کد خبر: ۵۲۰۳۵


در دیدار مدیر کل دامپزشکی مازندران با دادستان نوشهر مطرح شد: دامپزشکی در تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی با منشاء دامی، نقش کلیدی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، «دکتر سید حسین رضوانی» در بازدید یکروزه خود از شهرستان نوشهر با دادستان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان در بازدید یکروزه خود از شهرستان نوشهر ضمن بازدید از یک واحد انبار نگهداری نهاده های خوراک دامی و دیدار و گفتگو با همکاران بخش اداری این شهرستان با دادستان نوشهر ملاقات کرد.

وی در این دیدار، به نقش و جایگاه ویژه دامپزشکی در تامین و تضمین مواد غذائی با منشاء دامی پرداخت و افزود دامپزشکی از طریق نظارت در زمینه تامین غذای سالم و بهداشتی در جامعه،  نقش کلیدی دارد.

رضوانی در ادامه با اشاره به حضور کارشناسان بهداشتی در چرخه تولید فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی در کارگاه ها و صنایع وابسته به دامپزشکی گفت، بازرسان بهداشتی در تمامی مراحل تولید، نگهداری و توزیع این محصولات نظارت داشته تا غذای سالمی بدست مصرف کننده برسد و این خدمات نیازمند حمایت قضائی و انتظامی است.

ایشان خاطرنشان کرد، در راستای وظیفه ذاتی و قانونی دامپزشکی برای تامین غذای سالم و بهداشتی بعضاً کارشناسان دامپزشکی به مواد غذائی ناسالم و فاسد برخورد می کنند که نیازمند به حذف آن از چرخه مصرف خواهد بود لذا با حمایت دستگاه قضا بدون تعارف بمنظور تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه اقدام قانونی لازم را بعمل می آورند.

علیزاده دادستان عمومی و انقلاب نوشهر نیز ضمن قدردانی از زحمات پرسنل خدوم دامپزشکی ابراز امیدواری کرد تا با فعالیت دامپزشکی در زمینه جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماریها خصوصاً بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، شاهد رونق تولید در محصولات دامی با کیفیت باشیم.

وی در پایان اظهار داشت، دستگاه قضائی بدلیل اینکه هدف تامین سلامت عمومی جامعه می باشد از هیچگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

شایان ذکر است در این دیدار مسئولین حراست و روابط عمومی اداره کل و رئیس دامپزشکی نوشهر مدیر کل دامپزشکی را همراهی می کردند.

 


نظر شما
ادامه