کد خبر: ۵۲۰۲۴
 

نشست صمیمی اعضای هیأت رئیسه شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی با «دکتر مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در محل نظام دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی، در این نشست مباحث استانی و منطقه ای و کشوری در خصوص فرصت ها و تهدیدهای فرا روی دامپزشکان ازجمله آموزش دانشگاهی، اشتغال و امنیت شغلی، بهداشت دام، بهداشت جامعه، امنیت غذایی، واحدهای دامپروری و صنایع تبدیلی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«دکتر سعید بهرامی» رئیس نظام دامپزشکی استان و رئیس منطقه یک کشوری نظام دامپزشکی در این دیدار خلاصه ای از وضعیت دانشکده های دامپزشکی و همچنین اعضا نظام دامپزشکی و مسائل و مشکلات مراکز پرورش و نگهداری دام و صنایع تبدیلی را در استان و منطقه ی شماره یک کشور توضیح داده و فرصت های اشتغال و امنیت شغلی و نوآموزی و بازآموزی و زمینه های مختلف خدمات دامپزشکان را مورد بحث قرار داد.

وی همچنین گزارشی از اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری در استان و منطقه را ارائه نمود.

«دکتر مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی و تاکید بر عملیاتی نمودن آنها در تمام زمینه ها، حمایت از دامپزشکان و بهره برداران و صنایع دام و طیور برای ارتقای سطح بهداشت دام و فراورده های خام دامی را امری ضروری خواند.

وی ضمن اشاره به ضرورت آموزش و نوآموزی و همچنین برنامه ریزی برای آموزش های نوین در سطح دانشکده های دامپزشکی کشور بر اساس تحقیق و توسعه و حرکت به سمت ایجاد نسل سوم دانشگاه‌ها در مسیر چشم انداز میان مدت و دراز مدت و اهمیت آن از لحاظ کیفی و کمی برای کشور، بر برنامه ریزی برای اشتغال در زمینه های مختلف حرف دامپزشکی و همچنین جهت حفظ و ارتقای شئونات حرفه دامپزشکی و نقش دامپزشکان در بهداشت عمومی جامعه تاکید نمود.

پیشنهادات رئیس نظام دامپزشکی استان در خصوص افق دامپزشکی در استان و منطقه و سایر موارد مورد بحث مقرر گردید به صورت یک بسته پیشنهادی جهت بررسی و هماهنگی و اقدامات لازم تقدیم دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گردد.
 
نظر شما
ادامه