کد خبر: ۵۲۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر


رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه گفت: هفت کانون بیماری هاری در این شهرستان شناسایی و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در آنها به اجرا رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید علی قائمی» صبح روز شنبه  با بیان این که بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک، کشنده و مشترک بین دام و انسان اما به راحتی قابل مهار است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 396 مورد واکسیناسیون هاری سگهای شناسنامه دار و احشام با هدف کنترل این بیماری توسط دامپزشکی آستانه اشرفیه به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس هاری در بزاق حیوانات مبتلا وجود دارد و  عمده ترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گزش و یا خراش حیوانات آلوده به انسان و یا حیوان است .

وی در ادامه نیز با اشاره به ضبط 736 کیلوگرم فرآورده های خام گوشتی فاسد (دامی ، مرغ و ماهی) از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان افزود: طی این مدت یکهزار و 192 مورد نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع فراورده های خام دامی این شهرستان انجام شده که در این بازدیدها 9 متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند .

قائمی همچنین گفت: طی این مدت همچنین 11 هزار و 796 مورد عملیات واکسیناسیون دام شامل شاربن، تب برفکی ، لمپی اسکین، هاری ( برای سگ و گاو) در این شهرستان انجام شده ضمن آنکه 19 هزار و 214 مورد فعالیت مراقبت فعال از بیماری های دام و طیور نیز به ثبت رسیده است.

وی میزان نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان را یکهزار و 192 مورد عنوان و  اضافه کرد: در این مدت برای حمل بهداشتی 9 میلیون و 940 هزار و 666 قطعه جوجه یکروزه و 2 میلیون و 529 هزار و 198 قطعه گوش مرغ مجوز صادر شده است.

وی افزود: صدور مجوز حمل برای 5 میلیون و 621 هزار و 761 قطعه تخم مرغ ، 265 هزار لیتر شیر و یک میلیون و 301 هزار و 800 قطعه مرغ زنده به قصد کشتارگاه از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی این اداره بوده است.

رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه  در پایان گفت: 85 واحد مرغ فروشی ، 59 واحد قصابی ، 13 آشپزخانه ، 34 ماهی فروشی و  33 رستوران و چلوکبابی در این شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
اپیدمی های گستره بیماریها و آمارهای کاهشی سازمان.
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباسی سازمان را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
شما فقط مصاحبه ها را نگاه کن و کیف کن
نظر شما
ادامه