کد خبر: ۵۲۰۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۱۲۶ روستای دارای سکنه در قروه وجود دارد که بیشتر قصابی‌های موجود در آنها به صورت سنتی کشتار می‌کنند که با ۶ نیروی فعال دامپزشکی امکان نظارت کامل بر فعالیت این قصابی‌ها وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدیرکل دامپزشکی کردستان در ارتباط با فعالیت قصابی‌های سنتی روستایی در قروه گفت: ۱۲۶ روستای دارای سکنه در قروه وجود دارد که بیشتر قصابی‌های موجود در آنها به صورت سنتی کشتار انواع دام سبک و سنگین را انجام می‌دهند که با ۶ نیروی فعال دامپزشکی امکان نظارت کامل بر فعالیت این قصابی‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ارتباط با فعالیت قصابی‌های سنتی روستایی در قروه گفت: ۱۲۶ روستای دارای سکنه در قروه وجود دارد که بیشتر قصابی‌های موجود در آنها به صورت سنتی کشتار انواع دام سبک و سنگین را انجام می‌دهند که با ۶ نیروی فعال دامپزشکی امکان نظارت کامل بر فعالیت این قصابی‌ها وجود ندارد.

«دکتر مجتبی ورمقانی» در مورد خطرات کشتار دام در قصابی‌های روستایی قروه گفت: به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در قصابی‌ها خطر انتقال انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام افزایش می‌یابد که تب کریمه کنگو، تب مالت، بیماری‌های عفونی از جمله آنها است.

وی در ادامه از اهالی روستاهای قروه خواست در صورت عدم دسترسی به گوشت منجمد و کشتار روز سالم، گوشت خریداری شده از قصابی‌های روستایی را  ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای منهای ۴ درجه نگهداری کنند چرا که این شرایط میزان آلودگی گوشت را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

ورمقانی اذعان داشت: هر ساله با همکاری بخشداری، دهیاری و شبکه دامپزشکی قروه کلاس‌های آموزشی آشنایی مردم با کشتار سالم و مجاز دام در روستاها برگزار می‌شود و به دلیل فعالیت‌های کشاورزی بیشتر این کلاس‌های آموزشی در نیمه دوم سال فعال است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: روستانشینان قروه در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی و خرید و فروش گوشت انواع دام به صورت غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
1
متأسفانه بحث کمبود نیرو در نهادهای اجرایی استان کردستان بویژه اداره کل دامپزشکی، ریشه در نوع جذب پرسنل طی سالهای گذشته دارد.
استان کردستان از بابت منطقه محروم بودن، شرایط آسان‌تری را برای استخدام هم‌وطنان سایر استانها فراهم آورده است که این مسئله خود در دراز مدت با پدیده‌ای بنام انتقال نیروهای غیربومی؛ موجب کمبود نیرو و تضعیف ادارات استان از لحاظ نیروی انسانی شده است.
برای مثال در سال ۱۳۸۹ تعداد یازده نفر دکتر دامپزشک طی آزمون استخدامی جذب اداره کل دامپزشکی استان کردستان شدند که از این تعداد سه نفر بومی استان بوده و مابقی غیربومی و اهل سایر استان‌ها از جمله آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری می‌باشند.
حال که در سال ۱۳۹۸ به سر می‌بریم تعداد چهار نفر از این غیربومیان به استانهای خود مهاجرت کرده و منتقل شده‌اند و چهار نفر دیگر نیز در صف انتظار جهت انتقال می‌باشند و خود بخوان حدیث این مجمل را...
چه باید کرد؟ راه چاره چیست؟
مسئولین استانی بالاخص استاندار محترم می‌بایست ترتیبی اتخاذ نمایند بلکه در آزمون‌های استخدامی تنها و تنها نیروهای بومی استان کردستان جذب شوند و از غیربومی گزینی اجتناب شود تا شاید در دراز مدت بتوان موضوع کمبود نیرو را در این استان حل و فصل نمود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
احتمالا خبرنگار طبق اشتباهات متاسفانه رایج در حکیم مهر به اشتباه در متن خبر دمای ۴ درجه را منفی ۴ درجه درج کرده اند.
مردی به خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
0
دکتر ورمقانی خیلی با اخلاص متواضع وپیگیر هست خدا خیرش بده
نظر شما
ادامه