کد خبر: ۵۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه بندی شده به صورت همزمان در کشور از 14 مهر به طور رسمی در خراسان جنوبی آغاز می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ خبر داد و گفت: همزمان با روز ملی دامپزشکی بسته بندی و عرضه مرغ کامل و نیز قطعه بندی شده در قالب سه رتبه A ، + A و B به ترتیب با رنگ سبز، آبی و نارنجی خواهد بود.

«محمد علی بخشی» افزود: این رتبه بندی باتوجه به نوع پرورش مرغ در واحدهای پرورشی و کشتار در کشتارگاههای صنعتی انجام می شود.

وی گفت: از 14 مهر درج هر گونه عناوین نظیر مرغ بدون آنتی بیوتیک ،سبز،ممتاز،برتر وارگانیک در بسته بندی و لیبل گذاری خارج از رتبه بندی این طرح ممنوع است.

بخشی با اشاره به وجود 3 کشتارگاه صنعتی در خراسان جنوبی، گفت: مرغ تولید شده در استان به دلیل نداشتن تجهیزات صنعتی کافی در کشتارگاه ها در رتبه ب با رنگ نارنجی برچسب می خورد که پیگیری برای تجهیز کشتارگاه های استان در دست انجام است.

معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: رعایت الگوی برچسب گذاری در قسمت قرار گرفتن گردن و سینه مرغ باید به اندازه 20 درصد دارای نوار رنگی به عنوان رنگ شاخص رتبه بندی در نظر گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
در یکی از شهرستانهای ااستان .....کشتارگاه دام یکسال آب آلوده به کلی فرمهای مدفوعی بود که رییس شهرستان ....می گفت آب سالم است اما وقتی جواب آزمایش دیدیم بهداشت نامه تعطیلی کشتارگاهو زده والان ده روزه تعطیل است بعدشما می خواهید خط دو راه بیندازید ................
نظر شما
ادامه