کد خبر: ۵۲۳۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیر ارتباط با رسانه‌های وزارت آموزش و پرورش:
«میرزایی» گفت: اینکه آیا دکترای حرفه‌ای دامپزشکی نیز شامل این آزمون استخدامی می‌شوند یا خیر، در دفترچه استخدامی به‌ریز و با جزئیات توضیح داده شده است ...
 

حکیم مهر: هفته گذشته خبری با عنوان استخدام ۱۴ کارشناس و کارشناس ارشد دامپزشکی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به عنوان «هنرآموز امور دامی» در خروجی پایگاه خبری حکیم مهر قرار گرفت (اینجا). در متن خبر آمده بود که امکان شرکت فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دامپزشکی در آزمون استخدامی اخیر وزارت آموزش و پرورش در 14 شغل محل (جهت شغل هنرآموز امور دامی) در 9 استان کشور وجود دارد.

در این خصوص مدیر ارتباط با رسانه‌های وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر پاره‌ای توضیحات کوتاه ارائه کرد.

 «میرزاخانی» با بیان اینکه هنرآموز امور دامی، همان معلم هنرستان‌های آموزش و پرورش است، گفت:‌ «این افراد در هنرستان‌ها در رشته‌های مربوط به امور دام و طیور و ... دانش‌آموز می‌گیرند. همان طور که در رشته‌های مربوط به کشاورزی، صنعت و ... نیز هنرآموز داریم.»

وی در پاسخ به این سوال که دقیقاً منظور از کارشناس‌های ارشد دامپزشکی چیست و آیا دکترهای دامپزشک نیز می‌توانند در این آزمون استخدامی شرکت نمایند، تصریح کرد: «اینکه آیا دکترای حرفه‌ای دامپزشکی نیز شامل این آزمون استخدامی می‌شوند یا خیر، در دفترچه استخدامی به‌ریز و با جزئیات توضیح داده شده است. در آنجا همچنین آمده که این افراد با چه مدرکی، چه جنسیتی، در کدام استان‌ها و کدام شهرها پذیرش می‌شوند.»

میرزاخانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ «اصطلاحاً به معلم‌های دوره ابتدایی آموزگار، دوره دبیرستان دبیر و به معلم‌های هنرستان، هنرآموز می‌گویند.»

پی‌نوشت حکیم مهر (۱):

علیرغم اینکه مدیر ارتباط با رسانه‌های وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با حکیم مهر پاسخ روشنی به پرسش ما در خصوص امکان ثبت‌نام دانش‌آموختگان دکترای عمومی دامپزشکی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نداد، به سراغ دفترچه راهنمای این آزمون رفتیم و آن را با دقت مطالعه نمودیم.

آنچه که در مورد پرسش مورد نظر ما در دفترچه راهنمای آزمون آمده است، به شرح زیر می‌باشد:

«داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در امتحانات مشترك فراگیر ثبت نام نمایند كه مدرك تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرك تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یكسان بوده و همچنین عنوان مدرك تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) داوطلب، عیناً در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج گردیده باشد.

تذكر (1): در صورتی كه برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذكر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی كه هر یك از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش ها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان كلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی كه یك رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر می باشد.

به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذكر شده در بخش شرایط احراز شغل ها، به سه صورت آمده است:

الف) با ذكر كلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، كه منظور گرایش خاصی از یك رشته تحصیلی می باشد و شامل دیگر گرایش های این رشته نمی شود.

ب) بدون ذكر كلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران (كلیه گرایش ها) كه همه گرایش های این رشته تحصیلی را شامل می شود.

ج) با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران (بدون گرایش) كه صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل می شود.

تذكر (2): از آن جایی كه تایید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایش های مورد نظر برای هر یك از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی می باشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایش های تحصیلی با رشته یا گرایش های تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایش های تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاك عمل می باشد. از این رو داوطلبانی كه در مرحله بررسی مدارك، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، كان لم یكن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نكرده و متقاضی حق هی چگونه اعتراضی ندارد.

 5. دارندگان مدارك تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذكور در آگهی و همچنین مدارك تحصیلی معادل، حق شركت در امتحان مشترك فراگیر را ندارند.

6. افراد دارای مدارك تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شركت در آزمون می بایست مدرك مقطع تحصیلی ذكر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حكم كارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی می باشد.»

پی‌نوشت حکیم مهر (۲):

با توجه به مطالب درج شده در دفترچه راهنمای آزمون، به احتمال زیاد امکان شرکت دانش‌آموختگان دکترای عمومی دامپزشکی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، ولی با توجه به اینکه رشته «دامپزشکی» به خودی خود فاقد مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و همکاران محترم پیرادامپزشک همگی در گرایش خاصی از «گروه دامپزشکی» و نه «رشته دامپزشکی» تحصیلات خود را طی نموده‌اند، به نظر می‌رسد همچنان احتمال کمی برای پذیرفته شدن فارغ‌التحصیلان مقطع دکترای شرکت‌کننده در این آزمون وجود داشته باشد؛ الله اعلم.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
1
7
با سلام حکیم مهر عزیز اولا کارشناسی و یا کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاه ی دامپزشکی با رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی فرق میکند چرا که دانش آموخته اول کاردانی دامپزشکی را پاس کرده که به طبع بصورت فشرده به علوم دامپزشکی و درمان دامپزشکی در حد کاردانی واقف هست و در ادامه مقطع آزمایشگاهی دامپزشکی در سطح لیسانس و فوق‌لیسانس لیسانس رو پاس کرده و مثل رشته آزمایشگاه پزشکی نیست که به کار درمان پزشکی عارف و آگاه نباشد بنابراین استخدام این افراد به عنوان هنرآموز کاملا منطقی و شایسته می‌باشد و جذب دکتری دامپزشکی به هیچ عنوان منطقی و اصولی نمیباشد چون که جایگاه دکتری دامپزشکی بالاتر از این باید باشد که به عنوان هنر آموز تدریس بکند
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
البته دکتر دامپزشک به دلیل اینکه علم دامپزشکی رو به صورت گسترده و با جزئیات ونه به صورت فشرده فرا گرفته در نتیجه هنر آموز و معلم بهتری خواهد بود به دلیل اینکه علم و دانش بیشتری در زمینه دامپزشکی داره و میتونه به دانش آموز منتقل کنه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
14
4
شما دکترهای عمومی اصلا به طرز فجیح جو برتون داشته مدرک شما معادل کارشاسی ارشد هست وما تو دوره کاردانی وکارشناسی به طور کامل همه چی خوندیم فقط ارشد وتخصص موضوع خاص متمرکز میشیم
ضمنا به هنروآموز امور دام که نمیخوان کالبدگشایی مامایی تدریس کرد فقط پرورش هست که لزومی نداره برای اشغال کردن این پست برای دکتری عمومی(کارشناسی ارشد) نیست
پاسخ ها
افشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
اولا فجیع هست نه فجیح.عنوان مقطع dvm هست نه master این یه چیز بین المللیه... معادل یعنی چی؟!معادل رو ارتش و بعضی از کارخونه ها و مراکز بستن به این رشته واسه مسائل جاریشون.ما یه دکتری حرفه ای پزشکی و دامپزشکی داریم.حالا مثلا فوق لیسانس پرستاری یا علوم آزمایشاگاهی هی بیاد بگه من خیلی خوندم و فلان،معادل پزشکی میشه؟
چیه این افکار؟!!!!
تلاش کن یه تکنسین عالی باش بجای ورود به حاشیه یا اینکه بخون کنکور بده تغییر رشته بده.چطوره؟
نظر شما
ادامه