کد خبر: ۵۱۹۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

20 درصد فعالین بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش ثبت نام کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پول نیوز، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی از ثبت نام حدود 20 درصد فعالین بخش درمان که مطابق قانون مشمول ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش از ابتدای مهرماه بودند، خبر داد.

«علی رستم پور» با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت نام فعالین بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش خاطرنشان کرد: تنها 20 درصد از مشمولین اعلام شده، در مهلت تعیین شده، به این سامانه مراجعه و ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت عمل به تکالیف قانونی از سوی مودیان محترم عنوان داشت: صاحبان مشاغل مذکور از ابتدای مهرماه ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده، مشمول جرایم خواهند شد.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: براساس بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 جاری بوده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی از برنامه های کلیدی این سازمان محسوب می شود و کلیه ارکان نظام نیز بر جدیت برخورد با مصادیق فرار مالیاتی اجماع دارند، لذا از تمامی ظرفیت های قانونی در راستای برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.

رستم پور همچنین با اشاره به ماده 274 قانون مالیات های مستقیم که موارد جرم مالیاتی را مشخص و مجازاتهای خاصی را نیز برای مرتکبان آن در نظر گرفته، عنوان کرد: بدیهی است در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی و یا اطلاع رسانی شهروندان در این خصوص، با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است.

وی در خاتمه یادآور شد: شهروندان عزیز در صورت مراجعه به محل کار صاحبان مشاغل مذکور و عدم نصب و استفاده آنان از پایانه فروش (دستگاه کارتخوان)، مراتب را با شماره تلفن 1526 به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع دهند.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
الو.
سلام.اداره مالیات.چند درصد پرسنل خودتون که مشاغل آزاد راه اندازی کردند،مالیات می دهند.



تماس ۲:
الو.اداره مالیات.
آقای رستم پور را وصل کنید.
الوووو.شما خودتان مالیات حقوق خودتان را پرداخت می کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
هیچکس از پرداخت مالیات عادلانه که بطور شفاف مسیر هزینه شدنش معلوم است امتناع نمی کند و بسیار هم استقبال میکنند .
اما دریافت غیر شفاف مالیات ، بدون آموزش درست اصناف در نحوه محاسبه و پرداخت آن ، به گونه ای که مالیات دهنده کوچکترین اطلاعی از حقوق خود ندارد و مالیات گیرنده براحتی با یک صفر اضافه کردن مردم را دچار مشکل و نا امیدی از عدالت مالی میکنند ، به گونه ای که احساس عمده مالیات دهنده از این پرداخت نوعی باج دهی و باجگیری است تا احساس مشارکت مثبت و سازنده در هزینه های عمومی و ملی کشور ، عمده دلیل فرار و بی رغبتی در این امر بسیار اساسی برای عموم مردم و اداره اصولی کشور است .
نظر شما
ادامه