کد خبر: ۵۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون سلامت اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: شهرداری ها و فرمانداری های برای ساماندهی كشتارگاه های سنتی این استان آنگونه كه باید همكاری نكردند و این امر هنوز بلاتكلیف مانده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمید رمضانی» اظهار داشت: به علت نبود همكاری و تعامل مورد انتظار، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت كشتارگاه ها تاكنون راه به جایی نبرده است.

وی خاطرنشان كرد: در سال 95، در برهه ای از زمان، برخی كشتارگاه های سنتی در شهرهای استان بصورت آزمایشی تعطیل شد اما بروز مشكلات اجتماعی سبب بی نتیجه ماندن آن شد.

وی تصریح كرد: قرار نبود در طرح ساماندهی كشتارگاه های سنتی، همه این واحدها تعطیل شوند بلكه تلاش بر این بود كشتارگاه ها بصورت منطقه ای در شیروان، اسفراین و بجنورد تجمیع شوند تا كنترل بهداشتی این مكان ها بهتر و بیشتر كنترل شود.

رمضانی گفت: اكنون هفت كشتارگاه سنتی و یك كشتارگاه صنعتی دام در استان دایر است كه زیر نظر شهرداری ها فعالیت دارند اما انتظارات ما به لحاظ بهداشتی را تامین نكرده است.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: كشتارگاه صنعتی دام در بجنورد هم با ظرفیت كامل فعالیت ندارد و شاید اگر برنامه های هدفگذاری در این كشتارگاه محقق می شد، سوق دادن كشتارهای دام استان به این مكان راحت تر میسر می شد.

وی تصریح كرد: ایجاد خط بسته بندی گوشت، ایجاد خط تبدیل ضایعات و راه اندازی تصفیه خانه در كشتارگاه صنعتی دام بجنورد از مواردی است كه هنوز اقدامی برای آن نشده است.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد در این باره وارد اقدامی انجام نداده و بخش خصوصی هم در این زمینه عرصه نشده است.

خراسان شمالی قطب دامپروری كشور محسوب می شود و 3.5 درصد از گوشت قرمز كشور را تامین می كند.

در این استان بیش از 2 میلیون و 55 هزار راس دام سبك و بیش از 78 هزار و 500 راس دام سنگین نگهداری می شود و سالانه بیش از 20 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید می شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
شهرداری ها تا زمانی که مجبور به کاری نشوند آن را انجام نمیدهند و سازمان دامپزشکی عزمی برای اعمال فشار بر شهرداری ها ندارد و تمام تلاش ها به دلیل تعامل بیش از حد بی نتیجه خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
دامپزشکی در برابر شهرداری ها عملا هیچ قدرتی ندارد
نظر شما
ادامه