کد خبر: ۵۲۰۸۹
 

یک دامپزشک انگلیسی با همکاری یک پرستار ماهی بسیار کوچکی را به مدت 40 دقیقه تحت جراحی قرار دادند و موفق شدند معده این ماهی کوچک را با موفقیت درمان کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از انتخاب، این ماهی ریز فقط یک اینچ طول دارد و شاید کمتر کادر پزشکی وقت بگذارد تا معده ماهی به این ریزی را جراحی کند. با این وجود تیم پزشکی انگلیسی تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند .

جالب است که این ماهی کوچک که وزن آن کمتر از یک گرم است، پس از این جراحی به نظر می رسد ماهی مذکور به یک بهبودی نسبی رسیده باشد. در واقع امید است که این ماهی بعد از برداشته شدن معده دوباره سلامت خود را به دست آورد. این ماهی کوچک معروف به  sphenops poecilia به اندازه ای کوچک است که چنین جراحی طولانی یعنی 40 دقیقه می تواند برایش بسیار کشنده باشد .

«دکتر مایلز» که این جراحی را انجام داده است توضیح داد که ماهی ها باید به روش هایی متفاوت از پستانداران بیهوش شوند. روش رایج این است که مواد بیهوشی قبل از عمل روی آبشش های ماهی ریخته شود.

وی در این خصوص گفت: «ما از بی حسی محلول در آب استفاده می کنیم، بنابراین به ماهی ها اجازه می دهیم به خواب فرو بروند و خواب ببینند. ما دهان آنها را باز می کنیم و به آرامی غلظت های مختلفی از یک محلول بیهوشی را که از روی آبشش ها جریان دارد احیا می کنیم. حساسیت بیهوشی ماهی ها بسیار بیشتر از دیگر موجودات است.»
 
 
نظر شما
ادامه