مجموع ۲۲۰ کشتارگاه فعال صنعتی طیور کشور با ظرفیت ۵۲۰ هزار قطعه در ساعت، ۵۷ کشتارگاه به خط دو تولید اتوماتیک تخلیه امحا و احشا مجهز هستند که از این تعداد تا این لحظه ۳۸ کشتارگاه با ظرفیت  ۱۴۶ هزار قطعه در ساعت در ۱۴ استان کشور وارد مدار تولید رتبه های  A و  +A شدند که  ۳۳ واحد آنها دارای رتبه  A و پنج واحد دارای رتبه  +A هستند. که البته با تجهیز کشتارگاه های رتبه  B تعداد کشتارگاه های عرضه کننده مرغهای با رتبه  Aو  A پلاس افزایش خواهد یافت.

 رفیعی پور با اشاره به استان های دارای خط دو تولید تصریح کرد: این طرح از امروز در استان های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، زنجان، فارس، گلستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، لرستان و سمنان اجرایی می شود.

 رفیعی پور گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور با رتبه های  A و  +A تولید کیفی می شود که‌ تولیدات این کشتارگاه ها با کیفیتی است که غیر از بازار داخلی با ویژگی های مورد پستد مقاصد صادراتی آسیا و اوراسیا نیز خواهد بود.

 وی طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را اقدامی در جهت حمایت از تولید کشور برشمرد و تاکید کرد: این طرح باعث ایجاد کیفیت در خرید مرغ و محصول نهایی گوشت مرغ در بخش های قطعه بندی می‌شود که به نوعی در راستای تحقق شعار غذای سالم - انسان سالم است.

 رفیعی پور با تاکید بر نیاز بازار به فضای رقابتی گفت: این طرح  باعث ایجاد رقابت سالم و جدی بین تولیدکنندگان جهت تولید مرغهای با کیفیت می شود .

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری تشکل های صنفی شامل انجمن کشتارگاه های صنعتی طیور و انجمن بسته بندی فرآورده های خام‌دامی عملیاتی شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
1
0
لرستان؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه