کد خبر: ۵۲۳۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۰۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کریم امیری» معاون بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۰۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلاشدند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به افت محسوس دما و کاهش جمعیت کنه ها، در چند هفته اخیر گزارش جدیدی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم و امیدواریم در این محدوده بیماری کنترل شود.

امیری با اشاره به اینکه احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل زمستان دور از انتظار نیست، بیان کرد: در سنوات گذشته در شش ماهه دوم سال موارد جزئی بیماری افزایش پیدا می‌کرد، از این رو پیش بینی می‌شود تا پایان سال موارد انسانی به بیش از ۱۲۰ نفر نرسد.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با وجود آنکه شیوع تب کریمه کنگو در فصل زمستان دور از انتظار نیست، از این رو افراد در زمستان باید توصیه‌های سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند تا خطری آن‌ها را مورد تهدید قرار ندهد.

وی ورود غیر مجاز دام به سیستان و بلوچستان را عامل اصلی افزایش تعداد بیماری در این شهر اعلام کرد و گفت: براین اساس تیمی از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در دوشنبه برای بررسی هر چه بیشتر عازم این شهر می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به ایام اربعین و بازگشت زائران به افراد توصیه می‌شود که از کشتار غیر مجاز خودداری کنند و همواره مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر آمار ۸ نفر از تعداد فوتی‌ها مربوط به این استان است که این امر بیانگر آلوده بودن مناطق مرزی و کشور‌های همسایه است که به سبب قاچاق دام، امکان انتقال عوامل بیماری در این مناطق پررنگ‌تر می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
1
واگیری و تلفات تا جایی رسیده که نگرانی ما به زمستان هم کشیده شده.

به این میگن «کاهش 75 درصدی بیماری»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
1
ای کاش آقای دکتر امیری ، یک گزارش هم به رییس سازمان بفرستند
نظر شما
ادامه