کد خبر: ۵۲۱۸

حکیم مهر - درحالیکه طبق اعلام وزارت بازرگانی درخواست سه هزار تن تخم مرغ از سوی شرکت‌های واردکننده ثبت شده که از ترکیه به منظور تنظیم بازار صورت گیرد، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: طبق آخرین توافقات با وزارت بازرگانی و به گفته وزیر این وزارتخانه نیازی به واردات تخم مرغ نیست!

قیمت تخم‌مرغ طی دو ـ ‌سه هفته اخیر به طور یکباره از کیلویی هزار و 500 تومان(شانه‌ای حدود سه هزار و 500 تومان) به کیلویی هزار و 700 تومان (شانه چهار هزار و 500 تومان) افزایش یافت و پس از آن به بیش از پنج هزار تومان رسید؛ که وزیر بازرگانی علت این افزایش قیمت را بیماری حاد تنفسی پرندگان و معدوم شدن تعدادی از آنها عنوان کرد که در پی این اظهار، تعرفه واردات تخم مرغ صفر شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار نیز این افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت‌ نهاده‌های تولید و اتمام ذخیره‌سازی نهاده‌های واحدهای مرغداری و خرید نهاده‌ها به قیمت جدید اعلام کرده است.

هدایت اصغریاظهار کرد: پس از صفر اعلام شدن تعرفه واردات تخم مرغ، طی آخرین جلسه‌ی اتحادیه مرغ تخم گذار با وزارت بازرگانی و توافق اتحادیه‌ مبنی بر تامین نیاز کشور و توزیع تخم مرغ به قیمت کیلویی هزار و 950 تومان (شانه‌ای سه هزار و 900 تا چهار هزار تومان)، وزیر بازرگانی اعلام کرد با توجه به اینکه میزان تولید تخم مرغ جوابگوی تقاضای کشور است، نیازی به واردات آن نیست.

این در حالیست که مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی از ثبت‌ سفارش واردات سه هزار تن تخم‌مرغ از کشور ترکیه خبر داده است.

به گفته اصغری هم اکنون تخم‌مرغ به قیمت تمام شده تولید در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم و میادین میوه و تره بار تمام استان‌های کشور به قیمت کیلویی هزار و 950 تومان (شانه‌ای سه هزار و 900 تا چهار هزار تومان) توزیع می‌شود که مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی میانگین قیمتی هر شانه تخم‌مرغ در کشور را چهار هزار و300 تومان عنوان کرده است.

 

 

نظر شما
ادامه