کد خبر: ۵۲۲۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر ضرورت تصویب قوانین بازدارنده برای جلوگیری از سرقت های علمی این مجموعه گفت: با توجه به قدمت و اهمیت موسسه رازی باید برای حفظ آن قانون محکم و بازدارنده ای ایجاد شود تا از خروج تکنولوژی از طریق ترفندهای مختلف جلوگیری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «حجت الاسلام والمسلمین سیدکریم صادقی» در بازدید از غرفه موسسه رازی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما) ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و حضور پررنگ موسسه رازی در این نمایشگاه اظهار کرد: در طی چند سال گذشته موضوع خصوصی سازی موسسه مطرح شد و آسیب ها و مشکلاتی را برای این مجموعه به دنبال داشت که با تلاش های افرادی که از اهمیت موسسه باخبر بودند، این امر به نوعی گنار گذاشته شد اما متاسفانه این تفکر وجود دارد و با قالب های مختلف در پی آسیب به موسسه رازی است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی موشک سلامت است و به طور قطع هیچگاه موشک به بخش خصوص واگذار نمی شود، افزود: همه باید دقت کنند تا در دام توطئه هایی که برخی ایجاد می کنند، گرفتار نشوند؛ متاسفانه اخیرا محققان رازی مورد هجمه قرار گرفته و با نویدهای پوچ از موسسه خارج می شوند که این موضوع به موسسه آسیب وارد می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی با تاکید بر اینکه بر اساس تجربه این افراد به زودی از اقدام ناشایستی که انجام داده اند پشیمان می شوند، تصریح کرد: با توجه به قدمت و اهمیت موسسه رازی باید برای حفظ آن قانون محکم و بازدارنده ای ایجاد شود تا از خروج تکنولوژی از طریق ترفندهای مختلف جلوگیری شود. در این راستا از رئیس موسسه رازی برای اجرای این قانون حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های بسیار زیادی در کشور با ایجاد چنین قوانینی در زمان جذب نیروی انسانی اقدام به اخذ وثیقه کرده و یا راهکارهایی این چنینی برای مبارزه با خروج دانش فنی، تکنولوژی و اطلاعات برگزیده اند، ما نیز باید اجرایی کردن قوانینی نظیر این موارد را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تاکید کرد: باید اقدامات لازم جهت بازگرداندن این افراد فراهم شود و همچنین محققین مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری به عمل آید.

وی موضوع شرکت های دانش بنیان را از این موارد جدا دانست و در این خصوص گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه تبدیل علم به محصول و فرآورده فعالیت می کنند اما قرار دادن فرآورده و دانش فنی آن در اختیار غیر، قطعا سرقت دانش محسوب می شود.

وی بر لزوم تصویب قوانین برای جلوگیری از این سرقت های علمی تاکید کرد و افزود: محکم ایستاده و مبارزه خواهیم کرد تا از این مجموعه ارزشمند در برابر این صدمات جلوگیری شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Turkiye
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
1
محققین رازی کجا بود برادر این موسسه سالهاست که در تعطیلات بسر میبره ،یک عده ..........، که همه با هم نسبت فامیلی دارند، صبح ساعت ورود میزنن و عصر هم خارج میشوند و فضا که بیشتر به متروکه ای شباهت دارد، خدا رحمت کند دکتر آقاخان عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
موسسه رازی سازمان دامپزشکی وزارت بهداشت و ... بهترین نیروهای خودشون از دست دادن و مابقی هم در حال رفتن هستن. وقتی حقوق یه شغل تخصصی و پر مسئولیت فقط اندازه ی خرید غذا برای خانه هست مگر آدم عقلش مشکل داشته باشد کار کند. برده داری چگونه بود؟ و برده بودن چیست؟ معلوم هرکی بتواند می رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
1
مدیران علاقمند به خصوصی پروری ، علاقه دارند هرچه زودتر موسسه رازی متلاشی شود
پيشنهاد دهنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
با سلام به نظر ميرسد انتقال استاد دكتر رضاييان زاده به سمت رييس رازي مشكل رو حل ميكنه چون ايشان برنامه دارند و در پست فعلي معاون تشخيص و درمان هرز ميروند
نظر شما
ادامه