کد خبر: ۵۲۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه موفق شد تا مکمل غذایی مورد نیاز اسب را تولید و تامین کند و برخی از نیازهای این حوزه مرتفع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر نصر اصفهانی» در نشست با سرپرست فرمانداری بجنورد، پیرو سفر معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور به خراسان شمالی و تصویب اجرای پروژه به نژادی در دام های استان توسط جهاددانشگاهی، افزود: هزینه زیادی برای ورود این مکمل پرداخت می شد از سوی دیگر گاهی اوقات نیز برخی از مکمل های تقلبی وارد کشور می شد.

وی ادامه داد: هم اکنون این مرکز به این دستاورد رسیده است و در خراسان شمالی نیز که اسب های اصیل در حال پرورش هستند می توانیم قسمتی از تولید مکمل غذایی اسب را با مشارکت استان تامین کنیم.

وی در ارتباط با انجام پروژه اصلاح به نژادی دام در خراسان پیشنهاد کرد: این پروژه را جهاد دانشگاهی با همکاری جهاد کشاورزی در قالب تلقیح اسپرم می توانند انجام دهند که کمیت افزایش یاید.

وی ادامه داد: روش دوم پیشنهادی این است که یک دامداری مدل در استان اجرا شود و دامداران با مشاهده نمونه موفق ترغیب به اجرای این گونه پروژه ها در استان شوند.

«بهمن شیردل»، سرپرست فرمانداری بجنورد نیز در ادامه این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه جهاد دانشگاهی برای اجرای این پروژه پای کار آمده است، گفت: در حقیقت رویان دارای برد بین المللی و از افتخارات کشور است.

وی افزود: زمینه همکاری برای اجرای این پروژه وجود دارد و به طور حتم کمک ها انجام خواهد شد.

شیردل ادامه داد: علاوه بر آن آمادگی برای اعطای زمین نیز برای اجرای این پروژه وجود دارد.

«محسن رحمانی»، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در ادامه بیان کرد: طی سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به استان، طرح اصلاح نژاد دام به تصویب رسیده و مقرر شده اجرای پروژه مذکور با همکاری معاونت علمی رییس جمهور و جهاد دانشگاهی انجام شود.

وی تاکید کرد: البته اجرای این پروژه همکاری استان را نیز طلب می کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
اسب اصلا به مکمل نیاز دارد؟
نظر شما
ادامه