کد خبر: ۵۲۰۷۰

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خروج روزانه بیش از 1000 راس دام از استان واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حسین کلانتری» روز چهارشنبه 27 شهریورماه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز با اشاره به خروج روزانه بیش از 1000 راس دام زنده از استان گفت: تعجب می کنم دستگاه استانی که خودش مسئول جلوگیری از خروج دام از استان است با خبرگزاری رسمی در استان مصاحبه می‌دهد و می گوید این ایراد را داریم، من با چنین مدیری چه کنم؟

وی با بیان اینکه هر دستگاه باید تکلیف خود را انجام دهد و خودش بر علیه خودش حرف نزند، اظهارکرد: امور عشایر برای جلوگیری از خروج دام از استان مسئولیت دارد و باید در کار پلاک‌کوبی دام همکاری و مشارکت کند تا جلوی خروج و ورود غیرمجاز دام زنده از استان گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی که در نشست حضور داشت، خاطرنشان کرد: رئیس جهاد کشاورزی نشستی با همکاران خود در امور عشایر و دامپزشکی برگزار کند و در یک پروسه زمانی تعریف شده با کار کارشناسی پلاک‌کوبی دام استان را انجام دهد.

کلانتری تصریح کرد: در این راستا باید پلاک کوبی دام های استان انجام شود که در صورت مشاهده دام بدون پلاک پس از اجرای این طرح در استان دام های بدون پلاک بعنوان دام غیرمجاز شناخته شوند.

وی با بیان اینکه در نحوه برگزاری جلسات باید تغییری حاصل شود، ادامه داد: پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات لازم و ضروری است لذا مصوبات همه نشست‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعداد انبارها برای جلوگیری از قاچاق کالا بیان کرد: مهم است که آمار واحدی از انبارها در اختیار باشد اما متاسفانه در این خصوص چندان اشراف اطلاعاتی وجود ندارد.

کلانتری با اشاره به صحبت‌های معاون دادستان مرکز استان در خصوص تامین کالاهای سایر مناطق از شهر یاسوج تاکید کرد: اینکه سایر مناطق کالاهای خود را از یاسوج تامین می‌کنند بیانگر این موضوع است که انبارهای بزرگی از کالا در منازل مسکونی سطح شهر هستند که از آن بی‌خبریم.

وی تصریح کرد: صنعت، معدن و تجارت با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی ورود کنند و اگر انباری در استان وجود دارد که به ثبت نرسیده اقدامات لازم را جهت شناسایی و ثبت انجام دهند.

 

نظر شما
ادامه