کد خبر: ۵۲۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمان:
نشریه «نسل مهتاب» در شماره جدید خود به گفت‌وگو با «دکتر رضا احمدی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمان پرداخت ...
 

حکیم مهر: نشریه «نسل مهتاب» در شماره اخیر خود به گفتگو با «دکتر رضا احمدی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمان پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

در تحقق مهمترین شعار در بدو ورود به عرصه رقابت انتخابات چهارمین دوره نظام دامپزشکی استان چه موفقیت هایی کسب نمودید؟

اصلی ترین شعار، ارتقاء و تعالی به بخش خصوصی با محوریت توسعه عدالت بود. مهمترین اقداماتی که در جهت تحقق آن انجام دادیم، سامان دهی ماده 19 بود که منجر به ارتقاء کیفی و کمی حقوق و مزایای ناشی از شغل مسئولین فنی گردید  )طبق دستورالعمل این ماده که در زمینه پرداخت حقوق مسئول فنی و بهداشتی می باشد قرارداد بین مسئول فنی و بهداشتی و کارفرما منعقد می شود که بر اساس نرخ هیئت وزیران در این دستورالعمل رابطه مالی بین کارفرما و مسئول فنی قطع شده و سازمان نظام دامپزشکی بر فرایند پرداخت حقوق و مزایا ناظر می شود). لازم به ذکر است در بیشتر استان های کشور اعمال ماده 19 تحقق پیدا نکرده است ولی در استان کرمان در چهارمین دوره شورای نظام دامپزشکی ماده 19 را اجرایی کردیم.

نزدیک به 1500 پرونده دامداری صادر و تعداد 45 پروانه داروخانه و درمانگاه عمومی نیز تمدید و صادر شد.

در زمینه برنامه های رفاهی اعضای نظام پزشکی چه اقداماتی انجام گرفته است؟

- انعقاد تفاهم نامه های مختلف در زمینه بیمه های بازرگانی (شخص ثالث، آتش سوزی، مسئولیت حرفه ای...)

- مذاکره با موسسات مالی و بانک ها برای اعطای تسهیلات کم بهره و سهل الوصول به اعضای نظام دامپزشکی

- پیگیری های چندجانبه در زمینه واگذاری زمین و مسکن و نیز تشکیل تعاونی مسکن

- انعقاد قرارداد با مسئولین موسسات ورزشی برای اعمال تخفیفات ویژه به اعضای نظام دامپزشکی

لازم به ذکر است سازمان نظام دامپزشکی در سطح کشور هم با هتل های مختلف و در شهرهای سراسر کشور نیز تفاهم نامه اعمال تخفیف برای اعضای نظام منعقد کرده است.

ضرورت و اهمیت تاسیس انجمن های صنفی دامپزشکی چیست و در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است؟

تاسیس انجمن های صنفی دامپزشکی به علت تخصصی تر شدن جامعه هدف منجر به ایجاد تمرکز بیشتر در پیگیری مطالبات هر صنف خواهد شد، به طوریکه مطالبات صنوف مختلف دامپزشکی بعد از طی مراحل درون صنفی به صورت کامل و جامع وارد نظام دامپزشکی می شود و به عبارتی دیگر این مطالبات در یک چهارچوب صنفی و حقوقی شکل و نظم لازم را پیدا خواهد کرد که با این الگو مشکلات شفاف تر و دقیق تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به جای پاسخگویی به مجموعه همه ی ذینفعان، با یک نفر نماینده صنف در تعامل خواهیم بود.

البته باید گفت به دلیل اینکه تعداد اعضای نظام دامپزشکی برای تشکیل انجمن های صنفی تخصصی به حد نصاب لازم نرسیده اند، لذا در قالب تلفیق و ادغام چند بخش مختلف حوزه فعالین دامپزشکی امیدواریم هر چه سریعتر انجمن های صنفی شکل بگیرد.

یکی از مطالبات فعالین بخش خصوصی و دغدغه های جدی، وجود نقص و معیوب بودن زنجیره پخش دارو می باشد که موجبات بی عدالتی و ضرر و زیان شده است.در این مورد چه اقداماتی انجام داده اید؟

کارخانجات تولید داروهای دامی می بایست بر طبق قوانین فقط از طریق شرکت های پخش دارویی استانی که واجد صلاحیت و مجوز لازم می باشند، نسبت به پخش تولیدات خود اقدام نمایند و نیز شرکت های پخش موظفند داروی تحویل گرفته شده از شرکت های تولید دارو را به داروخانه های دامپزشکی تحویل دهند و دامداران و مرغداران نیز داروی خود را فقط از داروخانه های دامپزشکی تهیه نمایند. در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب باید به اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی استان گزارش داده شود.

موضوع اشتغال و کارآفرینی از مشکلات جدی جامعه است؛ در این راستا چه اقداماتی انجام گرفته است؟

یکی از کارهای خوبی که در سطح استان کرمان در این زمینه داشتیم، اجرای طرح مربوط به استخدام مسئول فنی در زمینه GIS طیور است، یعنی تمام فرایند از زمان جوجه ریزی تا زمان ارسال به کشتارگاه توسط مسئول فنی مربوطه رصد می شود و بازدیدهای لازم از ابتدای دوره، اواسط و تا انتهای دوره و نیز مراحل اخذ نمونه برای ارسال به آزمایشگاه جهت بررسی وجود باقیمانده آنتی بیوتیک ها انجام می گیرد.

همچنین به دلیل صیانت از امنیت بهداشت جامعه، لزوم استقرار ناظر دامپزشک در رستوران ها و مخصوصا مراکز تهیه و فروش عسل به عنوان یک ضرورت دیده می شود که به زودی با همکاری سایر دستگاه های ذیربط اجرائی خواهد شد.

همچنین دوره های آموزشی و کارگاه های ارتقاء شغلی در زمینه های مختلف توسط سازمان نظام دامپزشکی برای اعضاء برگزار گردید.

وجود سگ های بلاصاحب در سطح شهر باعث ایجاد نگرانی و مخاطرات بهداشتی برای شهروندان شده است؛ آیا نظام دامپزشکی اقداماتی در این زمینه داشته است؟

سازمان نظام دامپزشکی استان کرمان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با شهرداری در جهت عقیم سازی سگهای بی صاحب را دارد. در پایان از تلاش همه اعضای هیئت تحریریه نسل مهتاب علی الخصوص جنابعالی که با زحمات و تلاش رسانه ای رویداد 14 مهر را به طور شایسته پوشش خبری می دهید؛ همچنین از همکاری مستمر اداره کل دامپزشکی استان کرمان تشکر و قدردانی می نمایم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
مسئول فنی در رستوران؟؟؟؟ یک اقدام غیر قانونی که گرفتاری های همدان را تکرار می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
مگر جضور مسوولان فنی در کشتارگاهها و مراکز بسته بندی و فرآوری چه تاثیر مثبتی بر بهداشت‌ مواد غذایی داشته است؟
چرا همه چیز را ماله می کشیم تا در ویترین شیک دیده شود.تا زمان استقلال مالی اینکارها دردی از مردم دوا نمی کند
نظر شما
ادامه