کد خبر: ۵۱۹۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: علی رغم اینکه اعلام می‌شود قیمت سبوس یک هزار و ۲۵۰ تومان است، اما این محصول در بازار با قیمت یک هزار و ۹۰۰ مورد معامله قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص بالا بودن قیمت سبوس گندم و تاثیر آن در قیمت تمام محصولات دامی، گفت: دولت نباید در تعیین قیمت سبوس به عنوان ماده کم ارزش از نظر غذایی دخالت داشته باشد.

سبوس از جیره غذایی دامداری‌ها حذف شود

نماینده مردم  شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما وحشت از پذیرش قیمت‌های واقعی است، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌کنیم که دولت در تعیین قیمت سبوس گندم که تنها موجب خوش خوراکی خوراک دام می‌شود دخالت کند، در دیدار با مسئولین اتحادیه دامداران پیشنهاد دادم که این محصول را از جیره غذایی حذف کنند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای با اشاره به اینکه قیمت فعلی سبوس منطقی نیست، ادامه داد: علی رغم اینکه اعلام می‌شود قیمت سبوس یک هزار و 250 تومان است اما این محصول در بازار با قیمت یک هزار و 900 مورد معامله قرار می‌گیرد، این موضوع در زمینه جو نیز وجود دارد و دامداران این محصول را با قیمت 2 هزار تومان خریداری می‌کنند.

کم رنگ کردن نقش وزارت جهاد کشاورزی آسیب به تولیدکنندگان است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: کم رنگ کردن نقش وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تصمیم گیری و سیاست‌گذاری حوزه‌های کشاورزی آسیب به تولیدکنندگان و کشاورزان است که در نهایت مردم کشور آسیب آن را متحمل می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عثمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
بیشتر روستاییان به دام هایشان فقط سبوس می‌دهند، و گذران زندگی می‌کنند،این ........ چه حرف هایی زده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
دوست عزیز فرمایش ایشون صحیح است، بیشتر روستاییان در اشتباه هستند، سبوس در مقابل یونجه دارای ارزش غذایی بسیار پایینی است، اصطلاحا شکم پر کن اطلاق میشود. از یک تحصیل کرده خرده نگیرین
نظر شما
ادامه