کد خبر: ۵۲۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با فصل الخطاب خواندن قانون درباره موضوع اختلافی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش درباره پذیرش دانشجو، تصریح کرد: بر اساس قانون، سنجش و پذیرش دانشجو از وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدحمایت میرزاده» با اشاره به اختلاف نظر دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در مورد نحوه سنجش و پذیرش دانشجو، اظهار کرد: بر اساس قانون اختیار سنجش و پذیرش دانشجو به شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار شده است که این شورا متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، معانان آموزشی هر سه وزارتخانه، رئیس سازمان سنجش به عنوان دبیر و دانشگاه آزاد اسلامی البته بدون حق رأی به همراه نماینده کمیسیون آموزش تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد باید در تمامی نشست‌های شورای سنجش و پذیرش حضور داشته باشد

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شورا در پذیرش سراسری دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی جایگاه قانونی دارد، افزود: نکته‌ای که اعضای شورا باید به آن توجه داشته باشند این است که در قانون به صراحت تأکید شده که رئیس دانشگاه آزاد باید در تمامی جلسات شورا حضور داشته باشد بنابراین رئیس دانشگاه آزاد باید به تمامی جلسات شورا دعوت شود تا اعضا با استماع استدلال‌های دانشگاه‌ آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه غیردولتی کشور تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین در شرح وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو قید شده که شورا می‌تواند در حوزه‌های مختلف کمیته‌های تخصصی تشکیل دهد که به نظر می‌رسد جای کمیته‌های تخصصی در چنین مواردی است؛ بنابراین جایگاه دانشگاه آزاد ایجاب  می‌کند که یک کمیته تخصصی در شورا برای حل و فصل مسائل دانشگاه آزاد تشکیل شود.

دانشگاه آزاد  باید به قانون تن دهد

میرزاده اضافه کرد: از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید بپذیرد که قانون اختیار سنجش و پذیرش دانشجو را در اختیار شورای سنجش و پذیرش گذاشته است.

وی ادامه داد: افزون بر این در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمده است که دانشگاه آزاد باید با اطلاع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه سنجش و پذیرش دانشجو اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: همچنین در اساسنامه اصلاحی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این نکته توجه شده که پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد از اختیارات هیأت امنا است اما در ماده قبلی نیز تأکید شده که این مهم باید مصوبه وزارت علوم را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در هفته گذشته نیز کمیسیون متبوعش نشستی در این راستا با حضور رئیس سازمان سنجش و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کرد، گفت: در این نشست تأکید شد که با امضای رئیس کمیسیون نهادهای مرتبط به قانون موجود پایبند باشند و در این راستا عمل کنند تا مشکلی در این حوزه نباشد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
1
دانشگاه آزاد بیدی نیست که با این باد ها بلرزد هر چقدر دلش بخواهد پذیرش میکند هر سال این صحبت ها میشود سال بعد میبینیم وضعیت بدتر شده
نظر شما
ادامه