کد خبر: ۵۲۱۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر


رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب برفکی علاوه بر کشتار در برخی از تحت تیپ های خطرناک، کاهش تولید در حوزه دام سبک و سنگین را نیز به دنبال دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس،«دکتر علیرضا رفیعی پور»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز در همایش ملی «تب برفکی، پیشگیری، کنترل و چالش های پیش رو» که در سالن پروفسور میرشمسی مؤسسه رازی کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری خطرناک مسری و سریع الانتشار در حوزه دامی و از نظر اقتصادی پرهزینه ترین بیماری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این بیماری علاوه بر کشتار در برخی از تحت تیپ های خطرناک، کاهش تولید در حوزه دام سبک و سنگین را نیز به دنبال دارد، اظهار کرد: طی سال های گذشته اقدامات جدیدی در این حوزه در قالب برگزاری همایش ها و کنگره ها صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که واکسن، عامل اصلی پیشگیری این بیماری شود.

رفیعی پور در ادامه بیان کرد: واکسیناسیون ما بر اساس برنامه های ملی انجام شده و دوزهای مورد نیاز که مشخص است به واکسن سازهای داخلی اعلام می شود تا بتوانند تولیدات مورد نیاز را داشته باشند اما زمانی که مقدار واکسن های تولید شده کمتر از میزان مصرفی باشد هر مقدار که در داخل تهیه شده مورد مصرف قرار می گیرد و آن میزان که امکان تأمین آن ها در داخل وجود ندارد و مورد نیاز دامداران هستند پس از برگزاری نشست با مؤسسات واکسن سازی، اقدام به واردات آن ها می کنیم.

کنترل 98 درصدی بیماری آنفولانزای حاد پرندگان

وی در رابطه با آنفلوانزای حاد پرندگان مطرح کرد: در سال ۹۷ موفق به کنترل بیش از ۹۸ درصد این بیماری شدیم. در سال ۹۸ هم انتظار ما همین است و با توجه به در اختیار بودن واکسن و ایمن سازی مرغ های تخم گذار کشور نگران‌ بروز و طغیان بیماری آنفلوانزا نخواهیم بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری رفتاری و انفرادی است، عنوان کرد: مشابه سال های گذشته تعدادی از هموطنان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند و عده ای دیگر نیز مبتلا شدند اما بهبود پیدا کردند.

رفیعی پور همچنین اظهار کرد: افراد با رفتار مخاطره آمیز، خود و دیگران را درگیر می کنند که لازم است مردم به توصیه های بهداشتی که توسط رسانه ها مطرح می شود توجه کنند تا در آینده ای نزدیک گزارشی در مورد ابتلا و یا تلفات این بیماری نداشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کنه ها به عنوان مخزن و انتقال دهنده این ویروس خطرناک و دام های آلوده در کشور ما وجود دارند که در صورت انجام رفتار مخاطره آمیز و ذبح در محلی غیر از کشتارگاه امکان بروز این بیماری وجود دارد.

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
انشاالله، تا اخر پاییز سه ماه مونده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
واکسن داخلی تب برفکی (روناک) فقط دارای دو سروتایپ است A_Oدر حالی که در کشور سه سروتایپ از ویروس تب برفکی وجود دارد A_O_asia1و البته فقط واکسن های وارداتی دارای هر سه سروتایپ هستند.!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Thailand
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
صنعت مرغداری بدنبال ورشکستگی حاصل از تلفات سنگین آنفلوانزا خودکنترلی اجباری انجام داده است
نام جدید آنفلوانزا در سال ۹۸ نیوکاسل می باشد
نظر شما
ادامه