کد خبر: ۵۲۴۷۶
 

حکیم مهر: رؤسای نظام دامپزشکی، انجمن صنفی دامپزشکان بالینی، انجمن صنفی داروخانه داران دامپزشکی و انجمن صنفی مسئولین فنی دامپزشکی مازندران به مناسبت روز ملی دامپزشکی، پیام مشترکی منتشر کردند.

به گزارش حکیم مهر، متن این پیام به شرح زیر است:

به مناسبت روز ملی دامپزشکی، 14 مهر ماه 1398

با سلام و گرامیداشت ایام عزاداری محرم و صفر خدمت همه همکاران و فعالین حوزه دامپزشکی.

 14 مهر ماه فرصتی را فراهم می آورد تا شاهد هم اندیشی صنفی، علمی شاغلان حرفه دامپزشکی در رده های مختلف باشیم.

خدمات فعالین این حوزه در قسمتهای مختلف پیشگیری (واکسیناسیون)، تشخیص (آزمایشگاه) و درمان چه در بعد حیواناتی که بهره اقتصادی را فراهم می آورند و چه حیوانات همراه (پت) بر همگان آشکار است.

 14 مهر فرصتی است تا هم دل و یکصدا، مسئولین و دست اندرکاران حوزه سلامت و اقتصاد را به این باور برسانیم، سرمایه گذاری در حوزه دامپزشکی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که نسل های فعلی و آتی از آن بهره خواهند جست.

باید به این باور برسانیم کاهش هزینه های درمان بیماری های انسان در گرو سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و درمان حیوانات به منظور جلوگیری از بروز بیماری های مشترک و غذا زاد می باشد.

14 مهر باید این تفکر را القا کند که راهکار کاهش هر بیمار بستری روی تخت بیمارستان، در سرمایه گذاری دامپزشکی نهفته است.

باید به این واقعیت برسم که دامپزشکی تجمل گرایی نیست بلکه اساس و پایه درمانگری و پیشگیری بیماری در موجودات و مخلوقات خداوند است که همواره در کنار انسان بوده و هستند.

بی شک همدلی و همفکری این خانواده بزرگ موجب پویایی، رشد و شکوفایی و اعتلای دامپزشکی استان و کشور خواهد بود که رونق تولید در سایه امنیت غذایی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

نسل دامپزشکی امروز خود را مسئول عمل به وظایف حرفه ای، ارتقای بهداشت عمومی و حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور می داند و با تمام توان و بنیه ی علمی درصدد مشارکت در خور شأن و شایسته ی کشور عزیزمان ایران اسلامی می باشد. بی شک در این روز اندیشه های عالی حرفه ای باور شده، توان ها در ادای وظیفه خطیر مضاعف شده و آشنایی جامعه با مسئولیت ها و جایگاه دامپزشکان افزایش خواهد یافت.

با تشکر از حضور پرشور کلیه عزیزان در انتخابات های برگزار شده صنفی در طی سال گذشته که نمادی از شور، مشارکت صنفی و مدنی جهت ارتقای این حرفه در جامعه و پیگیری مطالبات قانونی بوده است؛ امید همگی نگاهبان ارزش های این حرفه حساس باشیم و همیشه به امید فردایی بهتر در جهت تعالی آن کوشا باشیم.

این روز را خدمت تمام دامپزشکان مسئولین فنی بهداشتی، داروخانه داران دامپزشکی، دامپزشکان فعال در زمینه دام های بزرگ، طیور، آبزیان و حیوانات همراه (پت) و حیات وحش (محیط زیست)، اساتید دانشگاه به ویژه دانشکده دامپزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و دانشجویان گرامی و شاغلین بخش دولتی تبریک عرض می نماییم.

دکتر مرتضی پاشایی، رئیس انجمن صنفی داروخانه داران دامپزشکی

دکتر کمال الدین مرزبان، رئیس انجمن صنفی دامپزشکان علوم بالینی

دکتر سیامک سپهری، رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی دامپزشکی

دکتر محمد حسن گلپایگانی، رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران

 
 
نظر شما
ادامه