کد خبر: ۵۲۰۰۲

تابناک نوشت:

اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با انتشار خبری اعلام کرد که محموله گوشت فاسد را از یک سردخانه کشف و معدوم کرده است.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با انتشار خبری همراه با یک عکس که به نظر می رسد آرشیوی باشد مدعی شد که یک هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی منجمد تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف طی بازدیدهای دوره ای اکیپهای نظارتی از یکی از سردخانه های استان کشف و با انجام هماهنگی لازم با مراجع قضایی معدوم شده است.

تردیدی نیست که انتشار چنین اخباری بیانگر حساسیت و جدیت در برخورد با هرگونه تخلف و فساد در حوزه سلامت و به منظور تضمین بیش از پیش بهداشت و سلامت مردم و شهروندان بوده و در ضمن اهداف پیشگیرانه را دنبال می کند اما این شیوه اطلاع رسانی ناقص نه تنها وافی به مقصود نیست بلکه می تواند به ابهامات پیرامون چنین اخبار و گزارش هایی دامن بزند.

کیست که نداند، تصویر و فیلم و به عبارتی مستندات، به مراتب تاثیر بیشتر و بهتری از یک متن برای مخاطبان و افکار عمومی دارند، اما این پرسش همچنان بی پاسخ است که اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با چه استدلالی حاضر نیست تصاویر مربوط به کشف و معدوم سازی محموله مکشوفه را از طریق رسانه های گروهی در اختیار مردم قرار دهد!؟آیا محموله دارای مهر محرمانه است یا مصلحت های دیگری وجود دارد که نباید مردم از آن مطلع شوند؟

البته که انتظار نیست دامپزشکی استان، هویت سردخانه متخلف را افشا کند-این در اختیار مقام قضایی است- اما ارائه مستندات معدوم سازی امری بدیهی و حق طبیعی مردم و شهروندان است که نباید از آن دریغ کرد.

شایان گفتن است که این نوع از اطلاع رسانی در دامپزشکی استان اردبیل یک رویه بوده و مسبوق به سابقه است.

پی نوشت حکیم مهر:
 
به نظر می رسد خبرنگار محترم خبرگزاری تابناک، بیشتر به دنبال بهانه جویی بوده است تا اطلاع رسانی!
 
روزانه هزاران کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و آلوده توسط همکاران زحمتکش دامپزشکی در سراسر کشور کشف، ضبط و معدوم سازی می شود و کارکنان زحمتکش روابط عمومی ادارات و شبکه های دامپزشکی، در حد مقدورات خود نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام می نمایند.
 
انتظار ارائه مستندات (!) همه این فعالیت های انجام شده در فضای عمومی، بیشتر به بهانه جویی کودکانه شبیه است تا یک انتظار معقول.
 
 
نظر شما
ادامه