کد خبر: ۵۲۰۸۷
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به قم سفر کرده است، با حضور در دفتر استاندار با وی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح امروز به اتفاق مدیرکل دامپزشکی، معاون سلامت، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان و رئیس اداره مدیریت بیماری های دامی این اداره کل با حضور در دفتر استاندار قم با وی دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از استاندار قم تشکر نمود و اظهار داشت: با توجه به تولید بیش از 15 میلیون تن محصولات پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ ، شیر و ...) در سال در کشور که حدود سه میلیون تن آن صادر می شود، حراست و صیانت آن به عهده دامپزشکی است.

وی افزود: در زمینه امنیت غذایی، ما تضمین کننده هستیم لیکن در این خصوص جهت پیشگیری از عوامل بیماریزا، اعتبارات شرط پیشگیری است.

رفیعی پور با اشاره به هزینه 7 میلیونی یک انسانی که دچار تب مالت می شود، اظهار داشت: در صورتی که می توان با مدیریت پیشگیری از هزینه های گزاف جلوگیری نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی درخصوص دامشهر قم نیز گفت: مجتمع دامشهر همانطوری که می تواند تهدید باشد، می تواند یک جریان اقتصادی و فرصت خوب باشد و اگر بخواهیم این مجتمع یک فرصت باشد، باید همه مسئولیت پذیر باشند تا در این حوزه منافع کشور را تامین کنیم.

در ادامه، استاندار قم ضمن خیرمقدم و تشکر از سخنان مطرح شده توسط رئیس سازمان دامپزشکی و صحه گذاشتن بر این مطالب، اظهار داشت: رسالتی که شما دارید بسیار سنگین و کار سختی است.

وی گفت: خوشبختانه مدیریت استان یک مدیریت یکپارچه و تعاملی است.

استاندار قم ادامه داد: جایگاه استان قم طوری است که باید ببینیم این پتانسیلی که داریم چه سیاستی را می طلبد.

وی با بیان اینکه وقوع کوچکترین بیماری دراین بارانداز بزرگ کشور (دامشهر قم) می تواند کل کشور را تهدید کند، افزود: قبل از پیشگیری نیاز به پیش بینی داریم که بخشی از این پیش بینی ها وظیفه جهاد کشاورزی است.

وی درخصوص تضمین هم گفت: تضمین باید با تامین هماهنگ باشد.

در انتها استاندار قم گفت: این استان می تواند علاوه بر تامین طیور و دام، در زمینه های دیگر مانند پرورش شتر، آبزیان، شترمرغ و... فعالیت های گسترده ای انجام دهد .

 

نظر شما
ادامه