کد خبر: ۵۱۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح مایه‌کوبی ۴۰۰ هزار طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در این استان به علت تامین نشدن به موقع واکسن به تعویق افتاد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمید رمضانی» اظهار داشت: طرح ملی مایه کوبی طیور بومی در روستاها، قرار بود از ۲۳ شهریور آغاز شود اما اجرای آن از ۲۵ همین ماه به مدت ۱۰ روز کاری در روستاهای استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح واکسیناسیون، به شیوه آشامیدنی و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود و هزینه ای برای مرغداران ندارد.

رمضانی اظهار داشت: واکسیناسیون طیور بومی با اولویت روستاها دارای جمعیت بالای مرغ، مرغداران در اطراف مرغداری های صنعتی و روستاهای اطراف تالاب ها، آبگیرها و محل فرود پرندگان مهاجر انجام می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این نخستین مرحله از طرح ملی مایه کوبی طیور روستایی است و قرار است هر چهار ماه اجرایی شود گفت: سهم استان مایه کوبی ۴۰۰ هزار قطعه مرغ بومی در روستاها است و برآورد می شود جمعیت طیور در این مناطق، همین تعداد باشد.

بر اساس این گزارش، پارسال ۵۰ هزار قطعه مرغ بومی در روستاهای استان علیه بیماری نیوکاسل مایه کوبی شده است.

نیوکاسل، یک بیماری ویروسی و واگیردار است که به اشکال مختلف تنفسی، عصبی و گوارشی بروز می کند و برخی از سویه های این ویروس، می تواند تا ۱۰۰ درصد، تلفات داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
چرا شایعه درست میکنید ؟ کمبود واکسنی در کشور نداریم و تا شش ماه ذخیره شده .
نظر شما
ادامه