کد خبر: ۵۲۴۱۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

«دکتر مجتبی ورمقانی» مدیرکل دامپزشکی کردستان، موفق ترین مدیرکل استان به عنوان مدیر نمونه کشوری هم معرفی شده و قرار است روز شنبه 13 مهر 98 در تهران از او تجلیل شود. او عامل این موفقیت ها را مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی نیروهای دامپزشکی استان می داند که باتوجه به تعداد اندک آنها اما شب و روز پای کار هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کُردتودی،  کار را به جوانان بسپارید، این ترجیع بند سخنان مدیرانی است که خود سالهاست بر مدیریت چنبره زده و حاضر به جدایی از آن نیستند، اما گویی خود می دانند که اگر این امر صورت پذیرد این جوانان به شرطی که به آنان میدان داده شود به بهترین نحو ممکن کار و وظیفه تخصصی خود را انجام می دهند.

 این اتفاق در کردستان و برای حوزه دامپزشکی رخ داده است. حوزه گسترده ای که به تعبیری از مزرعه تا سفره و حتی پوشاک انسانها را در بر می گیرد.

مدیریت این کار در کردستان را به جوانی سپرده اند که ضمن تخصص در این زمینه، به کارش نیز علاقمند است.

دکتر مجتبی ورمقانی متولد اسفند ۶۵ در سن ۲۹ سالگی به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان کردستان انتخاب شده است، یعنی به نوعی جوانترین مدیرکل در استان و جوانترین مدیرکل در سازمان دامپزشکی کشور.

جشنواره شهید رجایی فرصتی برای بازبینی عملکرد نظام ادرای و دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی است چرا که «دستگاه های اجرایی موظف هستند علاوه بر تسهیل گری با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان به مردم خدمت رسانی کنند».

 در این میان اداره کل دامپزشکی استان کردستان برای سومین سال متوالی بعنوان دستگاه برتر، موفق به کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی شد و از دکتر مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی استان کردستان بعنوان مدیر دستگاه برتر بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استانی که موفق به کسب رتبه اول در بین 48 دستگاه اجرایی استان و هم در گروه حمایتی، سلامت و بهداشت گردیده بود با اهدا لوحی تقدیر و تجلیل گردید.

مدیرکل دامپزشکی کردستان موفق ترین مدیر استان در طول سه سال اخیر 

مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: تقریبا 38 ماه است که بعنوان مدیر کل دامپزشکی کردستان مسئولیتی که بخش عمده ای که مردم اطلاع کافی از شرح وظایف این اداره کل ندارند. 

وی گفت: اداره کل دامپزشکی کردستان یک دستگاه با تنوع و تعدد وظایف بوده  و 3 محور اصلی جزو وظایف این اداره کل است که هر کدام دارای زیر شاخه های مختلف است. کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام . چرا که بیش از 856 مورد بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده که براساس روش های علمی و منابع معتبر راه کنترل این بیماری ها در جمعیت انسانی کنترل در جمعیت دامی است که کنترل آن بر عهده ی اداره کل دامپزشکی است ( همانند آنفولانزا).

دومین وظیفه ی اصلی این اداره کل بحث پییشگیری و کنترل بیماری های واگیردار همانند تب برفکی است که چون بخشی از معیشت و اقتصاد مردم در بستر دام و طیور است کنترل و پیشگیری از آن بر عهده ی اداره کل دامپزشکی قرار دارد .

وی ادامه داد: سومین مورد نظارت بر فراورده های خام دامی از مزرعه تا سفره بر عهده ی اداره کل دامپزشکی کردستان است و این نشان می دهد حوزه ی وظایف این اداره کل متنوع است اما برای مردم شناخته شده نیست .

کشف 60 تن فرآورده خام دامی غیراستاندارد

ورمقانی بر نظارت سختگیرانه و پی در پی بر فرآورده های خام دامی در استان اشاره کرد و گفت: این نظارت ها به صورت مداوم در استان انجام می شود و در 6 ماه گذشته بالغ بر 60 تن فرآوردهخام دامی غیراستاندارد در سطح بازار استان کردستان جمع آوری شده است. 

دکتر ورمقانی تعداد پرسنل دامپزشکی کردستان کم و سرجمع 170 نفر خواند، و افزود: اجازه نخواهیم داد این کمبود نیرو منجر به کوتاهی در نظارت شود و هیچ تعارفی در خصوص یلامت مردم نداریم.

وجود گوشت الاغ در استان کردستان فقط یک شایعه بود 

مدیرکل دامپزشکی کردستان به شایعات بحث ورود گوشت الاغ در برخی مراکز کشور در گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از گوشت الاغ در کردستان وجود نداشته و نظارت های دامپزشکی کردستان در این موضوع به صورت شبانه روزی انجام می شود. 

وی از به پلمپ 30 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در 6 ماه گذشته در کردستان خبر داد و رضایت مردم از دامپزشکی را بالاترین موفقیت برای این اداره کل خواند. وی افزود: هر کاری ایرادی دارد و اگر در خدمت به مردم از سوی دامپزشکی کردستان کوتاهی ای شده از تمام مردم استان عذرخواهی می کنیم. 

ورمقانی خاطر نشان کرد: تیرماه سال ۱۳۹۵ که من آغاز بکار کردم مهمترین مشکل دامپزشکی استان کمبود اعتبار بود و این درحالی بود که دامپزشکی شرح وظایف سنگین و گسترده ای داشت. از آنجا که اعتبارات دامپزشکی در کمیته برنامه ریزی هر شهرستان مصوب می شود تعاملی که میان اداره کل دامپزشکی و فرمانداری ها به وجود آمد باعث شد نگاهها نسبت به این وظایف تغییر کند و در نتیجه جهش خاصی در اعتبارات صورت گرفت به گونه ای که این میزان به ۵ برابر رسید . 

خدمتی بالاتر از خدمت به مردم کردستان وجود ندارد 

وی ادامه داد: کردستان خیلی استان بالقوه ای است است و مردم این دیار خیلی محروم هستند. بارها در جلسات به فرمایش آیت الله طالقانی اشاره می‌کنم که می‌فرمایند: «زیر آسمان کبود هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم کردستان نیست.» اینجا مانند اصفهان،‌ مرکزی یا تهران نیست. وقتی وارد روستاها می‌شوید تمام سرمایه‌ مردم همین ۳ یا ۴ راس دام است. خیلی باید توجه کنیم از اینها مراقبت کنیم و در سال گذشته هم مراقبت کردیم و مشکل خاصی در بحث بیماری‌های دامی در استان کردستان نداشتیم. به طور کلی خوشحال هستم که در این مملکت به جوانان اعتماد می‌شود و هر جا به جوانان اعتماد شده، نتیجه خوبی داده است. 

مردم کردستان لایق بهترین ها هستند 

مدیرکل دامپزشکی کردستان به علاقه خود به خدمت در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این مدت پست ها و مسؤولیت های متعدد و بالاتری به من پیشنهاد شده اما دوست دارم در استان و در حوزه دامپزشکی به مردم خدمت کنم چون مردم کردستان قدرشناس و لایق بهترین ها هستند. 

امروز دیگر هیچ دامداری در کردستان نگران بیماری تب برفکی نیست 

وی خاطر نشان کرد: زمانی برای مردم کردستان این قابل لمس نبود چرا که زمانی که تب برفکی به وجود می آمد دامدار می ترسید که بیماری در شهرهای دیگر آمده است ،  اما اگر امروز دامداران نام بیماری تب برفکی می شنوند احساس امنیت می کنند چرا که اداره کل دامپزشکی کنترل و پیشگیری از این بیماری ها را بر عهده گرفته است و تنها استانی هستیم که سعی کرده ایم در طول 3 سال گذشته 100 درصد عملیات تب برفکی رایگان انجام دهیم آن هم با استفاده از بهترین واکسیناسیون ها . 

ورمقانی با اشاره به اقدامات انجام شده و واکسیناسیون به‌موقع، باهدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی افزود: در دو سال گذشته بخش عمده خدمات این اداره‌کل، به واکسیناسیون رایگان دام علیه انواع بیماری‌ها در سطح روستاها بوده است. 

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در سال گذشته نیروهای دامپزشکی استان به طور میانگین در سه نوبت برای ارائه خدمات و توزیع واکیسناسیون رایگان و ضدعفونی، به سطح روستاهای استان مراجعه کرده‌اند و در راستای خدمات‌دهی به روستانشینان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های استان علیه تب ‌برفکی اذعان کرد: علی‌رغم اینکه این بیماری در سال‌های گذشته خسارت بسیاری به دام‌داران برخی استان‌های کشور وارد کرده، اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه، بیماری تب برفکی در کردستان «قابل کنترل» بوده است. 

وی افزود در بحث تب برفکی روستاییان و دامداران باید پول واکسن را پرداخت کنند اما در استان کردستان کل این واکسن ها رایگان بوده است و در طول سال 3 فاز تب برفکی واکسن انجام می دهیم و وقتی این کار انجام شد سطح ایمنی مناسب در جمعیت دامی بوجود می آید و جزء استان هایی هستیم که کمترین بیماری بین انسان و دام در آن وجود دارد. 

وی خاطر نشان کرد: خدمات دامپزشکی را مردم لمس می کنند به گونه ای که به جرأت می‌توان گفت هر روز بحثی جدید از دامپزشکی در میان اهالی رسانه مطرح می‌شود و این یکی از تحولات دیگر دامپزشکی محسوب می شود که در این راستا به مدیران شهرستانی نیز تأکید شده است تا تعامل خود را در بالاترین حد ممکن با رسانه های شهرستانی و استانی حفظ کنند و در هر حال پاسخگوی آنها باشند. 

وی گفت: امروز در تیم مدیریتی دامپزشکی کردستان سه مدیر قبلی حضور دارند و افراد با تجربه همچنان هستند و از آنها در کارها بهره گرفته و استفاده از تجربیات جوانان دهه ی شصتی که از دانشگاه های ممتاز فارغ التحصیل شده اند سبب شده است که این اداره کل همچنان به عنوان اداره ی موفقی مطرح باشد. 

مدیرکل دامپزشکی کردستان مدیر نمونه کشوری 

مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان به عنوان مدیر نمونه کشوری هم معرفی شده و قرار است روز شنبه 13 مهر 98 در تهران از او تجلیل شود. او عامل این موفقیت ها را مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی نیروهای دامپزشکی استان می داند که باتوجه به تعداد اندک آنها اما شب و روز پای کار هستند.


انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
همه چی رایگان!!!!
قطعا همه راضی می شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
3
............... مگر ایشان چه کرده اند که سایر مدیر کلها نکرده اند!!!!؟؟؟؟؟؟
.....................
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
1
هميشه يه تيم قوي موفقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
همه ضعیف هستند و کردستان و اقای مدیر کل قوی !!!!؟
.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
همیشه یه نیروی جهاد کشاورزی نمونه میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
4
سن ۲۹؟ آشنا که داشته باشی هم مدیر کل میشی هم موفق
شهروند
|
Germany
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
1
اعتماد به جوانان با استعداد بویژه بومی یعنی همین ، دکتر ورمقانی توانست این ادعا را ثابت کند.
انصافا نمونه شدن یک مدیر جوان ، در مقابل بسیاری از مدیران باتجربه کار ساده ای نیست.
صادقانه تشویقش کنیم و اعتمادبنفسش را تحسین نماییم.
خدماتش را بدون حب و بغض ببینیم. شهروند سنندجی
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
شهروند سنندجی حکیم مهر میخوانه؟جک نگید
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
مدير قوي حتما يه تيم قوي رو كنار خودش جمع ميكنه تا با قدرت هرچه تمام تر به طرف اهدافش حركت كنه و بدون شك در رسيدن به اهدافش موفقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
1
خدمت دوست عزیز جناب دکتر ورمقانی بزرگوار صمیمانه تبریک می صمیمانه تبریک می گم امیدوارم همیشه در زندگی و کارتون موفق و عاقبت بخیر باشید
انصافا یک مدیر پرتلاش و خوش فکر و سالم هستند و صادقانه و با تمام وجود تلاش میکنند .
ارادتمند همیشگی شما
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
ارادتمند اسمتان را نگفتید
ناشناس
|
Romania
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
بازهم تعداد کامنت غیر قابل انتشار بالا رفت.
Dast bbbor
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
دکتر ورمقانی مخلص ترین مدیر کشور باتواضع ترین انسان جوان وباسواد جدی ترین مدیر پیگیر ترین واقعا لایق از اینا بالاتره من کارمند اداره کل هستم 20ساله تا حالا مدیر به این سلامت نفس ندیدهام
دست انداز اختلاس گرها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
دکتر مرد خداست پاک سالم جدی متواضع باسواد پیگیر من کارمند اداره ایشانم مرد مرد
دام نه پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
دکتر یه ادم حسابیه که همت بالا داره حداقل خصوصیتی که داره جدای از تواضع ومردم داریش دزد نیست این خیلی هارو سوزونده بقول کامحمود اب رو بریز اونجا که سوخته
مردی به خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
به خدا دکتر ورمقانی یه نعمت بسیار بزرگ هست واسه ما من جای دیگه خارج از اداره کل کار داشتم با یه تلفن کاری کرد رفتم اونجا رو هوا کارم رو انجام دادن خیلی ردیفه ادم حسابی واقعا ای حسودا چشمتون کور
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
0
دکتر ورمقانی برازندشه خیلی پاک ومخلصه فکر میکنم از یه کیلومتری اختلاسم ردنمیشه اینقد پاستوریزس
نظر شما
ادامه