کد خبر: ۵۲۲۴۶

معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از رهاسازی یک بهله عقاب طلایی و یک بهله سارگپه معمولی در طبیعت، پس از تیمار و بهبودی کامل خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «الهام برنا» روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این پرندگان شکاری به علت آسیب فیزیکی و جراحت، دچار ضعف و عدم توانایی پرواز شده بودند.

وی اظهار داشت: پس از تیمار و مراقبت های لازم توسط کارشناس دامپزشکی در مرکز قرنطینه کلدر و کسب بهبودی کامل، بعد از حلقه گذاری و ثبت موقعیت جغرافیایی محل رهاسازی، در طبیعت منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد رهاسازی شدند.

برنا با اشاره به اینکه از زمان تاسیس این مرکز قرنطینه، حیات وحش زیادی پس از تیمار و مراقبت در طبیعت رهاسازی شده اند، بر تجهیز این مرکز از نظر امکانات سخت افزاری تاکید کرد.

وی بیان کرد: از همشهریان عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده جانوران وحشی زخمی آنها را تحویل اداره محیط زیست نمایند تا پس از تیمار و بهبودی کامل مجددا به آغوش طبیعت بازگردانده شوند.

سارگپه پرنده ای شکاری از خانواده عقاب است که ۵۰ سانتی متر طول دارد، رنگ پر و بال این پرنده بسیار متنوع، بی رنگ تا تیره، با راه راه عرضی روی دم و نواری تیره کمرنگ در انتهای دم است.

عقاب طلایی نیز به عنوان یک پرنده شکاری محبوب در زمره پرندگانی است که نیاز به حمایت و حفاظت دارد.



نظر شما
ادامه