کد خبر: ۵۱۹۴۷

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که حدود 10 درصد گوشت قرمز مصرفی خانوارهای ما با واردات تامین می شود، گفت: با توجه به قابلیت هایی که در استان هایی مانند خراسان شمالی وجود دارد، می توان با ارتقای تولید و افزایش بهره‌وری و عبور از دامداری سنتی، از خروج ارز برای واردات گوشت جلوگیری کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه دیدار با استاندار خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما افزود: به گزینی دام ها و کمک به تامین نهاده های دامپزشکی ما را در نیل به این هدف مهم یاری می رساند و سازمان دامپزشکی به حصول این امر کمک می کند تا این ارز به جای واردات صرف توسعه زیرساخت های صنعت دام و طیور شود و در آینده بتوانیم به صادرکننده گوشت قرمز تبدیل شویم.

وی یادآور شد: در 40 سال گذشته از واردکننده صرف فرآورده های پروتئینی به صادرکننده تبدیل شده ایم و سال گذشته 15 میلیون تن انواع فرآورده خام با منشا دامی در کشور تولید شد که 3 میلیون تن آن با نظارت های بهداشتی دامپزشکی و پس از تضمین سلامت آن ها از کشور صادر شد و ارزآوری خوبی هم داشت و امیدواریم به زودی در تامین گوشت قرمز هم صادرکننده شویم.

دکتر رفیعی پور گفت: خراسان شمالی در همه حوزه ها به ویژه دام سبک جایگاه خوبی دارد و آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور نیز که به زودی بهره برداری خواهد شد، به ارتقای تولیدات این بخش و تضمین کیفیت بهداشتی و سلامت محصولات و زمینه سازی برای توسعه صادرات کمک شایانی خواهد کرد. وی هم چنین گفت: تلاش می کنیم در تخصیص اعتبارات و تقویت منابع انسانی و امکانات سازمان، به دامپزشکی خراسان شمالی سهم بیشتری اختصاص دهیم.

 

نظر شما
ادامه