کد خبر: ۵۲۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


دانش‌آموزان و جمعی از اولیا و مربیان دبستان دخترانۀ فاطمیۀ شهرکرد با اهدای شاخۀ گل به پرسنل دامپزشکی استان، فرا رسیدن روز ملی و هفتۀ دامپزشکی را تبریک گفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، اولیا و مربیان دبستان فاطمیۀ شهرکرد به همراه دانش‌آموزان پایۀ سوم این دبستان با حضور در اداره کل دامپزشکی و اهدای شاخه‌های گل به پرسنل دامپزشکی استان، روز ملی دامپزشکی را به آنها تبریک گفتند.

سپس، دانش‌آموزان و مربیان این مدرسه، در نشست صمیمی با مجموعۀ مدیریت، در سالن اجتماعات این اداره کل، در خصوص رشتۀ دامپزشکی و اهمیت، تنوع و دشواری فعالیت‌های آن گفتگو کردند.

«دکتر حسینعلی سلطانی»، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن خوش‌آمدگویی به مربیان و دانش‌آموزان اظهار داشت: بسیار خوشحالیم از این که اهمیت دامپزشکی در تأمین سلامت مردم برای دانش‌آموزان بیان شده است و از مربیان و اولیای این عزیزان که این کار فرهنگی را انجام داده‌اند، سپاسگزاریم.

«دکتر سلطانی» با اشاره به تنوع و اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی گفت: به طور کلی وظایف دامپزشکی با همۀ تنوع و دشواری خود در راستای تحقق شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم، است.

وی افزود: درست است که دامپزشکی به معنای پزشکی دام است اما حیطۀ وظایف دامپزشکی بسیار فراتر بوده و تنها یکی از اقدامات دامپزشکی، شناسایی و درمان دام‌های بیمار است. اولویت دامپزشکی بر مبنای پیشگیری بوده و با انجام برنامه‌های مختلف مانند واکسیناسیون، از بروز بیماری در دام‌ها جلوگیری می‌کند.

دکتر سلطانی بیان داشت: شیر، عسل، انواع گوشت، آلایش‌های خوراکی دام و ... جزء فرآورده‌های خام دامی محسوب می‌شوند که تأمین و تضمین کنندۀ سلامت و امنیت آنها دامپزشکی است که در نهایت غذای سالم را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (دام) نیز بر عهدۀ دامپزشکی است و با این کار سبب کاهش دغدغۀ همکاران خود در مجموعۀ پزشکی شده و هزینه‌ای درمان را کاهش می‌دهند چراکه پیشگیری مقدم بر درمان است و این وظیفۀ خطیر بر عهدۀ دامپزشکی است.

در ادامه، «حجت الاسلام و المسلمین حسینی»، مسئول دفتر نماینددگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان با طرح سوالات مختلف در حوزۀ دامپزشکی، به دانش‌آموزانی که پاسخ صحیح داده بودند، هدایایی به رسم یادبود، اهدا کرد.















انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
3
پبش دبستانی باید تبریک بگن پس مسولین رده بالا و چهره های سیاسی کجایند!؟
نظر شما
ادامه