کد خبر: ۵۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان قم با مدیران عامل اتحادیه های مرغداران قم نیز دیدار کرد و از واحدهای تولیدی شهرک شکوهیه قم بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در جلسه با تشکل های صنفی ابتدا دکتر رفیعی، مدیرکل دامپزشکی استان قم گزارش مختصری درخصوص تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی استان و تشکیل جلسات متعدد با این تشکل ها ارائه و اظهار کرد: خوشبختانه بین تشکل‌ها، مجموعه دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان، هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد که این امر عامل مهمی در پیگیری اقدامات مرتبط با دامپزشکی در استان است.

در ادامه این جلسه مدیران ‌عامل اتحادیه های مرغداران گوشتی و تخمگذار استان با بیان مطالب و مشکلات خود، اختیارات بیشتر به استان‌ها را خواستار شدند، در ادامه جلسه دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ارتباط بیشتر بین تشکل ها و سازمان دامپزشکی کشور و  اتصال سامانه GIS سازمان دامپزشکی به سامانه سماصط، نوید رفع بسیاری از این مشکلات را داد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های مرغداران در طول 10 سال گذشته الگوی کشور بوده اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: موضوع کود، مرغداری های غیرمجاز و مرغ‌های بومی از مشکلاتی است که باید آن ‌را حل کرد و در این مورد دستورالعمل های اجرایی با همکاری سازمان دامپزشکی و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تهیه گردیده است.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت 45 میلیون مرغ بومی در کشور از شروع عملیاتی برنامه ملی واکسیناسیون طیور بومی در کشور خبر داد.

وی در ادامه   اظهار کرد: در یکسال گذشته هماهنگی‌های خوبی بین سازمان دامپزشکی، وزارت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام بوجود آمده است .

لازم به ذکر است رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان حضور در استان قم از 2 مرکز توزیع واکسن و دارو و همچنین یک مرکز بسته بندی گوشت قرمز واقع در شهرک شکوهیه نیز بازدید کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
1
با احترام خدمت دکتر رفیعی
جناب دکتر کنترل مرغ بومی شاید زمان بر و سخت باشد اما شما سامانه جامع سماسط را برای همین راه اندازی کرده اید که مرغداری های بدون پروانه و مجوز نتوانند نظم و امنیت بهداشتی را خدشه دار کنند. اما در استان های شمال کشور حتی یک مرغدار از این سامانه پیروی نمیکند، پس بهتر است ابتدا طبق سامانه سماصط شما مرغداری های با مجوز و پروانه را ابتدا ملزم به رعایت قوانین کنید... حال مرغداری های بدون مجوز و بدون پروانه و مرغ های بومی روستائیان پیشکش... با تاسف فراوان
نظر شما
ادامه