کد خبر: ۵۲۰۴۴

عدم تناسب حجم یخچال با میزان بار، باعث فساد بیش از سیصد و هفتاد کیلوگرم گوشت مرغ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، بارگذاری بیش از حد یخچال در یکی از مراکز عرضه فراورده خام دامی، باعث فساد بیش از سیصد و هفتاد کیلوگرم مرغ و معدم سازی آن شد.

«روح الله حاتمی» کارشناس نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان یزد از معدوم سازی بیش از سیصد و هفتاد کیلوگرم گوشت مرغ خبر داد و افزود: عدم تناسب حجم یخچال با میزان بار باعث عدم برودت کافی یخچال و فساد این میزان مرغ شده است.

حاتمی در رابطه با علائم فساد لاشه های مرغ گفت: تغییر رنگ و بو از مراحل اولیه فساد می باشد و در مرحله فساد کلی لاشه، عضلات به صورت شل، وارفته و رنگ تیره تر از حالت طبیعی در می آید؛ که بوی نامطلوب بیشتر شده و گوشت به ویژه در مناطق مقعد و چینه دان به رنگ سبز در می آید.

وی شرایط نگهداری مرغ تازه بسته بندی شده را دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد و به مدت 72 ساعت عنوان نمود و تصریح کرد: مرغ تازه بعد از گذشت این مدت، باید؛ از چرخه مصرف انسانی خارج گردد و نمی توان آن را منجمد نمود.

نامبرده در ادامه با تأکید بر اهمیت میزان حجم فراورده مورد استفاده در سردخانه ها، مجهز نمودن یخچال به دماسنج جهت کنترل دما را یکی از روش های مؤثر در پیشگیری از چنین وقایعی برشمرد.

وی با تأکید بر خرید فرآورده‌های پروتینی از اماکن عرضه مجاز و معتبر از شهروندان خواست: هنگام خريد حتماً به تاريخ توليد و انقضاء فراورده توجه و از خريد محصولات فاقد هويت خودداري نمایند.

حاتمی افزود: شهروندان می توانند؛ تخلفات بهداشتی مشاهده شده را جهت پیگیری، از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش نمایند.

 
نظر شما
ادامه