کد خبر: ۵۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» حضور مسئولان این سازمان و مدیران کل دامپزشکی و مسئولان استانی و محلی در اجراي طرح در استان‌ها را پر رنگ برشمرد ...

حکیم مهر: از 30 میلیون و 405 هزار دز واکسن تحویلی به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، تعداد 3 میلیون و 371 هزار و 451 قطعه طیور بومی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS در روستاها علیه بیماري نیوکاسل واکسینه شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم این سازمان امروز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با عنایت به برنامه‌ریزي جهت تدوین طرح ملی کنترل و کاهش بیماري نیوکاسل در کشور در سال 98، اجراي طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی به عنوان بخشی از طرح یاد شده، از 5 شهریور 98 خورشیدی در سطح کشور آغاز گردیده است.

وی در مورد جزییات بیشتر اجرای این طرح طی این مدت و میزان واکسیناسیون انجام گرفته تا امروز تشریح کرد: از آنجا که با توجه به برنامه‌ریزي بعمل آمده مقرر گردیده در طول سال و به فاصله هر 4 ماه یکبار، بیش از 40 میلیون طیور بومی با استفاده از واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت علیه بیماري نیوکاسل واکسینه شوند؛ تاکنون 47 میلیون و 840 هزار دز واکسن از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازي رازي تحویل سردخانه سازمان دامپزشکی کشور شده که در این رابطه میزان 30 میلیون و 405 هزار دز آن به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ارسال گردیده است.

اکبرشاهی با بیان اینکه فاز نخست اجراي این طرح از ابتداي شهریورماه امسال آغاز و تا پایان مهرماه جاری ادامه خواهد یافت، اعلام کرد: فازهاي بعدي در دوره 4 ماهه بعدي انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور بیان نمود: از میزان واکسن تحویلی به استان‌ها، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS تعداد  3 میلیون و 371 هزار و 451 قطعه طیور بومی در روستاها علیه بیماري نیوکاسل واکسینه شده اند.

وی در مورد تیم اجرا کننده طرح نیز با اشاره به اینکه اجراي طرح در استان‌ها با توجه به شرایط ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، از طریق قرارداد با بخش خصوصی، اکیپ‌هاي دولتی و همکاري بسیج سازندگی انجام گرفته است، افزود: برگزاري جلسات توجیهی با مسئولان روستاها از جمله دهیاري‌ها و شوراي اسلامی بمنظور کسب همکاري در اجراي بهینه طرح از اقدامات ادارات کل دامپزشکی استان‌ها قبل از شروع طرح بوده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور، حضور مسئولان این سازمان و مدیران کل دامپزشکی و مسئولان استانی و محلی در اجراي طرح در استان‌ها را پر رنگ برشمرد و اجراي طرح با توجه به نتایج حاصل از اقدام مشابه قبلی را همراه با استقبال مردم و مسئولان عنوان کرد.

اکبرشاهی که از جمله مدیران سازمان است که به اطلاع رسانی رویدادهای دامپزشکی همواره توجه داشته است، از میزان انعکاس اجراي طرح در رسانه ها به ویژه رسانه ملی و استانی نیز به نیکی یاد کرد و آن را پر رنگ دانست و افزود: این اطلاع رسانی فرصت مناسبی براي معرفی بخشی از خدمات سازمان دامپزشکی در کشور به بهره برداران نیز شد.

وی در تشریح بخشی از فعالیت‌های اطلاع رسانی و ترویجی انجام شده به آموزش چهره به چهره و پخش تراکت و بروشور‌هاي آموزشی در جهت ارتقاي دانش بهره برداران و روستائیان نیز اشاره کرد که از برنامه‌هاي جانبی اجراي طرح در استان‌ها بوده است.

و البته این تنها اقدامات انجام شده نبوده است؛ چرا که به گفته این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور، بمنظور کسب حمایت تشکل‌هاي طیور صنعتی در اجراي این طرح، جلسات متعددي در دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم و محل تشکل‌ها برگزار گردید که با توجه به مباحث مطرح شده و بیان اهمیت اجراي طرح، تشکل‌ها نیز آمادگی خود را جهت مشارکت اعلام کردند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ضرورت استمرار طرح بمنظور محافظت طیور بومی علیه بیماري نیوکاسل و به تبع آن حفاظت از جمعیت طیور صنعتی کشور و مساعدت هایی که برای ادامه کار انجام خواهد شد، اجرای مراحل بعدي طرح نیز همچون مراحل یادشده محقق شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
1
1
چطور طیور یک روستا. 5 ساعت تشنگی بدیم بعدا واکسن اشامیدنی بدیم .هماهنگ کردنش خیلی سخته اصلا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
کار نشد نداره انشا الله انجام میشه
کارمند اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
2
کار عبث و بیخودیه و فقط اعتبارات سازمان دامپزشکی را به هدر میده البته برا بعضیها آمار و عملکرد میشه که در رسانه ها اعلام کنن ولی اینکه چقدر مفیده جواب هیچ . طیور بومی باید در عرض ۲ ساعت ۲۰ سی سی آب بخوره که عملی نیست
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
حالا پولشو کی میدین؟ لابد سال آینده؟
اونم واسه هر نفر ۵۰۰/۰۰۰ تومن میشه
نظر شما
ادامه