کد خبر: ۵۲۱۸۰
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر سیامند حسین‌زاده» نماینده نظام دامپزشکی آذربایجان غربی:
«دکتر سیامند حسین‌زاده» افزود: به عنوان مثال، همکار دامپزشکی را به علت تزریق متوکلوپرامید به سگ، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه عمومی معرفی کرده‌اند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: گاهی از گوشه و کنار کشور خبر می‌رسد که تخلفات صنفی صورت گرفته در حوزه دامپزشکی، به دادگاه‌های عمومی ارجاع می‌شوند؛ جایی که از نظر برخی منتقدان، صلاحیت لازم برای رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد.

«دکتر سیامند حسین‌زاده» نماینده نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی تاکید می‌کند که همه همکاران در سطح کشور باید بدانند که تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکی، هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی است، نه دادگاه عمومی.

وی می‌گوید: «در یکی از پرونده‌های تخلف که به دادگاه عمومی ارجاع شده بود، شخصاً پیش بازپرس پرونده رفتم و گفتم که اینجا صلاحیت رسیدگی ندارد. خود بازپرس می‌گفت من نمی‌دانم "پرمترین" چیست و چه می‌کند؟ یعنی او هم عقیده داشت که چنین شکایاتی باید به نظام دامپزشکی ارجاع شود و می‌گفت زمانی که از چیزی سر در نمی‌آورم، چطور قضاوت کنم؟»

حسین‌زاده حتی مخالف این است که ادارات کل و همچنین سازمان دامپزشکی در کنار نظام دامپزشکی فعالیت نظارتی و بازرسی انجام دهند. از نظر او ارگانی که پروانه می‌دهد، خودش هم باید بر اساس پروانه‌ای که می‌دهد، نظارت داشته باشد.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، وضعیت رسیدگی به شکایات صنفی دامپزشکی در استان آذربایجان غربی به چه شکل است؟

خوشبختانه در استان آذربایجان غربی این مشکل وجود ندارد، اما در یکی از استان‌های همجوار به شدت مشاهده می‌شود و مدیرکل آن استان تقریباً هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد.

حکیم مهر: آیا می‌توانید نمونه‌ای را ذکر کنید؟

مثلاً هنگام بازدید از یک درمانگاه، در حین تزریق متوکلوپرامید به سگ، همکار دامپزشکی را به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه عمومی معرفی کردند. یا مثلا شخصی که پماد کلوتریمازول از داروخانه گرفته، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی کرده‌اند! از طرفی شاهد دخالت شدید اداره کل در کار نظام دامپزشکی هستیم در صورتی که حوزه مسئولیت هر دو کاملاً مشخص است.

حکیم مهر: آیا اینکه تخلفات یا قصور دامپزشکی به دادگاه عمومی ارجاع شود، صحیح است؟

ما اصلاً چیزی به اسم این نداریم که بخواهیم تخلفات یا قصورات را به دادگاه عمومی یا دادگاه انقلاب معرفی کنیم. بلکه تخلفات بایستی ابتدا به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی ارجاع داده شود؛ اگر آنجا تشخیص داده شد، سپس به دادگاه عمومی یا دادگاه انقلاب ارجاع می‌دهند. لذا بازرسان ادارات کل باید هر گونه تخلف صنفی را به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان ارجاع دهند.

حکیم مهر:‌ به دخالت مدیران کل در کار نظام دامپزشکی استان‌ها اشاره کردید.

بنده مخالف این هستم که ادارات کل و همچنین سازمان دامپزشکی در کنار نظام دامپزشکی فعالیت نظارتی و بازرسی انجام دهند. ارگانی که پروانه می‌دهد، خودش هم باید بر اساس پروانه‌ای که می‌دهد، نظارت داشته باشد. الان نظام دامپزشکی خیلی از استان‌ها نماینده انتخاب کرده‌اند. ما در بوکان و مهاباد نماینده داریم، در سردشت نماینده معرفی کردیم و منتظریم حکم او صادر شود. در شاهین‌دژ به دنبال انتخاب نماینده هستیم. بنده نماینده بوکان و مسئول نماینده جنوب استان هستم. اگر رویه انتخاب نماینده در استان‌ها به همین شکل پیش برود، قاعدتا نظارت مستقیماً دست نظام دامپزشکی خواهد بود.

حکیم مهر: چه راهکاری برای استان‌هایی که این معضل را دارند، پیشنهاد می‌دهید؟

ما حتی از همکاران نظام دامپزشکی خود تهران هم تماس داشتیم که به ما گفتند وقتی از اداره کل به بازدید می‌روند، متخلفین یا مقصرین را به دادگاه معرفی می‌کنند. نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی در سال ۹۶ نامه‌ای را به رئیس دادگستری استان نوشت و در آن توضیح داد که قانون صریحا اعلام کرده چنین مواردی را حتما باید به نظام دامپزشکی ارجاع دهند. در استان‌ها هم می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

حکیم مهر: آیا در استان شما تخلفی صورت گرفته که با پیگیری شما، رسیدگی به آن به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی ارجاع شود؟

بله، اینجا موارد متعددی شکایت داشتیم. مثلا یکی از همکاران داروخانه‌دار ما سمی را به دامداری فروخته است. دامدار توله را داخل سم استحمام کرده، احتمالا توله خودش را لیس زده یا هر چیز دیگر، به هر حال تلف شده است. به کلانتری و دادگاه رفتند و شکایت کردند، ما هم برابر قانون اقدام کردیم. بنده شخصاً پیش بازپرس پرونده رفتم و نامه دادم که اینجا صلاحیت رسیدگی را ندارد. به قول خود بازپرس که می‌گفت من نمی‌دانم پرمترین چیست و این چه می‌کند؟ او هم عقیده داشت که چنین شکایاتی باید به نظام دامپزشکی ارجاع شود و می‌گفت زمانی که از چیزی سر در نمی‌آورم، چطور قضاوت کنم؟

بنده با شخص دادستان یک جلسه داشتم، خدمت ایشان حاضر شدم و توضیح دادم که چنین مواردی برابر قانون باید به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان ارجاع داده شود. آن نامه و حکم‌های خود را خدمتشان نشان دادم و ایشان هم گفتند ما اعلام می‌کنیم که چنین مواردی را حتما به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان ارجاع دهند. حتی نامه را به ریاست دادگستری شهرستان هم دادم.

حکیم مهر: به نظر شما ارجاع شکایات صنفی دامپزشکی به دادگاه عمومی چه معضلاتی را به دنبال دارد؟

قاعدتا هیات بدوی انتظامی سیستمی است که مقام محترم قضایی، مدیر کل دامپزشکی، رئیس نظام و کارشناسان دامپزشکی در آنجا حضور دارند. رأیی که در آنجا صادر می‌شود، بسیار صحیح‌تر، کامل‌تر و درست‌تر از رای دادگاه عمومی است که در آن شخصی نظر می‌دهد که دانش صنفی دامپزشکی و علم دامپزشکی ندارد. وقتی من از حقوق سر درنمی‌آوردم چطور بین ۲ نفر قضاوت کنم؟ آن هم به این شکل است.

حکیم مهر: رسیدگی به جرایم رسانه‌ای نیز در دادگاه با حضور هیات منصفه صورت می‌گیرد که نماینده مدیران مسئول نیز در این هیات منصفه حاضر است و رای می‌دهد.

در مورد دامپزشکی هم قبلا این گونه بود که یک نفر دامپزشک از بخش خصوصی یا دولتی به ‌عنوان نماینده دادگستری معرفی می‌شد که البته آن هم جای خطای زیادی دارد. یک نفر روی کار می‌آمد و می‌گفت دلیل آن این است. در صورتی که نمی‌توان صرفاً با رای یک دامپزشک، حکم صادر کرد. به هر حال انسان جایزالخطاست. قاعدتا جایی که چند نفر کارشناس دامپزشک حضور دارند قطعا رایی که صادر می‌شود، علمی‌تر و به دور از احساسات شخصی است. وقتی برای یک پرونده یک هیات ۵ نفره اعم از چند دامپزشک و مقام قضایی تشکیل می‌شود، قطعا رایی که صادر می‌شود درست‌تر است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ما خواهان این هستیم همه همکاران در سطح کشور بدانند که تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکی، هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی است. پس از همکاران چه در بخش خصوصی و چه دولتی خواهش می‌کنیم که در صورت مشاهده تخلفات، حتما موارد را به هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی ارجاع دهند. خواهش من این است که همکاران تصمیمات احساسی را در این زمینه‌ها دخیل نکنند و به شکل قانونی رفتار کنند. از نظام دامپزشکی استان‌ها هم خواهش می‌کنیم که برابر قانون به دادگستری استان‌ها و شهرستان‌ها نامه بزنند و در آن نامه تاکید کنند که رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکی در صلاحیت هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان‌ها است.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
3
13
متاسفانه جو حاکم بر ادارات کل ، مچگیری و تخریب شخصیت همکاران است . در بسیاری موارد افرادی که تحت عنوان بازرسی به اماکن درمانی و دارویی بخش خصوصی ورود میکنند فاقد صلاحیت هستن بطور مثال سطح تحصیلات آنها کمتر از دامپزشک است ودر بدو ورود با رفتاری کاملا غیر اخلاقی سعی در تخریب شخصیت دامپزشک و رفتارهایی شبیه بخش جنایی آگاهی دارند . و متاسفانه طوری برخورد میکنند که همکاران تهییج میشوند یا اگر شما به مواردی معترض باشید دقیقا مترصد آن هستند که در اولین فرصت آتویی از شما بگیرند وکلا شمارا کن فیکون کنند . متاسفانه برخی از اعضای محترم شوراهای استانی که با دخالت مستقیم ادارات کل بدون داشتن تجربه کاری و درایت کافی وارد شوراهای استانی شدند ، خودشان را آگاه مایشا همه بخش های دامپزشکی میدانند و درموارد اعتراض همکاران آنهارا با عناوینی مثل کلینسین متخلف تهدید میکنند . حال آنکه خودشان بشدت متخلف هستند و به دلیل مصونیت کاذب ناشی از عضویت در شورای استانی تخته گاز میروند وازآنجا که رئیس شورا و مدیران کل آنهارا از بازوان پیاده کردن سیاست های مغرضانه و انحصارطلبانه خود میدانند بشدت به این اشخاص پروبال میدهند .
در جایی سراغ دارم مسول فنی بدلیل چراغ سبز نشان ندادن به مجموعه اداره کل قبل از طرح موضوع از نظر خوذشان تخلف مسول فنی ودرواقع اقدامی که از سوی اداره کل جهت حفظ سرمایه کارفرما به مسول فنی دیکته شده بود و در بازرسی کارشناسان سازمان مرکزی داستان برملا شد ، ایشان را بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی کردند که درنهایت حکم منع تعقیب صادر شد و ازآنجاکه اداره کل نتوانست مسیول فنی را هواکند تازه بیاد هییت بدوی افتادند غافل از اینکه محاکم قضایی بالادست هئیت های بدوی انتظامی هستند .
بسیاری تخلفات همکاران اداری شاغل بعنوان نیمه وقت نادیده گرفته میشود . نیمه وقت یعنی کاردر خارج از وقت اداری و عمدتا بعد از سرویس اداری ضمن انکه طبق بخشنامه معاونت نشخیص و درمان همکاران روسای ادارات وستاد نمیتوانند پروانه نیمه وقت بگیرند و واکسیناسیون توسط آنها غیر مجاز است . وقتی رئیس اداره پروانه (مجوز) نیمه وقت دارد ودر وقت اداریکارمند غیر مرتبط دامپزشکی ایشان فقط داروفروشی میکند و واکسن میفروشد ودراصل اداره کل یک تخلف و صاحب مجوز سه تخلف انجام میدهد نباید بعنوان تهدید کننده بهداشت عمومی معرفی شوند ؟
واقعا بایستی برای این طرز تفکر متاسف بود . رئیس سازمان بدلیل مشغله و فعالیت برای مسایل کلان نمیتواند ورود کند ولی معاون مربوطه و دفاتر که میتوانند حداقل نظارتی بر مجوزها فقط بصورت نرم افزاری بکنند ، بازدید میدانی پیشکش . جالب است که با عدم پیگیری به این تخلف هم افتخار میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
رئیس اداره طیور ما مطب دارد اما ....
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
11
6
باسلام
بحث نطارت حاکمیتی هست و باید سیستم دولتی انجام دهد
و باتوجه به نوع تخلف تصمیم گرفته میشود پرونده به کجا ارجاع داده شود
پاسخ ها
همکار
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دوست عزیز بیشتر مطالعه بفرمایید. طبق قانون مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکی هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی هست. کجای قانون نوشته با نوع تخلف تصمیم گرفته شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
طبق قانون بهره وری، ظاهرا" قرار بوده با برون سپاری مسئولیتها ، از حجم موسسات دولتی کاسته شود ، اما با این سیستم فقط هزینه های بیشتری بر جیب نحیف دامپزشکان اضافه شده و امور اداری دست و پاگیرتری جلوی تسریع در روند امور را گرفته است .
وقتی امور به نهاد دیگری سپرده می شود ، اگر قرار بر نظارت به اصطلاح حاکمیتی باشد ، باید بر همان نهاد واگذار شده و عملکرد آن اعمال شود نه پایین دست آن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ادارات دولتی دامپزشکی هر چقدر هم احساس حاکمیتی کنند در درجه اول از همین خانواده دامپزشکی هستند و حکم عقل آن است که موضوعات و حتی تخلفات دامپزشکی در بین خود دامپزشکان که بر واقعیتهای علمی و فیلدی دامپزشکی تسلط دارند ، حل و فصل شود تا در نهادهای بیگانه با دامپزشکی که این امر فقط موجب وهن دامپزشکی در ذهن عموم می گردد.
بنابر این لازم است ادارات دامپزشکی و مسئولان مربوطه آن ، برای احترام به شخصیت خودشان هم که شده موضوعات و تخلفات احتمالی مربوط به دامپزشکان و سایر رده ها را به هیئت بدوی نظام دامپزشکی ارجاع دهند و اجازه دهند تا این هیئت موضوع را پیگیری کند و اگر هم لازم بود این هیئت باشد که تصمیم بگیرد چه موضوعی لازم است به دادگاههای دیگر بسته به مورد ارجاع شود . به این ترتیب از حجم کاری بی مورد ادارات نیز کاسته میشود و وجود هیئت بدوی هم بلا موضوع نمی گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
2
نمونه این کارها استان ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
3
3
چرا هیئت رویسه یا شورای نظام مصاحبه نکرده؟
نماینده نظام؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
3
4
کدام نظارت حاکمیتی در کدام وزارتخانه به این شکل است همکار محترم ؟ خودشما میگویید تخلف . اسم آن مشخص است وبایستی به مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی ارجاع شود نه محاکم قضایی . یجور میگید نظارت حاکمیتی که انگار سازماندامپزشکی در رده شورای امنیت سازمان ملل یا ملی هست . تخلفات سازمانی دامپزشکی راچه کسی باید نظارت کند ؟
کارمند اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
5
وضعیت سازمان دامپزشکی اسفناک هست حتی اگر ادغام نشه باید اصلاح بشه یکبار اون آقای بیسواد یا مغرض که با تجویز متوکلوپرامید به سگ اقدام به ارسال پرونده به دادگاه بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی می کند علیه اش شکایت بعنوان ادعای شرف و حیثیت کند و در تخلفات اداری علیه اش رای صادر شود اشتباه می کند این کار را انجام میدهد و در آخر بدانید دامپزشک دشمن شمار یک دامپزشک هست افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
4
2
جناب اقای دکتر حسین زاده لطفا اجتهاد در مقابل نص نفرمایید. هم در مورد نظارت اداره کل و هم در مورد لزوم ارجاع تمام موارد تخلفات دامپزشکان به هیات بدوی نظام نظر شما اشتباه است.
پاسخ ها
همکار
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
همکار محترم شما چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید تنها مرجع رسمی برای رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکی هیات بدوی نظام دامپزشکی استان می باشد. از خودتون نسخه ننویسید
دامپزشک بخت برگشته
|
France
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
چه خوب است دوستان نظرات مستند و حقوقی بدهند و حساسیت یا تعصب بیخودی نداشته باشند. طبق قانون نظام دامپزشکی مرجع صلاحیت دار رسیدگی به تخلفات صنفی ( مربوط به صنف=اعضای نظام دامپزشکی) هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی می باشد البته درصورت وجود عناوین مجرمانه دادگاه به آن بخش خاص رسیدگی می کند، مثلا دخالت واکسیناتور عضو نظام در درمان که باعث تلف شدن دام شده باشد بخش تخلف صنفی در نظام بررسی و محکومیت و محرومیت خاص آن با توجه به سوابق قبلی فرد صادر می شود و بخش خسارت مالی در دادگاه بررسی می ش ود که در صورت اثبات فرد محکوم به پرداخت خسارت به دامدار می شود ولی در سایر موارد من جمله دخالت در امور درمان و واکسیناسیون توسط غیر صنف (اعضای نظام) و..... مرجع صلاحیت رسیدگی فقط دادگاه است نه نظام دامپزشکی! اینها نص صریح قوانین هستند ولی در عمل جهل، ندانستن حقوق و حیطه وظایف خود، تعصب و حب و بغض های کارمندان شبکه و اعضای نظام ناآگاهی قضات ازقوانین نظام دامپزشکی باعث می شود هرکسی خود را محق رسیدگی به چنین پرونده هایی بداند و گاهی خبرهایی شنیده می شود که باعث حیرت می شود مثلا در خبرهای هفته های اخیر در حکیم مهر آمده که بود که در نظام دامپزشکی استانی فردی را محکوم به پرداخت خسارت تلف شدن دام کرده بود! با کدام التزام! درحالیکه احکام هیات بدوی نظام از تذکر تا لغو پروانه فرد عضو نظام می باشد سایر موارد بخش‌های مدنی و کیفری در حیطه دادگاه می باشد که الزامات خود را دارد، خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند و نعمت مطاله و تعقل و تفکر را از ما دریغ نکند.
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
3
سلام اقای دکتر تخلفلت چند دسته اند
فردی که دارا پروانه هست و بحث اشتباهات پزشکی قاعدتا تخلف به نظام ارجا ع میشه
کسی که پروانه‌نداره که باید مستقیم به مراجع قضایی ارجاع بشه
داروهای قاچاق هم که مشخصه با توجه به قیمت محمله به تعزیرات حکومتی یا دادسرا
گرانفروشی هم مبحثش مشخصه
تخلفات و سخل انگاری قطعا به نظام ارجاع میشه
اکا در حرفه پزشکی هک نظارت با وزارتحانه و نظام هست هردو‌ تخلفات رو رصد میکنن
اما این نکته قابل بحثه اگه نظارتها هم به بخش خصوصی واگذار بشه ابا تاثیر ننفی نداره
مطمئن باشید داره
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
به نظام دامپزشکی سلام میدی میگن کارت بکش تمیدید مجوز میری میگن کارت بکش بازدید میان میگن کارت بکش چرا باید هزینه تمدید پروانه چندمیلیون تموم بشه کلا هرکجا گیر کردی کارت بکشی حل میشه اینم از نظام دامپزشکی ما
دکتر آشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
با سلام و احترام ذکر چند نکته ذیل برای اطلاع همکاران کمک کننده و ضروری است :
1- بر اساس مر منطوق قانون پزشک ، دامپزشک ، بیطار گر چه متخصص باشد ضامن است . فلهذا قوه قضائیه به عنوان مرجع تظلم خواهی صالح به رسیدگی است و برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه با تعیین کارشناس به پرونده رسیدگی می کند .
2- تخلفات صنفی موضوع ایین نامه اجرایی هیات انتظامی به صراحت موارد تخلف را مشخص نموده است که متاسفانه بر این مفاد اگاهی کامل احساس نمیشود و بر همین اساس در بعضی موارد امر مشتبه می گردد .
3- از سویی بر اساس ایین نامه اجرایی هیات های بدوی چنانچه تخلف صنفی محل مصداق
جرم جزایی یا حقوقی داشته باشد هیات های انتظامی مکلف به ارجاع امر به مراجع ذی اصلاح و رسیدگی به موازات هستند
4- از اولین موارد مطرح در ایین دادرسی و ورود به هر پرونده قضایی بررسی صلاحیت رسیدگی است که در مورد هر پرونده اعمال میشود .
لذا با توجه به تنها نکات فوق بایستی به این مهم توجه داشت که جدا از موارد مطروحه در متن این گزارش بحث حقوقی رسیدگی به تخلفات از حساسیت بالایی برخوردار است . توصیه موکد دارم برای اطلاع بیشتر در این خصوص به شرح متن قوانین مدنی و مجازات اسلامی مراجعه و مطالعه فرمایید . موفق و منصور باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
1
آخرش مشخص نشد
ایشون در مورد آذربایجان غربی صحبت می کنند یا یک استان دیگر؟

چرا ترس؟؟؟؟؟
چرا می گویید«خوشبختانه در استان آذربایجان غربی این مشکل وجود ندارد،» اما مصاحبه می کنید؟؟؟؟
.............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
3
جهت اطلاع همكاران محترم قانونگذار در سال ٨٩ قانون افزايش بهره وري
رو تصويب كرد كه صدور پروانه ونظارت (با همين عنوان)از سازمان دامپزشكي سلب وبه نظام دامپزشكي واگذار كرد
صدور پروانه نزديك ١٠سال طول كشيد كه بقول يكي از مديران سازمان ناموسشان(صدور پروانه صنفي) را به زور دادگاه واگذار كنند
نظام دامپزشكي كشور مشخص نيست در مورد نظارت كه بعد صدور پروانه امده چرا كاري نميكنه وميدان بصورت غير قانوني برعهده بقول خودشون زخم خورده ها مي باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عالی
مطلع از کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
2
ایشان فرمودند در استان همجوار همکار دامپزشک بخاطر تجویزپماد انسانی به سگ به دادگاه معرفی شدند

متاسفانه اقای دکتر حسین زاده مرتبا در کانال های تلگرامی هم در حال اتهام زنی بی اساس و‌پایه و بر اساس شنیده ها هستند

فردی که معرفی شده دادگاه علاوه بر توزیع این پماد دارای مقادیر فراوانی داروی قاچاق و داروی تاریخ منقضی بوده و همچنین تمامی داروها را با قیمت چند برابر میفروخت و بر اساس دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از ریاست محترم سازمان به مراجع قضایی معرفی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دارند احساسی برخورد می کنند
خودی
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
3
دکتر! کسی به خاطر تزریق دارو متوکلوپرامید و تجویز هر دارو انسانی به حیوانی همانند سگ به دادگاه معرفی نمیشه!
اروم تر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
در مورد کامنت اول اگر مستندات خواستید بشرط انعکاس صادقانه آن ارسال میگردد
رضا محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
3
هیئت بدوی محل .......... یک سری هم منافع شده و از ۵ نفر ۳نفر که رییس نظام و .......... منتخب خودش هست و قاضی و رییس اداره کل هم با دو رای همیشه مغلوب هستند.

قدرت دست هرکی بیوفته بقیه رو به میکنند.

به من تعلیق ۶ ماهه دادند بخاطر اینکه چهارتا آنترو آنهم اولین بار در مطبم پیدا شد.

دوستان هیئت بدوی هم در حال درو کردن رقبا هستند.

افراد ذینفع نمی‌توانند در حکم قاضی قرار بگیرند
هر کسی باشد منافع خود را ترجیح میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
دقیقا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
با سلام دکتر عزیز .هیات بدوی تنها مرجع رسیدگی به تخلفات شاغلین بخش خصوصی نیست لطفا اطلاعات حقوقی و اداری خود را با مطالعه افزایش دهید
مژگان تيموري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
لطفا به کار پزشکان حيوان آزار و بيماري که اقدام به تاسيس کلينيک و بيمارستان دامپزشکي مي زنند و هيچ گونه نظارتي به اعمال شنيع آنان در مورد حيوانات نمي شود رسيدگي کنيد. به عنوان نمونه دکتر ........... که شکايات زيادي از ايشان به خاطر درمان هاي نادرست و هزينه هاي گزاف شده است ولي ايشان هنوز مشغول اعمال خود هستند.
پاسخ ها
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
گل گفتید وقعا بنده از دامپزشکی شکایت کردم که نه تنها من بلکه.اکثر مراجعه کنندگان.معتقد هستن فقط پول رومیبینه شاکی دارن ،مجوز نداره ،ویه کلینک روبه اسم بیمارستان ثبت کردن بدون.امکانات
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
متاسفانه تخلف در سایه پارتی بازی قرار گرفته است
کارمند رسمی و استخدامی تأمین اجتماعی پروانه داروخانه دارد
مسئول فنی شرکت پخش دارو و_پ کلینیک دارد
مسئول اداره درمان فلان استان با گرفتن عیدی شب عید تا کمر برای مسئول فنی شرکت پخش دارویی خم میشود
یا راننده تاکسی در فلان استان داروخانه دامپزشکی دارد و راحت دارو میفروشد
تا
پرنده فروشی ها ویزیت درمان و دارو فروشی میکنند و اداره دامپزشکی اطلاع دارد اما برخوردی نمیکند....
از این تخلفات همه جا است اما اداره دامپزشکی استان ما فقط بفکر منافع خودش است!!!!
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
با سلام من یک گزارش درخصوص فعالیت سردخانه بدون پروانه و مسوول فنی دامپزشکی به اداره کل استان و نظام دامپزشکی دادم ولی گویا با شرکت توافق کرده اند که یک دامپزشک که خودش در ان سردخانه گوشت مرغ می اورد مسولیت بار خود را بعهده بگیرد و مسوول فنی جداگانه برای سردخانه نگیرند به کجا شکایت کنم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
حالا برای طرح موضوع و شکایت از خوده هیئت بدوی انتظامی به کجا باید مراجعه کرد ....................
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
0
شکایت ازدامپزشک بخاطر قصور دردادگاه بهتره هستش چون کمیسیون اونقددیرجواب میده که شاکی یادش بره ودکتر متخلف هم به کارش همچنان ادامه بده.
بنده به تازگی دردادگاه ازدامپزشکی شکایت کردم وموارد خلاف رواعلام ومتوجه شدم.برهی جدی باایشون خواهد شد
نظر شما
ادامه