کد خبر: ۵۲۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

با وجود مازاد انباشت دام در واحدهای دامداری و ادامه واردات گوشت منجمد گوساله و گوسفندی با ارز نیمایی، گره کور بازار گوشت باز نشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، بررسی قیمت انواع گوشت منجمد گوساله و گوسفندی حاکی از تداوم مقاومت عرضه‌کنندگان این محصولات در مقابل کاهش قیمت‌هاست.

گرچه قیمت گوشت گوساله طی یک‌ماه اخیر کاهش ۲۷ درصدی و نرخ دام سبک کاهش ۱۲ درصدی نسبت به ابتدای امسال را شاهد بوده، اما شیب کاهش قیمت‌ها نسبت به رشد عرضه و تداوم واردات این اقلام بسیار جزئی بوده و اکنون قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به ۸۵ تا ۹۰ هزار و گوشت گوساله به ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که به اذعان بسیاری از مسئولان وزارت جهادکشاورزی، کمبودی در تولید و عرضه دام زنده وجود نداشته و میزان واردات گوشت بیش از سال‌های گذشته بود. اما هر یک از فروشندگان گوشت با بهانه‌های مختلف نوسانات قیمت را توجیه می‌کنند. فروشندگان مواد پروتئینی امتناع دامداران از عرضه را عامل اصلی بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار می‌دانند .

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
وقتی به صرف نباشد مسلما وارد بازار نخواهند شد و با این ادامه رکود و کسادی عطای دامداری را به لقایش خواهند بخشید.
بهای نهاده های دامی و هزینه های کارگری و حمل و نقل چتد برابر شده است چگونه انتظار دارید که قیمت گوشت گرم داخلی دوباره کیلویی 30 هزار تومان بشود؟؟!
نظر شما
ادامه