کد خبر: ۵۲۰۷۴
 

 ۶۰ بهله پرنده شکاری در طبیعت زیبای همدان رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، ۳۰ بهله دلیجه، ۲۵ بهله سارگپه، سه بهله عقاب طلایی و ۲ بهله جغد کوچک به زیستگاه خود در دامنه های الوند همدان بازگشتند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در این خصوص گفت: یکی از وظایف ذاتی و اولویت‌های اصلی و محوری سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش است.

«مهدی صفی خانی» بیان کرد: برخی از گونه‌ها با وجود هوش بالا اما به خاطر برخورد با سیم و دکل‌های برق حین پرواز، بیماری و سقوط، آسیب دیده و توسط علاقه مندان به محیط زیست تحویل یگان حفاظت این اداره کل می‌شوند.

صفی‌خانی ادامه داد: این گونه‌های زخمی توسط دامپزشک معاینه اولیه شده و بر اساس شرایط جسمی آنها، تصمیم‌گیری می‌شود که در این زمینه ممکن است برخی از گونه ها به علت داشتن بیماری خاص از چرخه طبیعت حذف شوند.

وی اظهار کرد: برخی مواقع پزشک اقدام به جراحی پرنده زخمی یا ثابت کردن بال و پر شکسته شده این قبیل پرندگان تا زمان بهبودی کامل آن می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به اینکه یکی از شهروندان علاقه‌مند اقدام به راه اندازی مرکزی برای نگهداری پرندگان شکاری کرده، گونه های مجروح بر اساس شناسنامه معاینات بالینی و در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی و درمانی، تحویل این مرکز می شود.

صفی‌خانی بیان کرد: از
۶۰ گونه رها سازی شده در طبیعت همدان نمونه گیری ژنتیکی، بافت خون و حلقه‌گذاری صورت گرفت تا در هر جای کشور این پرندگان دیده شد بدانند که در کدام استان و در چه شرایطی رها سازی شده است.

 

نظر شما
ادامه