کد خبر: ۵۲۱۹۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: هر رئیسی باید در چهارچوب و قاعده‌ای استراتژیک و مطالعه‌شده و غیرقابل تحلیل و تفسیر توسط اشخاص عمل کند...


حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور واکسن را یک نهاده حیاتی دانست و گفت: نباید در تولید آن وابسته باشیم تا در جنگ هایی که دشمن در گذشته و حال و آینده برای ما به وجود آورده و می آورد موفق و پیروز باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی پور»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز در همایش ملی«تب برفکی، پیشگیری، کنترل و چالش های پیش رو» که در سالن پروفسور میرشمسی مؤسسه رازی کرج برگزار شد، واکسن را یک نهاده حیاتی دانست و گفت: نباید در تولید آن وابسته باشیم و قرار است در تولید یک نهاده حیاتی مرزهای ایمنی در حد شئونات کشور اسلامی ایران حفظ شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: منظور از وابستگی ریزترین ماده مورد نیاز در تولید واکسن تا بزرگترین دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز است تا در جنگ هایی که دشمن در گذشته و حال و آینده برای ما به وجود آورده و می آورد موفق و پیروز باشیم.

وی اظهار کرد: ما باید در چنین همایش هایی به دنبال عدم وابستگی باشیم و به این جمله توجه کنیم که واکسن سازی سابقه 100 ساله در کشور دارد و قرار است پس از ما نیز بدون وقفه اتفاق بیفتد. باید نسبت به گذشته تمام وابستگی ها در تولید این ماده را قطع کنیم. تصور ما از آینده، ریشه کنی بیماری هاست.

تولید واکسن در مؤسسات مقتدر ادامه یابد

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تصور دستگاه های حاکمیتی و اجرایی نیز ریشه کن کردن بیماری هاست و بدین منظور تولید واکسن در مؤسسات مقتدری مانند رازی در سراسر کشور باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع تولیدکننده به منظور کاهش هزینه ها به سراغ مباحث بهداشتی می رود و یا برنامه را قطع می کند و ادامه نمی دهد و آن وقت بیماری که می توانست با مصرف واکسن خسارت بسیار کمتری وارد کند با متوقف شدن آن، خسارت های بیشتری را به جامعه وارد می کند.

ضرورت اجرای طرح هایی برای کاهش هزینه های پیشگیری و درمان

رفیعی پور اذعان کرد: دانشمندان حوزه تحقیقات و پژوهش وظیفه دارند طرح هایی را به منظور کاهش هزینه های پیشگیری و درمان اجرایی کنند در حالیکه این امر امروزه مورد توجه کمتری قرار می گیرد. زمانی که کاهش هزینه ها از سوی دانشمندان حوزه تحقیقات صورت نگیرد، تولیدکننده به سراغ آن می رود و خسارت ها بیش از منفعت های آن می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بسیاری از اقدامات را می توان به منظور کاهش هزینه ها انجام داد تا تولیدکننده این خطای استراتژیک را نکند، تصریح کرد: کاهش هزینه های پیشگیری و درمان با آموزش، تحقیقات و اصلاح نژاد امکان پذیر است.

وی مطرح کرد: در حوزه دامپزشکی طرح های استراتژیک مطالعاتی به خوبی اجرا و به آن پرداخته نشده است و هیچ طرحی که بتواند کمک کننده من و شما باشد وجود ندارد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از صفر شروع کنیم.

رفیعی پور ادامه داد: هر رئیسی باید در چهارچوب و قاعده ای استراتژیک و مطالعه شده و غیرقابل تحلیل و تفسیر توسط اشخاص عمل کند اما هنوز رؤسای سازمان مقید به قوانین و دستورالعمل های سازمان عمل نمی کنند.

تلاش برای تشکیل شورای عالی دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بنده یک حامی تمام قد تولید هستم، اذعان کرد: تولید واکسن به عنوان یک قاعده و اصل برای تمام دستگاه های اجرایی باید انجام شود تا مانند کشورهای پیشرفته دنیا به ریشه کنی برسیم اما مقصد باید صادرات باشد.

وی با بیان اینکه بزرگان دامپزشکی باید جهت تشکیل شورای عالی دامپزشکی تلاش کنند، اظهار کرد: تشکیل چنین همایش ها و کنگره هایی باید منجر به یک قاعده شود که امکان تصمیم گیری برای مدیران را ایجاد کند در حالیکه اگر ناکارآمدی در دستگاه داشته باشیم دلیل آن، بی کیفیتی کنگره هاست که اگر کنگره ها با کیفیت باشند گزینه های تصمیم گیری را روی میز مدیران می گذارد.

رفیعی پور اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره ها تنها پخش اسلایدهای متفاوت نیست و در صورتی که اسلایدی نیز پخش شود باید هزینه ای را به مدیر منتقل کند و ملزومات اجرایی شدن در آن مطرح شود. هیچ پیشنهادی بدون مشکل نیست اما باید راهکارهای خروج از مشکلات نیز مطرح شود.

 


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
ایشون نفرمودند که چرا این وضع استخدامی هست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
1
جالبه!
حمایت از تولید داخل یعنی واگذاری تک تک واکسن های موسسه رازی مثل تب برفکی PPR و آبله و... و ضررده نشان دادن موسسه ودر نتیجه تعطیلی موسسه مثل بقیه جاهای دولتی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
فردا هم خصوصی سازی می کنند و زمینهاش رو می فروشند و وابسته کامل به خارج می شویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
جناب رییس یک نگاه به دفترچه آزمون استخدامی امسال بندازید. واقعا فاجعه است یعنی چی داوطلب آزاد نمیگیرید؟
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
1
شورای عالی دامپزشکی اگر منظور دور همی بین مسئولین حوزه های مختلف دامپزشکی در پشت یک میز است که سازمان نظام دامپزشکی این ترکیب را برای ایجاد مشارکت و هماهنگی فراهم آورده است که از این ظرفیت به خوبی بهره برداری نمی شود. اگر شورای است برای هماهنگی بین سازمان های مسئول و ذی ربط کشور در حوزه دام و طیور و آبزیان و دامپزشکی با توجه به ساختارهای موجود لازم است با دبیری وزیر جهاد کشاورزی و ریاست رئیس جمهور محترم سالانه تشکیل شود و زیر مجموعه آن کارگروه های تخصصی سازماندهی شود و دبیرخانه آن در وزارت جهاد و کشاورزی تشکیل شود. اگر هدف آن تقویت نقش دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت است که این نهاد عالی تحت عنوان شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رئیس محترم جمهوری و دبیری وزیر بهداشت و دبیرخانه آن در وزارت بهداشت از سال 1385 تشکیل شده که سازمان دامپزشکی عضو اصلی آن نیست و شاید بطور غیر مستقیم از طریق وزیر محترم جهاد کشاورزی به عنوان عضو آن به توانند حضوری موثر داشته باشد. اگر منظور از شورای دامپزشکی که تحت عنوان veterinary council در بسیاری از کشورهای پیش رفته و در حال توسعه جهان وجود دارد است می توان گفت در برخی از کشورها از نظر حوزه اختیارات و وظائف همان سازمان نظام دامپزشکی است و در برخی از کشورها ترکیبی از اختیارات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی را برعهده دارد. بنابر این بهتر است سازمان دامپزشکی نسبت به تشکیل شورای راهبردی دامپزشکی کشور را با حکم رئیس جمهور و ریاست سازمان دامپزشکی برای تدیون سند راهبری توسعه دامپزشکی ، سیاست های کلی نظام در حوزه دام، طیور ، آبزیان ،زنبور عسل، حیوانات و حیات وحش و دامپزشکی ، تدوین سیاست های کلان در حوزه دامپزشکی را با حضور همه ذینفعان و بازیگران دانشگاهی، دولتی ، خصوصی و مردم نهاد و انجمن های صنفی تشکیل دهد . انشاء الله .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
شما جدی نگیرید.
یه دورهمی هست ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
منظور از بزرگان دامپزشکی دقیقا چه کسانی هستند.ما که نمیشنلسیم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
4
بزرگان دامپزشکی باید فکری به حال آبروی از دست رفته دامپزشکی کنند که حقوقشان در حد اندازه یک راننده تاکسی تلفنی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
4
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بنده یک حامی تمام قد تولید هستم،
پس این همه واردات برای چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
تولید مال وزارت جهاد هست و ایشان هم حامی تولید.
مایه کوبی و درمان و مسئولین بهداشتی هم بروند (برویم) سماق بمکیم.
ما حامی لازم نداریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
2
آقای دکتر رفیعی پور سوالی از محضر شما دارم.
آیا واقعا به بزرگان حوزه دامپزشکی توجه می شود؟ .......................
سازمان دامپزشکی همه هیمنه و قدرتش رو از دست داده و شده شیر بی یال و اشکم!!!
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
8
1
تشکر و سپاس و آرزوی توفیقات الهی و سعادت برای دکتر رفیعی پور مومن و پرتلاش...و همکاران محترمشان.
نظر شما
ادامه