کد خبر: ۵۲۲۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی گیلان، این استان آماده ایجاد زنجیره تولید پرندگان آبزی، افزایش پرورش ماهی در قفس و تجمیع مرغداری های کوچک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان دامپزشکی پنجشنبه در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در امنیت غذایی و امنیت اقتصادی محصولات کشاورزی، دام و طیور مسئولیت دارد افزود: در کشور سالیانه 15 هزار میلیارد تن مرغ، آبزیان، گوشت قرمز، عسل، تخم مرغ و شیر تولید می شود که تضمین امنیت غذایی این محصولات برعهده سازمان دامپزشکی است.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» با اشاره به اینکه 400 هزار مرکز تولید، توزیع و نگهداری مواد غذایی از مزرعه تا تا سفره فعال هستند افزود: با کمتر کردن واسطه ها به دنبال افزایش کیفیت و بهداشت محصول هستیم.

وی در خصوص توزیع شیر خام و نگرانی ها در خصوص بهداشت و سلامت آن هم گفت: با وزارت بهداشت به توافق رسیدیم تا در توزیع این محصول نظارت بیشتری صورت پذیرد.

استاندار گیلان هم گفت: گیلان با صادرات محصولات خود علاوه بر تضمین سلامت در جامعه، سبب ایجاد نگاه مثبت کشورهای منطقه در خصوص محصولات کاملا بهداشتی کشورمان شده است.

ارسلان زارع افزود : آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس جزو 19 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی در گیلان است.

وی گفت: گیلان در کشتارگاه های صنعتی و بهداشتی جزو استان های پیش رو است که انتظار داریم با یاری سازمان دامپزشکی به تکنولوژی روز هم مجهز شوند.

استاندار گیلان در ادامه به تقویت صادرات ماهیان خاویاری و همچنین پرورش ماهیان در قفس های کوچک خانگی در روستاها تأکید کرد.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
شیر خام و وزارت بهداشت؟؟؟؟؟

فرآورده های خام دامی که مربوط به سازمان دامپزشکی بود و هست. قانون را که نمی توانید با توافق عوض کنید!
..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
همکاری با وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی که 500 هزار تن ذرت کپک زده آفلاتوکسینی را وارد کشور کرده است و اصلا نمی داند بهداشت و سلامت یعنی چه اشکالی ندارد،
ولی هماهنگی با وزارت بهداشت که از انگیزه، اعتبارات و امکانات مالی و پرسنلی بالایی برای ارتقا سطح سلامت جامعه برخوردار است، حرام است؟؟!

واقعا جای تاسف است که طعم چرب و شیرین لفت و لیس ها با دلالان واردکننده رانت خوار در جهادکشاورزی تا چه حد باعث شده است که برخی از اشخاص برای حفظ منافع شخصی خود جلوی هر گونه هماهنگی و تمرکز برای پیشرفت بیشتر ارکان بهداشتی کشور می ایستند!
نظر شما
ادامه