کد خبر: ۵۲۰۰۴

یک تغذیه سالم شامل هرم غذایی کامل از نان و غلات، سبزیجات، میوه‌ها، شیر و لبنیات، حبوبات و مغزها، گوشت و تخم‌مرغ و گروه اقلام متفرقه شامل روغن‌ها، قند‌ها و... است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر برنامه تغذیه نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان ویژگی‌های پایگاه تغذیه استاندارد در مدارس، درباره اقلام مجاز و غیرمجاز در پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس و همچنین سرانجام برنامه توزیع شیر در مدارس در سال تحصیل جاری، توضیح داد.

«دکتر مریم زارعی» در بخشی از سخنان خود همچنین درباره سرانجام برنامه شیر مدرسه و توزیع شیر میان مدارس در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: طبق تصمیم گیری‌های صورت گرفته و از آنجایی که بودجه تامین شیر در تمام نقاط کشور وجود ندارد، مقرر شد تا توزیع شیر تنها در مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار را شاهد باشیم؛ البته اینکه این امر اجرایی می‌شود یا نه به این موضوع وابسته است که نهاد‌های ذی‌ربط نسبت به تامین اعتبار این اقدام دست به کار شوند. به همین دلیل همچنان نیز نمی‌توان اعلام کرد که این تصمیم تا چه میزان قطعی خواهد بود.

وی در پایان بهترین تغذیه برای دانش‌آموزان را تغذیه‌ای معرفی کرد که تمام اقلام هرم غذایی را در خود جای دهد و گفت: صبحانه اصلی‌ترین وعده برای دانش‌آموزان است و نباید به هیچ عنوان از صرف آن غافل شوند. در طول روز نیز مصرف میوه، شیر، میان‌وعده و ... را برای تامین انرژی توصیه می‌کنیم.

 

نظر شما
ادامه