کد خبر: ۵۲۴۳۲
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله در سال گذشته با کنترل بیماری‌های دامی و مشترک، از خسارت قابل جبران پیشگیری کردند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت گفت: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون در حوزه فرآورده‌های خام دامی خودکفا هستیم؛ این در حالی است که پیش از انقلاب ما در این حوزه واردکننده بوده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: همزمانی هفته دامپزشکی و نیروی انتظامی را به مرزبانان سفیدپوش امنیت غذایی و سبزپوشان امنیت اجتماعی تبریک می‌گویم و به مناسبت چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی به نمایندگی از ۴۰ هزار نفر از نیروهای دامپزشکی، بهداشت عمومی، امنیت غذایی، امنیت اقتصادی و همچنین تجارت بین المللی در خدمت نمازگزاران عزیز و ملت شریف ایران باشم.

وی گفت: در حوزه امنیت، سازمان دامپزشکی وظیفه دارد از بیش از یکصد و ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دامی کشور که دایمی و مولد است حراست کند؛ در کشاورزی و سرمایه دامی هرچه توسعه ایجاد شود، قطع به یقین ما به نیت اصلی خود که بستن چاه‌های نفت است خواهیم رسید.

رفیعی پور ادامه داد: در حوزه امنیت غذایی، سازمان دامپزشکی وظیفه دارد سلامت کیفیت و بهداشتی بودن غذای مردم را تضمین کند چرا که بیش از ۸۰ درصد سه وعده غذایی مردم پروتئین حیوانی است که باید کیفیت و امنیت مردم در این زمینه تأمین شود تا آن را مصرف کنند.

وی گفت: تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گوشت قرمز، آبزیان، تخم مرغ، عسل و شیر، مسئولیت مهمی را در حوزه امنتی غذایی به عهده سازمان دامپزشکی می‌گذارد.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در حوزه سلامت معتقدیم هیچ‌گاه سلامت رخ نمی‌دهد مگر اینکه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی صورت گیرد و سازمان دامپزشکی وظیفه صد درصد بهداشتی و پیشگیرانه را با کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام برعهده دارد.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت دامی کشور، بیش از ۶۰ سال است که این حوزه، صنعتی شده و تا قبل از پیروزی انقلاب، ما در حوزه فرآورده‌های خام دامی و همچنین محصولات دامی، وابسته به واردات بودیم، اما به لطف انقلاب و با توجه به توسعه همه جانبه سازمان دامپزشکی کشور، هم در حوزه علمی و هم دانشگاهی و هم در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی که به صورت تخصصی در این حوزه کار می‌کنند به لطف الهی مدیریت بهداشتی و مدیریت تولید از بهره وری بالاترین ارزش افزوده برخوردار بوده است و همچنین در حوزه امنیت غذایی اقداماتی صورت گرفته تا محصولات تولیدی کشور در بازار داخلی و همچنین در عرصه بین المللی عرضه شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت جهاد کشاورزی به دو واژه مهم توجه شده است؛ ۱ـ موضوع بهره وری، ۲ـ امنیت غذایی که در این زمینه با افتخار اعلام می‌کنم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زحمات همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور باعث شده تا ما اکنون در سطحی از کمیت و کیفیت تولید فرآورده‌های خام دامی باشیم که به خودکفایی و خوداتکایی در حوزه فرآورده‌های خام دامی رسیده است.

رفیعی پور گفت: سازمان دامپزشکی کشور در سال رونق تولید که متأسفانه با سال تحریم‌های دشمنان مقارن شد موفق گردید تا در مقابله جنگ اقتصادی همه تلاش خود را صرف کمک به رزمندگان حوزه تولید قرار دهد تا با کنترل بیماری‌ها و همچنین تأمین نهاده‌های پشتیبان از جمله واکسن، دارو، مواد بیولوژیک، مکمل‌ها و ریزمغذی‌ها جنگ اقتصادی را که دشمنان قصد داشتند به سود خود تمام کنند، اعلام می‌کنم که ما در سال تحریم ها، رونق تولید را شاهد بودیم.

وی افزود: همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله در سال گذشته با کنترل بیماری‌های دامی مشترک انسان و دام، از خسارت قابل جبران پیشگیری کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ و ۹۶ و بیماری تب برفکی در سال ۹۴ و ۹۵ همه اطلاع دارند اگر بیش از یک سال دیگر این بیماری‌ها ادامه پیدا می‌کرد اکنون کشور ما در حوزه‌های شیر و تخم مرغ وارد کننده بود، اما همکاران من در سازمان دامپزشکی کشور با تلاشی که انجام دادند این دو طغیان مهم بیماری آفت پرندگان و تب برفکی کنترل شد و ما در حوزه تولید شیر، تولید گوشت و تخم مرغ به شرایط صادرات رسیدیم.

وی اضافه کرد: بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌تواند هر ساله خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کند، اما همکاران من در سازمان دامپزشکی کشور شبانه روز تلاش می‌کنند تا این بیماری‌ها تحت کنترل باشد تا خدای ناکرده به مرحله طغیان نرسد. باید بدانیم مسئولیت بی نظیر و کم نظیر دامپزشکی به راحتی محقق نمی‌شود مگر اینکه همه دستگاه‌های حاکمیتی کشور در سه قوه به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند و اگر امروز ما در زمره سازمان‌های موفق هستیم، به سبب کمک حاکمیت و هر سه قوه در جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به مسئولیت‌های حیاتی این سازمان می‌باشد.

رفیعی پور در پایان گفت: به مردم توصیه می‌کنم در حوزه حفظ بهداشت عمومی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیماری‌هایی است که بر اساس رفتار شهروندان اتفاق می‌افتد و شهروندان با عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌توانند از بروز شیوع یک بیماری خطرناک مشترک انسان و دام و یا یک بیماری دامی جلوگیری کنند. از مردم می‌خواهم تا خودشان را در این زمینه مسئول بدانند و به خانواده ها، همسایگان و مردم کمک کنند تا در کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام پیشرو باشیم.

 

 
 
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
13
2
احسنت و خداقوت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
چرا خدا قوت؟ واقعا در فراورده دامي خودكفاييم؟ در دارو دامي خودكفاييم؟ واكسن؟
چرا با تشويق ...... سبب وهم مسىولين و اطلاعات غلط و برنامه ريزي غلط ميشويد؟
واردات گوشت ، واكسن، مكمل، دارو
تعطيلي بسياري از واحدهاي توليد دارو ، فعاليت نصف ظرفيت كشتارگاهها و ... اخرين اطلاعات و آمار امروز است . اقاي رييس ............. آمار غلط به مردم و مسىولين ندین كه فكر كنند خيلي مدير و تيّم خوبي دارين.
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
11
دگتر جان از ماده ی۱۹ و استقلال مالی نیروهایتان در کشتارگاهها هم ای کاش صحبت می کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
16
2
جناب آقای دکتر رفیعی پور از تلاش همه جانبه شما در خصوص معرفی خدمات پرسنل خدوم دامپزشکی بویژه معرفی اهمیت این خدمات از تریبون مهم نماز جمعه تهران از شما تشکر میکنیم. با احترام دکتر بهیار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
15
وجدانا به نظرتان این صحبت درسته (به لطف پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون در حوزه فرآورده‌های خام دامی خودکفا هستیم؛ این در حالی است که پیش از انقلاب ما در این حوزه واردکننده بوده‌ایم) اگر پنج روز پشت سر هم گوشت گوساله برزیلی، ماهی،خوراک دام و طیور ،دارو ،افزودنی های خوراک دام و طیور ، مکمل، پودر چربی و ... وارد نشود در ایران قحطی پیش خواهد آمد .
دکتر شهریار پاکباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
10
3
جناب آقای دکتر رفیعی پور
ضمن عرض سلام وخسته نباشید محضر شما و کلیه همکاران پر تلاش و خدوم سازمان دامپزشکی از اینکه به عنوان سفیر خبر ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی در تریبون مقدس نماز جمعه همزمان باهفته نیروی انتظامی به سفید پوشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
10
0
دکتررفیعی پور ازاین که به فکر کارکنان خدوم هستید متشکریم ۶ماه مزایا ومحرومیت مطب وتسری پرداخت شد خداقوت همکارشما از استان اذربایجان غربی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
کی و کجا پرداخت شده؟؟؟
چون از فروردین حق مطب و ... نگرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
هر سال در 14 مهر تسری پرداخت می شد.
امسال درآمد ها افزایش دو برابری داشت و تسری گم شده.
...........................
آقای دکتر رفیعی عزیز ، ................. چرا پیگیری نمی کنید.
فقط یک و نیم سال تا پایان کار دولت مانده. به فکر فردا باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
11
«رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت جهاد کشاورزی به دو واژه مهم توجه شده است؛ ۱ـ​ موضوع بهره وری،...»

بهره وری یعنی کارآیی +اثر بخشی
متاسفانه کارایی کارمندان دامپزشکی به شدت کاهش بافته و آتل و باطل مانده ایم. با مدیرانی پیر و خسته و بازنشسته
اثر بخشی هم که هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
9
1
جناب آقای دکتر این یکی از کارهای خوب شما بود امیدواریم در بهبود وضعیت معیشتی پرسنل دامپزشکی هم قدم هایی بردارید نظارت بهداشتی و بازرسی گوشت وارداتی در متاسفانه در دوره شما محدود شده است به نظر باید فکری بردارید نگذارید بعضی از افراد دور بر تون بعدا نظارت بهداشتی را مصادره کنند حیف دامپزشکی با این همه وظایف این همه مسئولیت این همه فعالیت خدای نکرده خوار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
تصمیمات طلایی این دوران مانند واردات دام زنده و عدم نظارت بهداشتی ، در تاریخ دامپزشکی ثبت خواهد شد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
1
فقط...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
تو را خدا
بقیه اش را نگو
سانسور میشه ها
Dr .s..p
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
9
1
خدا قوت به همه همکاران عزیز
خصوصا دکتر رفیعی پور

انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشید
دهدشتی
|
Germany
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
11
ضمن عرض تبریک هفته دامدزشکی خدمت دامپزشکان مظلوم ... آقای دکتر رفیعی ازنقاط ضعف دامپزشکی هم چیژی میگفتین تابه گوش مسئولین میرسید تا فکری کنن مثلا کمبودنیرو درادارات ،افزایش سن فارغذالتحصیلان ،عدم بودجه واعتبارکافی برای اداره ،حقوق های ناچیز درمقابل بیماری مشترک که درواقع جزمشاغل سخت هستیم اما حقوق اداره کاری بهمون میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
12
«وی تأکید کرد: در حوزه سلامت دامی کشور، بیش از ۶۰ سال است که این حوزه، صنعتی شده و تا قبل از پیروزی انقلاب، ما در حوزه فرآورده‌های خام دامی و همچنین محصولات دامی، وابسته به واردات بودیم، اما به لطف انقلاب .....»

دکتر عزیز!
40 سال قبل ، در کل واکسنها خودکفا بودیم ولی حالا چه؟
40 سال قبل ، مقدار واردات ناچیز بود ولی حالا اگر سویا و ذرت وارد نکنیم ، از گرسنگی می میریم.

کدام خود کفایی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
زمانی مشکل ما قاچاق واکسنهای ما به ترکیه بود
اما حالا اگر واردات مجاز و غیر مجاز واکسنهای ترکیه صورت نگیرد ، دامهای ما دچار اپیدمی می شود.
کدام خود کفایی؟
مرغداریها که هیچ ، حالا اگر ذرت و سویا وارد نکنیم ، گاوداریهای صنعتی نیز از گرسنگی هلاک خواهند شد.
کجایش خودکفایی است.

مونتاژکار شده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
13
فرموده اند:
« بیش از ۸۰ درصد سه وعده غذایی مردم پروتئین حیوانی است»


چیزی نمی خواهم بگویم.
فقط مردم را چی فرض کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
شاید خودشان را می گویند.
الان مردم نان و برنج را به سختی تامین می کنند.
نان و گوجه خوردن هم جزو منابع حیوانی حساب می شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
7
امیدوارم ،هنگام وداع با پست ریاست از کرده های خودتان پشیمان نباشید بلندپروازی هنگامی خوب است که به قیمت له شدن پرسنلتان نباشد ................
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
3
درود و سپاس ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
به کی؟
اون سه نقطه معنی زیادی دارد
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
خوب معلومه دیگه به جناب رئیس
از سیستانا معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
9
قبل از انقلاب شرکت سهامی سپید رود وابسته به وزرات دفاع (وزارت جنگ) یکی از پیشرفته ترین شرکت های کشت و صنعت دنیا بود با تمام امکانات از مزرعه گرفته تا کارخانجات متعدد جوجه کشی کشتارگاه دام و طیور دامداری شیری پرواربندی خوراک دام ماشین آلات مرغداری مرغ مادر و.......الان مخروبه ای است که تیکه تیکه شده و در دستان بخش خصوصی بصورت اجاره ای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مانند کشت و صنعت مغان و یا کشت و صنعت مهاباد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
4
اینکه گفتیم 6ماه پرداخت شده منظور این بود که پرداخت نشده چون اگر درست انرا می نوشتیم حکیم جان سانسور می کرد!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه