کد خبر: ۵۲۱۷۳
 

بزرگداشت زنده یاد دکتر مهدی آمیغی از بزرگان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در همایش ملی تب برفکی برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، یادبود علمی استاد فقید زنده یاد «دکتر مهدی آمیغی» رئیس اسبق بخش تب برفکی موسسه رازی، چهره ماندگار کشور و از بزرگان عرصه علم و عمل، روز سه شنبه دوم مهرماه در همایش ملی تب برفکی در محل موسسه رازی برگزار می شود.

دكتر مهدی آميغی از بنيانگداران بخش تب برفكی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بود و نزديك به نيم قرن در این موسسه در امر تحقيق، توليد و آموزش فعاليت کرد.

وی تحقيقات شايان توجهی در زمينه بيماری تب برفکی داشت که بسياری از مقالات و تحقيقات او به صورت سخنرانی در کنگره‌های و سمينارها و يا چاپ در نشريات معتبر داخلی و خارج از کشور به زبان‌های فرانسه و انگليسی منتشر شده است.

همچنين طرح های تحقيقاتی زيادی را در بهينه‌سازی و بهبود توليد واکسن تب‌برفکی انجام‌ داد که از جمله آنها می توان به راه‌اندازی و تهيه کشت تعليق و همين‌طور کشت انبوه سلولی و تهيه ويروس با استفاده از فرمانتور اشاره کرد که برای نخستین بار در ايران و به دست توانای وی صورت پذيرفت.

با راه‌اندازی اين روش توليد واکسن تب‌برفکی به صورت چشمگير افزايش پيدا کرد تا در نهايت آرزوی کنترل و پيشگيری بيماری واگيردار و زيانبار تب برفکی در ايران امکان‌پذير شد.

در عين حال وی همکاری نزديک علمی با کشورهای اروپائی به ويژه موسسه مريو فرانسه در زمينه بيماری تب برفکی و تبادل اطلاعات مربوطه داشت.
 
نظر شما
ادامه